Sync virus met ableton dmv kaoss pad 3

jordandb

Stamgast
Hallo daar,

Ik ben net trotste eigenaar geworden van een virus b, men eerste hardware synth :okdan: maar ik heb een probleem. Ik wil hem zoals de titel al zegt syncen met ableton dmv men kaoss pad (3) alleen lukt dit niet zo goed..
De drivers vd kp zijn al geïnstalleerd en in ableton staan de instelling volgens mij goed want er word midi out verstuurd. Nu is men virus via zijn midi in verbonden met de midi out vd kp maar het doet nix. Ik heb al in beide handleiding en op internet zitten zoeken maar kom er maar niet uit..

Kan iemand me alstublieft helpen want nu zit ik hier met dat prachtding en kan ik er nix mee doen *gefrustreerd*

Mvg

Je moet het toch wat duidelijker uit leggen "ikke niet snappen".

Anders even andere opstelling maken bvb ableton als master, daarna via midi je virus aansturen. Aan het eind van je midi keten zou ik pas de kaosspad III zetten.

wat ik ook niet snap is, je had het over software van je pkIII. Bedoel je een update (op je kpIII)of software op je computer. als het het laatste is, de software die je er bij hebt gekregen bij je kpIII is alleen om (samples)te editten en heeft niets te maken met gebruik van je kpIII.

Je moet het toch wat duidelijker uit leggen "ikke niet snappen".

Anders even andere opstelling maken bvb ableton als master, daarna via midi je virus aansturen. Aan het eind van je midi keten zou ik pas de kaosspad III zetten.

wat ik ook niet snap is, je had het over software van je pkIII. Bedoel je een update (op je kpIII)of software op je computer. als het het laatste is, de software die je er bij hebt gekregen bij je kpIII is alleen om (samples)te editten en heeft niets te maken met gebruik van je kpIII.

Oke het is dus zo: ik heb ableton opgesteld als master. In ableton heb ik een midi kanaal aangemaakt die midi uitstuurt via het usb-apparaat maw de kaoss pad. (De software vd kp3 die is geïnstalleerd zijn gewoon de usb-drivers die ervoor zorgen dat ik via usb midi kan uitsturen met een daw.) Nu is het de bedoeling dat de kaos pad de midi noten vanuit ableton naar men virus b stuurt. Dus ik heb de midi out van de kp3 verbonden met de midi in vd virus zoals het hoort maar toch gebeurd er nix! Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Ohja ik heb momenteel geen midi-interface vandaar dat ik perse wil dat het via de kp gebeurd.
Alvast bedankt voor de moeite!

Grts

ik denk dat het niet zo werk sorrie. midi kan je alleen verzenden syncen ontvangen met een midi kabel (of wireless midi bijna nooit maargoed!) dus een goedkope sound kaart kopen die midi verstuurt ontvangt. bv de m-audio uno. of m-audio 2496 audiofhile soundcard of iets dergelijuks. als volgt ableton -> virus true-> kaosspadIII. virus out naar ableton (computer) via ableton notjes in spelen (sequenser) en opnemen de audio out naar ableton of zo als jij waarschijnlijk wil audio out van de virus naar kaosspadIII in -> kaosspadIII out naar ableton live opnemen. anders weet ik het ook niet. <- lees dit heel goed. en nog eens. :D suc6

als je de kaosspadIII als (audio)/midicard gebruikt weet ik niet hoe het werkt. misschien iemand anders ik heb het zo nooit gedaan.

volgens mij ontvangt een kaoss pad enkel sync informatie (midiclock dus) zodat zn FX in sync kunnen lopen...jij stuurt er ook midi noot informatie naartoe voor je virus maar volgens mij doet die kaoss pad daar niks mee.
Maw je kan die niet gebruiken als MIDI interface, zoals jij wil...

Trouwens, dan zou je de MIDI THRU van de KP moeten aansluiten aan je Virus, en de KP heeft enkel een MIDI OUT (stuurt dus enkel controller data die de KP genereert naar de Virus)

allemaal misschien wat ingewikkeld maar bottom line is : wat jij wil kan niet met de KP.

@r2o

Tuurlijk kan je wel midi sturen over een usb kabel.
Als je het niet zeker weet zeg dan ...

de USB op KP is voor MIDI communicatie...

volgens mij ontvangt een kaoss pad enkel sync informatie (midiclock dus) zodat zn FX in sync kunnen lopen...jij stuurt er ook midi noot informatie naartoe voor je virus maar volgens mij doet die kaoss pad daar niks mee.
Maw je kan die niet gebruiken als MIDI interface, zoals jij wil...

Trouwens, dan zou je de MIDI THRU van de KP moeten aansluiten aan je Virus, en de KP heeft enkel een MIDI OUT (stuurt dus enkel controller data die de KP genereert naar de Virus)

allemaal misschien wat ingewikkeld maar bottom line is : wat jij wil kan niet met de KP.

Daar was ik dus al bang voor pff. Gelukkig heb ik een vriend die thuis nog een midi en audio interface heeft staan waar hij niets mee doet. Dan zal het nog even wachten zijn tot het weekend en kan ik eindelijk fatsoenlijk beginnen spelen ;) bedankt voor de replies

Grts

@r2o

Tuurlijk kan je wel midi sturen over een usb kabel.
Als je het niet zeker weet zeg dan ...

ik begrijp jou niet. waarom antwoord je dan niet sneller als toch het betere antwoord weet? tweede er zit geen usb op een virus en derde er zit geen usb op een kaosspadIII die van invloed is. ¿wat moet je dan met een usb kabel? . dat is misschien wel de rede dat ik hetero ben, ik weet gewoon niet wat je er dan mee moet? jij ben misschien wel zo infinitief dat je ze passend kan maken. :D

Laatst gewijzigd:
Mmm je KpIII syncen met Ableton en wachten tot je een midi interface hebt ?
Werkt trouwens met 1 of ander wazig protocol uit '83, maar pin me er niet op vast.

Ps: Fijn dat je weet op welke sekse je valt.
Good for you !

een usb poort en kabel uit 1983 die wil ik wel eens zien. 8D

Back