Distorted tussen kicks

Ik heb gezocht maar niet gevonden.. Wel over hoe je een kick maakt maar dat is het probleem niet...
t gaat mij om die tussen kicks...
Als je een linkje hebt graag...

Grtz

Hey,

Ik zoek een oplossing voor die distorted tussen kicks die je altijd hoort in de hardstyle tracks tegenwoordig..

zal je hier hoort in de eerste 40 seconden
http://www.youtube.com/user/dblockstefan?blend=2&ob=1#p/u/8/7yZzs-Utc0I

is dat gewoon een distorted kick en dan panned of moet het anders.??

Ik hoor het graag van jullie..

Grtz

Wat bedoel je? Die schreeches (hoovers)? of de bass? Of kicks die wild in de ronde vliegen?

Screeches: synths met een pitchenvelop en/of filterenvelop, veel detune en distortion.
Bass: 2 lagen, 1 punchsample gelayerd met een sinebass
Rondspringende kicks: plaats eens een highpass filter voor je distortion van je kick, plaatst de kicks op de plekken die jij wil en automate de panknop. et voila! Rondspringende schreeuwkicks :P

Wat bedoel je? Die schreeches (hoovers)? of de bass? Of kicks die wild in de ronde vliegen?

Screeches: synths met een pitchenvelop en/of filterenvelop, veel detune en distortion.
Bass: 2 lagen, 1 punchsample gelayerd met een sinebass
Rondspringende kicks: plaats eens een highpass filter voor je distortion van je kick, plaatst de kicks op de plekken die jij wil en automate de panknop. et voila! Rondspringende schreeuwkicks :P

Hey,

Relaxed... dat is wat ik zocht... Die rondspringende kicks indd.
Dus dat kan ik gewoon met gesampelde kkicks en bv kicks uit de microtronic doen.?

Kga dr meteen mee aan de slag..

Thanx!!!!

Hey,

Relaxed... dat is wat ik zocht... Die rondspringende kicks indd.
Dus dat kan ik gewoon met gesampelde kkicks en bv kicks uit de microtronic doen.?

Kga dr meteen mee aan de slag..

Thanx!!!!

Stel je hebt een kick uit een sampler en een kick uit de microtonic en die wil je samen "laten springen", maak een grouptrack aan, route de uitgang van je sampler en je output van microtonic naar dat kanaal, nu plaats je op dat groepskanaal eerst een highpassfilter en daarna een distortion. Ik ben benieuwd naar je resultaten!

Is er niet zo'n "varierende kick" topic van 100 miljoen miljard replies?

Is er niet zo'n "varierende kick" topic van 100 miljoen miljard replies?

Ja die is er wel maar dat gaat over de gewone kick met sub die verspringt van hoogte...

Over die distorted tussenkicks kan ik niets vinden..

Je bedoelt die Promo kick uit 1999? Die sample je uit oude hardcore.

Nee da's totaal wat anders :P wat hij bedoelt hoor je vaak in nieuwere hardstyle maar ook in hardcore nummers. In dit youtube clipje begint het gelijk, het eerste geluid wat je hoort: Dus tussen de "vocals" in. op 00:41 hoor je ze rondspringen :D

Je maakt gewoon tig kick samples of je jat ze, en soms laat je er eentje wat verder weg klinken door een HPF, reverb en/of delay, beetje kutten met toonhoogte en panning en klaar.

Ik zou ook zeker gewoon beginnen met het jatten van kicks, want om nou hele avonden op kamertje slijpend en prutsend aan een kick die uiteindelijk als het eindelijk lukt precies zoals die van de rest moet klinken door te brengen in plaats van achter de vrouwen aan te gaan is echt zonde van je jonge leven.

Als je nou gitaar ging leren spelen of zo....dat betaalt zich uiteindelijk wel dubbel en dwars terug ;)

Je maakt gewoon tig kick samples of je jat ze, en soms laat je er eentje wat verder weg klinken door een HPF, reverb en/of delay, beetje kutten met toonhoogte en panning en klaar.
Rondspringende kicks: plaats eens een highpass filter voor je distortion van je kick, plaatst de kicks op de plekken die jij wil en automate de panknop. et voila! Rondspringende schreeuwkicks
Dat zeg ik :P

Distort een zaagje, zet hem steeds op noot 3/3 (als je quantesizing 1/3 is) en varieer de hoogte. Zo moeilijk lijkt het me niet. Hoe lang produce je al?

Distort een zaagje, zet hem steeds op noot 3/3 (als je quantesizing 1/3 is) en varieer de hoogte. Zo moeilijk lijkt het me niet. Hoe lang produce je al?

Wat heeft de tijd dat je produceerd hiermee te maken? Hoe lang kun jij al lezen? We hebben het hier over een bepaald effect. Heeft niets met zaagjes te maken. De enige manier om dit effect te maken staat al omschreven in dit topic.

En wat bedoel je precies met je zaagje? als in reversed bass look-a-like? En 3/3 quantising? Kun je dat uitleggen? Als ik dance/trance/hardstyle/hardcore maak hou ik altijd een 4/4 pattern aan.

Ik zou ook zeker gewoon beginnen met het jatten van kicks, want om nou hele avonden op kamertje slijpend en prutsend aan een kick die uiteindelijk als het eindelijk lukt precies zoals die van de rest moet klinken door te brengen in plaats van achter de vrouwen aan te gaan is echt zonde van je jonge leven.

De beste tip mbt hardcorekicks die er in tijden op dit forum voorbij is gekomen :halleluja:halleluja:halleluja

Back