is dit een sampler?

SvEnErGy

Ingeburgerd
Ik ben opzoek naar een apparaat dat het volgende omschreven kan:

Een stukje geluid opnemen op een kanaal en deze doorsturen naar een ander apparaat. Dit ook voor een ander stukje en dat ernaast parkeren. Dit wil ik insturen door op een input dingen op te nemen en af te spelen, de output het totaalplaatje moet door naar een mixen of bijvoorbeeld een versterker.

is dit mogelijk en is dit een sampler? vereiste functies en mogelijkheden zijn loopen en alles van een input slopen. ik heb geen idee hoe zon apparaat heet en of dit het is?

Hoi,

Ik denk dat wat jij wilt met een sampler zou kunnen. Met een Akai MPC kun je (afhankelijk van geheugen) voor een bepaald aantal minuten de input opnemen. Die input kan je weer verder bewerken binnen de MPC (mogelijkheden afhankelijk van model MPC) of weer naar buiten de MPC sturen via een van de outputs, sommige modelen hebben bv naast de stereo uit ook nog 8 andere outputs. Zo kan je het geluid wat je hebt opgenomen dus weer doorsturen om verder bewerkt te worden.

Verder kun je met een MPC ook de opgenomen geluiden sequencen, daarmee speel je ze dus af.

Hier wat links:

http://www.soundonsound.com/sos/aug05/articles/lostscience.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Music_Production_Center

Huidige aanbod AKAI http://www.akaipro.com/mpc maar met tweedehands een wat ouder model kopen is niks mis mee.

Hoop dat dit helpt.

een computer met geluidskaart

of een effectpedaaltje van o.a. boss (sampler/delay)

zou iemand misschien een demo kunnen maken wat ik misschien met een sampler kan?

nee google

eerste hulp http://nl.wikipedia.org/wiki/Sampler

Zover ik je uitleg snap en je wil dit "live" doen, heb je een looper nodig. Kijk bv eens naar de info van boss loopstation op het internet (youtube filmpjes bv). Er zijn ook ander merken, en een aantal delays kunnen dit ook (zogenaamde sound-on-sound stand), bv de Line 6 dl4 en boss giga-delay. Joris

Dat gaat niet zo heel makkelijk, die vraag is te algemeen, je kan bv zelf wel op youtube zoeken naar filmpjes met een MPC of wat voor sampler dan ook. Zelf gebruik ik een sampler uit 1988 dus ik zou je niet kunnen helpen met een demo, mijn samper is te gelimiteerd. 8o)

zou iemand misschien een demo kunnen maken wat ik misschien met een sampler kan?

Een MPC is orgineel met knoppen.
Hij kan dit apparaat lastig in zijn handen houden tijdens het opteden.
Dan komt de show niet goed over.
Check anders wat filmpjes op Youtube, zoekend op MPC en/of sampler.

Weet je wat mij erg stoort, dat we je een stortvloed aan info geven en dat daar niet op reageert, je zegt alleen: zoiets maar dan met knoppen 8o) Echt wtf heb je de linkjes bekeken die ik en anderen je bv gegeven hebben en heb je je daardoor een idee kunnen vormen over hoe en wat binnen jouw werkwijze past?

jazeker in princiepe zoek ik zon pedaal maar dan in de vorm van een mixer. zon apparaat als hierboven staat getoond "repeater" vind ik ook vet maar waar kan ik zon ding kopen? de sites werken niet.

een sampler zoals hierboven genoemd met een akai, vind ik ook zeker super moddervet maar een beetje te duur in in verhouding tot wat ik er mee ga doen ben ik bang.

Het verschil tussen een sampler zoals de MPC en een looper is behoorlijk:

Met een sampler kun je stukjes samplen (opnemen), bewaren, bewerken en soms (zoals in de MPC) sequencen. Maar je kunt het opgenomen geluid niet meteen na de opname als een loop hoorbaar maken, het kost altijd nog een paar knopjes indrukken etc. Dus het samplen zelf is in die zin geen live bezigheid (tenminste ik ken nog geen sampler die dat direct kan).

Met een looper (delay) neem je een stukje geluid op en na het indrukken van een knop begint de loop meteen te spelen. Dus de looplengte hangt af van het moment van indrukken van de knop (of je stelt de lengte vantevoren in, hangt af van het apparaat). Je hebt ze in pedaal vorm, en als 19 inch dozen.

Sommige software voor op een computer combineert beide (ableton Live, hoewel zover ik weet je vantevoren je loop lengte hier vast moet leggen).

Uit de vraag is mij niet geheel duidelijk wat nou het beste past: live/ direct loopen (en met effecten ter plekke bewerken). Of samplen-bewerken en later afspelen.

ik zoek dus simpelweg gewoon loopen, geen effecten enzo. ik wil wel knoppen, software is niet goed genoeg. midi mag ook maar ik wil niet met mn toetsenbord gaan tikken (hoe fijn die ook is) als je een keyboard aan et spelen bent.

midi mag ook maar ik wil niet met mn toetsenbord gaan tikken
:okdan:

zoals eerder vermeld....ableton + midi controller....dat is imho de beste oplossing.

Back