Hardstyle/Hardcore Lead topic

WTF is hier nou weer blij aan?:stupid die laatste is mischien wat blij ,in principe gaat het ook om de synth die je hoort..

nee joh, D-Joriz-. je leads zijn hardstikke dik. Melodiën zijn ook prima toepasbaar, niets mis mee, ok beetje old-skool, dat wel, maar ik snap dat 't om je lead ging en daar is echt niets mis mee. Doe gewoon wat je tof vind, he en laten we vooral niet proberen allemaal hetzelfde te klinken...
ik sta ook maar een beetje op een kazoo te toeteren...

Tijdje geleden Sylenth1 origineel aangeschaft en er wat mee zitten kloten deze week. Begin het nu een beetje door te krijgen, en heb de lead die ik al eerder heb gepost wat aangepast, met dit als resultaat. (zie bijlage).

Graag hoor ik jullie feedback. Hoe klinkt het geluid van de synth? Hoe is de EQ (wat kan/moet beter?)? Hoe zijn de effecten (delay, reverb)? Hoe is de melodie zelf, etc.

Attachments

• Lead1.mp3
    643,2 KB · Bekeken: 102
Synthesizers en plug-ins zijn zó juni 2011...
Hier een lead gemaakt met een kazoo en iets met een feesttoeter, blokfluit, panfluit, mondharmonica en een scheepstoeter. Percussie is met een rubberen hamer op een wokpan en hi hat is een broodmes langs een taartschep. De clap is een klap. De kick komt gewoon uit drumazon... (ik kon echt niets vinden wat in de buurt van een kick kwam.) Er zit ook nog een doorgetrokken wc in.

Vet :D

Hier een lead gemaakt met een kazoo en iets met een feesttoeter, blokfluit, panfluit, mondharmonica en een scheepstoeter. Percussie is met een rubberen hamer op een wokpan en hi hat is een broodmes langs een taartschep. De clap is een klap. De kick komt gewoon uit drumazon... (ik kon echt niets vinden wat in de buurt van een kick kwam.) Er zit ook nog een doorgetrokken wc in.

Creatief bezig man. Nice! :halleluja

ja moet indd creatief zijn,met vocals kan je ook de gekste sounds maken
hier mijn grote zwarte vriend DMX8D

Attachments

• woew.mp3
    845 KB · Bekeken: 99
of deze,das een sliced vocal met wat dist en verb.. wel cool toch?:maffia:
zelfde vocal als aan het begin

Attachments

• verrekte mongoow.mp3
    402,9 KB · Bekeken: 114

Nice :D dat zou best wel eens door peaky gedraaid kunnen worden of één of andere club r_AW artiest, maak ff een langere versie man :halleluja !

Creatief bezig man. Nice! :halleluja
Nice :D dat zou best wel eens door peaky gedraaid kunnen worden of één of andere club r_AW artiest, maak ff een langere versie man :halleluja !
thanx!
zelf vind ik de kazoo wel bruikbaar, maar de taartschep ligt nog niet zo lekker in de mix.
ik zal vd week weer ff verder gaan.
oh wat lijkt me het vet om een zaal los te zien gaan op een wokpan!!! :D

Korte remake van Yellow minute, de kick komt uit Junglist:
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=72233&d=1314172740

kan iemand hier trouwens een vergelijkbare lead als deze maken?
ik heb een stukje geknipt uit een track van e-force.
Hele vette, volle lead sound! :O Ik vind 'm echt heel dik klinken eigenlijk!! Kick klinkt te dof, maar dat heeft Zwoeleman in het kicktopic al gepost.

Op aanraden van een vriend NI Massive eens uitgeprobeerd om een lead mee te maken. Heb even de melodie van Wildstylez - Lonely gepakt en dit is het resultaat van een middagje "vervelen". Ben benieuwd of jullie `m lekker vol vinden klinken, en wat er nog beter aan zou kunnen :)

Attachments

• Wildstylez - Lonely.mp3
    680,5 KB · Bekeken: 91
Hele vette, volle lead sound! :O Ik vind 'm echt heel dik klinken eigenlijk!! Kick klinkt te dof, maar dat heeft Zwoeleman in het kicktopic al gepost.

Op aanraden van een vriend NI Massive eens uitgeprobeerd om een lead mee te maken. Heb even de melodie van Wildstylez - Lonely gepakt en dit is het resultaat van een middagje "vervelen". Ben benieuwd of jullie `m lekker vol vinden klinken, en wat er nog beter aan zou kunnen :)

Klinkt niet slecht. Beetje te hoog naar mijn smaak , je kan mss een laagje of osc op een lagere noot spelen. Dan klinkt die ineens ook wat voller. ;)

Klinkt niet slecht. Beetje te hoog naar mijn smaak , je kan mss een laagje of osc op een lagere noot spelen. Dan klinkt die ineens ook wat voller. ;)
Vreemd.. Als ik een osc (of een complete layer) een octaaf lager speel, klinkt het al heel snel vals. Heb nu de 2e laag 30 noten (zoals je in Sylent1 octaven of noten lager kan zetten). Klein beetje de EQ aangepast van de 2e layer, en dit is nu het (voorlopige) resultaat.

Attachments

• Wildstylez - Lonely(2).mp3
    643,2 KB · Bekeken: 89
Back