Gitaarsynth - iemand tips?

nakken7

Ouwe rot
Eigenlijk ben ik op zoek naar de x911, maar daar moet je maar net tegenaan lopen.

Ik heb een boss se-70, maar dat valt me wat tegen, vooral omdat je niet lekker aan wat knopjes kan draaien om het geluid optimaal te krijgen.

Ik heb ook een MS-10, dus met een MS-03 zou het ook moeten lukken, ware het niet dat die dingen nog moeilijker te vinden zijn dan de x911.

Iemand een suggestie voor een gitaarsynth die dit geluid benadert?

Ik wil hem het liefst voor bas en gitaar gebruiken.

Een pitch naar CV converter is wellicht ook een optie, maar daar ben ik al helemaal niet in thuis.

Er bestaat een klein goedkoop kastje dat pitch naar midi om kan zetten als ik me niet vergis.
Ons wel edel geliefd forumlid Hilltree weet er meer van. Hij heeft mij er ooit van op de hoogte gebracht.

Ask him

Thanks!

Dat biedt nog meer mogelijkheden. Ik zal er wel weer een Kenton tussen moeten hangen om mijn MS-10 aan te kunnen sturen, dat is wel weer jammer. Voor mijn livesetup kan ik hier leuke dingen mee doen.

Goedkoop is ook een understatement zeg, het ding is bijna gratis!

Iemand hier al ervaringen mee? Hoe is de tracking?

Toch blijf ik ook geinteresseerd in een gitaarsynth a la x911. Iemand nog een suggestie?

x911 heeft een tracking [latency] van een seconde en meer.

Beetje overdreven natuurlijk, maar verwacht ook daar niet te veel van.
Je moet namelijk zeer zuiver spelen, en zeker geen 2e snaar aanslaan , anders komen er random en weirde geluiden uit.

ha, die sonuus heb ik ook gekocht wel grappig voor dat geld.
verder gaat men gitaar door de boss gt10 en line6 m13 en soms door de vocoder van de microkorg.

Let wel: dit is dus allemaal monofoon (Dit zeg ik niet zozeer tegen jou, Nakken7; gezien jouw liefde voor een Korg MS-10 was je niets anders van plan).
Voor polyfonie zul je toch iets met een apart element moeten doen.

Zo mag ik mij sinds kort de eigenaar van een Korg Z3 noemen. Bestaat uit zo'n heksending en een FM-module. Máááár, ook met MIDI-conversion. Heeft me € 50,- gekost. Nou ja...
Geluid van die module is wel gehoorlijk eightties, maaar, misschien juist daardoor wel met een hele snelle respons. En ook de MIDI-doorvoer gaat zeer rap.

Ken ik

En natuurlijk de Pixtronic Mothership

er zijn meer aspecten van zn beharing die ik wonderlijk vind

Daarnaast is het een luizige (leuke woordspeling) gitarist.

Pixtronix Mothership

Pixtronix Mothership

En natuurlijk de Pixtronic Mothership

Check&Shiver.

Back