Hardstyle/Hardcore Lead topic

Ik ben er ook weer (eindelijk!) eens bezig geweest met een melodie voor een nieuwe hardstyle track.
Wat vinden jullie ervan? :)

Attachments

• Emptiness Melody.mp3
    1 MB · Bekeken: 101
Ik zou voor die hoge noten een andere noot/akkoord nemen.
Het happy gehalte is daardoor nu wel iets te groot. :)

Coole sound man! Alchemy is best cool. :D

En nog eentje. Snel wat toets ingedrukt, dus ritmisch nog hoogstaand :D

p.s. mocht iemand willen weten hoe je zoiets maakt, dan wil ik wel een korte beschrijving maken :)

Attachments

• hihihihi2.mp3
    158,2 KB · Bekeken: 90
Heb je hiervoor een sample gebruikt voor granularsynthesis?
Of is het echt de alchemy zelf want die heb ik zo nog niet gebruikt. :)

Ik ben begonnen met de Virus TI. Ik heb een simpele saw waveform gepakt en hierop een paar LFO's gezet, zodat ie 'rauw' wordt. Vervolgens nog een chorus en flanger op gegooid (niet perse nodig). Dit vervolgens door de Culture Vulture gehaald, waarbij ik bepaalde frequenties boost (mid en high). Dit laad je vervolgens weer in in Alchemy. Stretch zet je op 0 %. En vervolgens automate je de toonhoogte (coarse geloof ik?) a.d.v. MSEG. Daar teken je dan weer een leuk patroontje. En dan gooi je er weer FX overheen (distortion, eq, etc.)

Attachments

• lead1.wav
    518,9 KB · Bekeken: 108
@Kevv: Ik vind de melodie niet mooi. Te blij en loopt niet lekker.
@Eury: Lekkere sounds.

Eurynom3. lekkere sounds! Kan je mooie intro van maken

Ben zelf al hele tijd hier niet geweest heb te druk met andere dingen:p.
Gister nog even wat nieuws gemaakt. Op het begin de chords van dutch master - million miles (noisecontrollers remix) rest eromheen is allemaal improvisatie :p

Attachments

• testmelo8.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 108
klinkt erg goed rockzorr!
welke vst / synth?

@Eurynom3
Inderdaad lekker sound geworden zeg! Voor mijn gevoel geeft die buitenboord gear van jou toch wel een lekker, herkenbaar smaakje aan het een en ander.
Voor de hardware kenners zijn de Culture Vulture en Fireworx misschien wel direct herkenbaar. Ik kom niet verder dan... hmmm is dat hardware? ;)

Heb je toevallig ook nog een sherman filterbank, die hoort er ook nog bij!
<-- jaloers.

@rockzorr
Inderdaad even geleden! Ik weet nog goed dat je echt met een top stukje bezig was. Toen lang stil, en was je er ineens weer met een post. Sprake over een collab.
Dit klinkt echt onwijs dik! Lead doet me wel denken aan wat Frontliner in een paar platen gebruikt. Die sound lijkt te blijven moduleren. Heel mooi. Ook de mix van de saw chords en alles klinkt erg fijn.

Ben benieuwd naar wat er weer komen gaat!

@Deniax. thx. Bij dit stukje heb ik Synapse Dune, Zebra 2 en natuurlijk Sylenth 1 gebruikt :p. Ben verder niet echt thuis in synthesis, kan alleen zeggen dat deelay en reverb belangrijker is dan mensen soms denken :d.

Zojuist ook je kicks in kicktopic gehoord, die 2e is echt heel netjes man :d. Benieuwd naar een hele track

@Eurynom3. Thx. Ga nu is keer proberen wat af te maken, heb altijd van die korte stukjes en dan begin ik weer met iets nieuws :p

@Phye Klopt ja haha. Heb nu weer even iets meer tijd das zal hier wel weer regelmatig te vinden zijn

@Eurynom3
Inderdaad lekker sound geworden zeg! Voor mijn gevoel geeft die buitenboord gear van jou toch wel een lekker, herkenbaar smaakje aan het een en ander.
Voor de hardware kenners zijn de Culture Vulture en Fireworx misschien wel direct herkenbaar. Ik kom niet verder dan... hmmm is dat hardware? ;)

Heb je toevallig ook nog een sherman filterbank, die hoort er ook nog bij!
<-- jaloers.

Thanks! De Culture Vulture doet het heel goed op leads. Het werkt ook meteen als een soort limiter/compressor. Met de Fireworx heb ik nog geen leads overstuurd :D Sherman Filterbank heb ik niet (wel gehad). Persoonlijk vind ik de distortion niet heel mooi klinken..

Ik ben er ook weer (eindelijk!) eens bezig geweest met een melodie voor een nieuwe hardstyle track.
Wat vinden jullie ervan? :)

In mijn oren gaat er op een aantal momenten iets niet lekker en klinkt het was dissonant.
Wellicht de bedoeling, maar vind ik niet zo mooi.

Paul

Wéér wat bezig geweest met een leadsound. Leadsound van mijn vorige post proberen wat aan te dikken.. Ik ben nog aan het sleutelen aan de melodie die ik laatst postte, dus ik heb even een bekende melodie gepakt :)

Vind het zelf nogal wat braafjes klinken. Tips??

Attachments

• Frontliner - Symbols (lead).mp3
    2,2 MB · Bekeken: 102
Back