Bliptronic 5000 synthesizer: it's like a Tenori-On, but affordable

grappig, ik koop er gelijk eentje voor die prijs ! geluiden benden :)
één mineur is dat het ding in DO staat dus een mineur sfeertje maken met het ding gaat een beetje beperkt zijn.
bvb nu en dan een paar tritonusen die dus in dit geval alleen mogelijk zijn in de klank kleur van do/c : si/b augmented dus.

Product specificaties:

• Maak patronen in een loop en verander ze terwijl je speelt.
  • Hang meerdere apparaten achter elkaar en maak meer complexe melodieën.
  • Een octaaf beschikbaar. 8 noten kunnen tegelijkertijd worden gespeeld.
  • 8 verschillende synthesizergeluiden van de oude stempel om uit te kiezen.
  • Geluiden zijn gemaakt met gebruikmaking van FM waveform synthesis.
  • Stel de BMP (beats per minuut) in van 60 tot 180 met tussenstappen van 20 BPM.
  • Ingebouwde luidspreker met koptelefoon- en line-out jack.
  • Voorzijde gemaakt van geruwd aluminium (Element 13).
  • Bevat een handleiding en 2 verbindingskabels om andere Bliptronic apparaten te kunnen koppelen.
  • Heeft 4 x AA batterijen nodig (niet inbegrepen).
Die Kaos Pad erachter aan het eind van het filmpje maakt hem wel erg leuk. En geïnteresseerden kunnen meer informatie vinden over de Bliptronic 5000 op de website van Thinkgeek, zoals de prijs van $49,99.

Attachments

• thinkgeek-bliptrpnics-5000.jpg
    thinkgeek-bliptrpnics-5000.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 66
Heb je nog minder aan dan aan de Tenori.

Jammer dat er geen midi out op zit.

voor die prijs (33 euro) vind ik het wel de moeite waard. ga er eentje kopen en afwachten wanneer de modifications verschijnen op het net 8D

cv out zou ook cool zijn :P

toch maar wachten tot de midi versie
eerst maar meer spelen met de dure brol

weet iemand een link naar leuke, maar niet te dure midi controllers (geen keyboard of knoppen ding)

toch maar wachten tot de midi versie
eerst maar meer spelen met de dure brol

weet iemand een link naar leuke, maar niet te dure midi controllers (geen keyboard of knoppen ding)

kweet datdoepfer bv div modulatie / controllers modules heeft , bv joysticks enso ,die je in een case kan plaatsen ..

dan hebje een custum ..controller doos

=)
erg mooi / maar duur zijn de producten van genocs

:eureka:

er is wel wat mogelijk als je een custom controller wil maken
bv een Arduinome eventueel in combinatie met doepfer controller modules (ribbons, joysticks, pots ed)
Ben zelf voor een APC40 met een PadKontrol en een BCR2000 gegaan, omdat ik voornamelijk met Ableton Live werk, maar denk eraan om in de toekomst ook zelf iets te bedenken en eventueel zelf te bouwen. Als je tijd hebt is dit wil een mooie oplossing om zelf iets persoonlijker te maken, het begint dan ook wat meer op een 'echt' instrument te lijken.

Er zijn op het net tal van stap voor stap 'bouwblogs' te vinden, en de resultaten ogen vaak erg mooi, en het valt qua prijs en moeilijkheidsgraad vaak erg goed mee heb ik me laten vertellen. Het vergt soms meer tijd dan verwacht, maar dan heb je ook wat :)

grappig, ik koop er gelijk eentje voor die prijs ! geluiden benden :)
één mineur is dat het ding in DO staat dus een mineur sfeertje maken met het ding gaat een beetje beperkt zijn.
bvb nu en dan een paar tritonusen die dus in dit geval alleen mogelijk zijn in de klank kleur van do/c : si/b augmented dus.

a mineur!

ja duh, als ik b augmented ken ken ik a mineur ook :P
geen f#-7b13-akkoordje mogelijk dus

Nounounou,.. ik noem t ding gewoon ff simpel bij z'n naam zodat minder verlichte zielen t ook begrijpen,.
Excuses hiervoor,.. maar jij zei,.. er is moeilijk mineursfeertje mee mogelijk,.. de simpelste is dan toch echt a-.

No offence dude! :biertje:

Laatst gewijzigd:
Back