Vraagje MPC2000xl

Als het met mijn mpc60 lukt moet het toch ook wel met die 2k xl lukken? Jammer dat ik echt geen drol van dit ding weet :(

Vreemd idd, wat ik eigenljk wil doen is FILTER toewijzen aan de slider en dan dus doormiddel van 16-LEVELS icm NOTE REPEAT een melodietje maken waarvan ik dan realtime de filter cutoff veranderd.

Ik heb geprobeerd om bijv. eerst de SLIDER te zetten en daarna de 16-LEVELS wat dus niet werkte en daarna andersom wat het dus ook niet deed??

Misschien zie ik iets over het hoofd want ik kan wel begrijpen dat je bijv. niet PITCH aan de slider kan toewijzen terwijl je pads op 16-LEVELS staat aangezien je dan het 2x pitched, maar met het filter zou het toch geen probleem moeten zijn???

Anyway, ik ga nog ff biet bouwen en at Docu1: waarneer ben je weer op de dag vrij :P

PS: ik ben de SampleKingz Instruction DVD aan het downen om meer te leren van de MPC2000xl. Iemand ervaring met deze DVD's?

Kun je niet eerst dat melodietje neer pleuren en dan dat filter doen, dat werkt wel zo op me 500, ik had ook je vraag verkeerd gelezen want note repeat via een slider doen ze bij mij niet. :)

Zaterdag en zondag trouwens...

Note repeat doet het bij mij ook zowiezo niet op de slider. Geen enkele MPC doet dat volgens mij :P wel goed lezen ja :D
eerst melodietje maken en daarna filter is idd een oplossing, maar ik wilde juist graag 16LEVELS en SLIDER (Filter) tergelijk gebruiken. Ik snap ook niet zo goed waarom het 't niet doet. De manual (pdf) geeft mij ook echt geen antwoord.

Jammer dat bijna niemand hier op het forum nog een MPC2000xl heeft :bekdicht::engel:

Volgens mij kan dat niet met de MPC2000xl. Ik meen me te herinneren dat je maar 1 note variation tegelijk aansturen; 16 levels is in feite ook een vorm van note variation en dat werkt dus niet tegelijk met de slider. Je kunt het denk ik wel in 2 stappen doen; neem eerst je track op met de 16 levels aanpak en stel dan de slider in, zet AFTER aan en neem het op in overdub mode.

In de changelog van het MPC2000XL OS staat bij versie 1.07 de volgende "improvement" (ahum) genoemd:

When Note Variation is assigned, the 16-LEVELS function is automatically disabled.

In de changelog van het MPC2000XL OS staat bij versie 1.07 de volgende "improvement" (ahum) genoemd:

When Note Variation is assigned, the 16-LEVELS function is automatically disabled.

Nou lekker suf is dat zeg. ik draai zelf OS 1.2 (zelfde prob. blijkbaar)
Beetje vreemd dit allemaal als je het aan mij vraagt maarja...
Iig bedankt voor het verlichtende antwoord :engel:

Back