plugins zie ik niet?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

vierkant

Ingeburgerd
ik weet niet of dit een domme vraag is maar ik zit echt vast hier.

ik heb nog niet met plugins gewerkt op een mac.
van een vriend heb ik verschillende audio plugins gekregen zoals melodyne v3.2 , native instruments complete en izotope spectrum.

1. ik heb plugin sources 'use audio units' aangeklikt
2. use vst plugin custom folder ook aangeklikt, en de plugins netjes in een map op de lokatie /Library/Audio/Plug-Ins/VST. gezet, zoals de handleiding het beschrijft.

alleen zie ik ze niet staan bij de plugin device browser? ze staan toch op de goede plek? moet ik ze eerst nog apart openen misschien?

wie helpt een beginnende muzikant die eindelijk volop wil genieten van al die mooie plugins?

gr mark

de plugins zijn niet helemaal legaal, of wel?

tja, lees je de handleiding en geven ze nog niet alle oplossingen?!;)

Op mijn mac staan alleen maar Audio Units dus hoe je je VST's tevoorschijn moet toveren weet ik eigenlijk ook niet,....

maar hier op het forum lopen massa's tovenaars rond die je vast wel de goeie spreuk willen vertellen,toch?

anders kan een beginnende muzikant niet volop genieten van al die mooie plugins!!

zeg nu zelf,da's toch gruwelijk?!
Of misschien dat de Sint nog snel een plugin je schoentje kan stoppen?

Even een tip Vierkant: hier op het forum zijn ze niet zo happig op warez, dus ls je er al aan doet kun je verwijzingen daarnaar in je posts beter beperken (ook al is het maar tussen de regels door te lezen).

Belangrijk is ook welke DAW je gebruikt. Omdat je het hebt over "plugin device browser" neem ik aan dat je Live bedoelt? Heb je in de preferences van Live al wel aangegeven in welke map hij naar plugins moet zoeken? (Zelfde zou ook voor andere DAWs gelden overigens)

edit: o dat had je al gedaan zie ik nu. zijn het wel mac vst's? Dus *.vst ipv *.dll?

wie helpt een beginnende muzikant die eindelijk volop wil genieten van al die mooie plugins?

Wie helpt een beginnende programmeur die volop wil genieten van zijn harde werk? Misschien kunnen jullie elkaar helpen?;)

dank voor jullie reacties!

@rubbah : dat weet ik niet, heb ze van iemand gekregen en weet niet waar hij ze vandaan heeft.maar denk niet dat ie ze heeft gekocht nee.

@groovyb3solo : t zijn inderdaad audioplugins.

@gijs : thanks voor de tip...ben nog maar een rookie en zal r rekening mee houden. ik heb inderdaad ze in de voorkeuren aangegeven waar ie moet zoeken. het zijn inderdaad mac vsts want ze doen het dus dan moet het wel niet?

ik heb ze inmiddels eerst geinstalleerd en nu doen ze t wel. duurde even maar ben er achter. bedankt voor jullie reacties!

maar

Gebruik van torrents en dergelijke zorgen ervoor dat mensen die jarenlang aan het ontwikkelen zijn geweest geen nieuwe producten uitbrengen. Ik zou van mensen die in de muziek bizz zitten toch anders verwachten.....

We hebben het hier over ruim 1000 euro aan plugins.

Lijkt me dat je daar wel support op mag verwachten. :D

Even serieus, de handleiding van je DAW software zal hier toch wel iets over te melden hebben. Je geeft niet aan wat je gebruikt overigens.

Ableton op de mac kan vst's, logic kan alleen audio units.
Je hoeft overigens de plugin lokatie nooit aan te geven, deze gaan altijd op dezelfde plek. Alleen de support bestanden worden elders geinstalleerd en hier kun je inderdaad een lokatie voor opegeven.

Je zult dus eerst moeten aangeven welke DAW software je gebruikt en anders even een support call moeten aanmaken bij de fabrikant.

Als iemand die in de bizz wil komen, gaat praten over torrents en warez..... De meeste leveranciers leveren wel demos of tijdelijke licenties. Kun je proberen of een stukje software wat voor je is. Vergelijkbaar met een muziekdemo op een website. Geeft een beetje een indruk.

Torrents staan gelijk aan diefstal.

Ja, en je mag niet door rood rijden, ik mag mijn buurvrouw niet op haar bek rammen...
Als je niks toe wilt voegen aan dit topic, doe het dan niet...
Ik ben ook voorstander van gekochte software, maar het is aan de mods om dit soort topics te sluiten.

Torrents staan gelijk aan diefstal.

Dat ook hier op het forum daar helaas anders over wordt gedacht bewijst de volgende uitspraak:

....... diefstal en mp3 heb ik nooit begrepen, ik kan een mp3 niet vasthouden. als ik een cd jat in de cdzaak pak ik iets fysieks en dan word t in mijn ogen diefstal...en dat doe ik t niet.

QUOTE]

Persoon geeft aan dat als hij het niet kan vasthouden het geen diefstal is..(!)

Paul

Dat ook hier op het forum daar helaas anders over wordt gedacht bewijst de volgende uitspraak:

....... diefstal en mp3 heb ik nooit begrepen, ik kan een mp3 niet vasthouden. als ik een cd jat in de cdzaak pak ik iets fysieks en dan word t in mijn ogen diefstal...en dat doe ik t niet.

QUOTE]

Persoon geeft aan dat als hij het niet kan vasthouden het geen diefstal is..(!)

Paul

Dan zullen we bij de beste man zijn ziel eens gaan pikken. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back