Hardstyle/Hardcore Lead topic

sommige mensen...

gaat opzich lekker, nieuwe pc. bijna weer alles geïnstalleerd wat ik nodig heb om weer aan de slag te kunnen:okdan:.
pc kan het goed aan als ik mijn project vol stop met plugins.
overstap van i7 naar i5 processor,dat verschil merk je opzich wel.
maar ik mag niet klagen hoor,zeker niet:kroon:.

hoe isssie met jou dan? lang niet gezien hier.
actief op een ander forum wat meer gericht is op hardstyle?

Ah nice man. Maar plugins insalleren is altijd een k*t werk :P
Heb heel toevallig zelf een maand geleden een nieuwe pc gekocht (in elkaar gezet) dus kwam een beetje moeilijk op gang.. bij oudere projecten ging hij wel eens zeuren dat een plugin net een andere versie had blabla :P Maar dat is nu gefixed.

En ben wel vaker op het forum te vinden hoor, maar post nooit iets :P

Je wordt op je wenken bediend Joey2x!
:D :D :D

Ha! :dubbel:
Een beetje autistisch denk ik :P

Misschien een ban? Dit gaat nergens meer over.
+1
En dan beide accounts.

autisme heeft toch niks met muziek te maken?
zelf heb ik ook een lichte vorm PDD NOS wel te verstaan:)
broertje is klassiek autist en daar is ook niks mis mee..

Doelde meer op altijd het zelfde doen (altijd alleen maar vragen hoe je leads maakt :P).
Verder natuurlijk niks tegen mensen met autisme :D

Ambika leadje weer!

Omdat het geen VA synth is moet je anders te werk gaan. Er zitten maar 6 voices in dit ding en wil je een krachtige lead krijgen dan moet je 2 keer opnemen: een keer de bovenste noten en een keer de onderste. Dit omdat je hem op 'mono' zet en daarbij alle voices worden gebruikt per noot (ipv maar 1 per noot). De sound wordt mede bepaald doordat ik een ADSR-envelopeheb gekoppeld aan OSC 1(A9, D39, S0, R0.. en een amount van -4 gegeven). Totaal 2 OSC's gebruikt. En OSC2 heb ik niet gemoduleerd.

edit: ik kom er net achter dat ik maar 3 van de 6 voices gebruik. Dus kleine correctie!

Attachments

• ambika_lead06.mp3
    1 MB · Bekeken: 187
Laatst gewijzigd:
En hier een wat meer bescheiden leadje (poly 3 voices).

p.s. sorry voor het volumeverschil!

Attachments

• ambika_lead07.mp3
    527,2 KB · Bekeken: 163
dat klinkt dik eurynom3.
de eerste vind ik persoonlijk het best klinken. die is net ff wat rauwer.

nice man

De Ambika heb ik zelf gebouwd (echt een tering klus haha aangezien ik een beginner wat met solderen en electronica). Het enige wat ik lastig vind is om het stereobeeld mooi te krijgen. Het is een mono synth en je moet van mono zelf stereo maken. Dat blijft nog een lastig iets vind ik - om het dus echt mooi te krijgen zonder fase problemen. Maar dat is een kwestie van het trucje doorkrijgen en goed youtuben.

Heel soms wordt er eentje verkocht hier op Synthforum. Ik heb 6x SMR4 filters erin zitten (dit wijkt af per Ambika).

Attachments

• Virus_C_Ambika_Lead01.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 170
Heeft iemand hier al de nieuwe plugin 'RAW' van Rob Papen geprobeerd?
Ik heb even met de demo lopen kutten en je kan er hele dikke sounds uit halen, helaas zijn die plugins altijd wat prijzig.

Heeft iemand hier al de nieuwe plugin 'RAW' van Rob Papen geprobeerd?
Ik heb even met de demo lopen kutten en je kan er hele dikke sounds uit halen, helaas zijn die plugins altijd wat prijzig.

Ja 150 is een beetje prijzig. Volgens mij kun je hetzelfde met een serie plugins, alleen bij de Raw zit alles in 1 synth. Ik ga hem wel ff testen.

ik ben onlangs een half jaartje aan het proberen te producen en probeer ook een beetje de soort van lead er in te krijgen heb hier een voorbeeld ingevoegd wat vinden jullie er een van?

Attachments

• devaaaaa testttttt.mp3
    689,2 KB · Bekeken: 145
Ik kwam een oud nummertje van me tegen uit 2003. Leek me leuk om een beetje op te poetsen.
Hierbij het resultaat na de eerste oppoetsbeurt :)
Geen idee trouwens hoe de hardcore scene nu in elkaar steekt en wat men op de dansvloer wenst.

DAW: Synapse Audio Orion v7.6
Synths: FM7 + Scorpion
FX: Absynth4
Percussie: 909
Kick: JP8080 + Stomper
Master bus: iZotope Ozone5 Limiter

https://soundcloud.com/rutger-s/lovejes

Hardcore Lead

Hardcore Lead

Zou graag willen horen wat jullie van mijn lead vinden.
Melodie is ook zelf gemaakt trouwens. alvast bedankt!

Attachments

• lead.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 165
Klinkt goed hoor, waarmee gemaakt?

Back