girls on synth

Je hebt ook nog Silvia en die maakt wel echt muziek.

1385733225_l.jpg

Hierboven is Sister Bliss, toetseniste van Faithless

Correct, al doet de term 'toetseniste' haar wel wat tekort aangezien ze ook een van de creatieve breinen achter de sound en tracks van Faithless is qua producerswerk.

Muziek? Wat een zielloos en kil gefreubel zeg... Zoiets zou je alleen van een kerel verwachten...

Heb afgelopen voorjaar een Quiklock overgenomen van Lady Dana, dus dacht eens even kijken hoe het met haar gaat, want wellicht ook een kandidaat. Maar ik zie zo goed als helemaal geen enkele activiteit meer van haar...

Die muziek zou je wellicht echt van een kerel verwachten, maar dat is Dana toch echt niet hoor. Zoals ik haar heb meegemaakt een correcte en stijlvolle vrouw, volkomen anders dan op menig YouTube filmpje.

't Kan verkeren...

Muziek? Wat een zielloos en kil gefreubel zeg... Zoiets zou je alleen van een kerel verwachten...
Over smaak valt te twisten. Je hoort in ieder geval geluiden, die kan ik bij cikira niet vinden.

Correct, al doet de term 'toetseniste' haar wel wat tekort aangezien ze ook een van de creatieve breinen achter de sound en tracks van Faithless is qua producerswerk.

hmm nou ja faithless vind ik nou niets aan maar dat maakt niet uit :)

Nou, ik vind zeker de eerste 2 albums van Faithless toch wel bij de betere werkjes uit de late 90s horen. Het latere werk is helaas wat minder geinspireerd.

ze houd ook niet van antieke bakken....
zo lijkt het net de midi en keyboard hoek van feedback

Dat vond ik ookal, weinig bijzondersb maar die voyager is natuurlijk wel gaaf! Voorderest vind ik het niet spectaculair ik zie ook veel dubbele bakken staan. Het is voornamelijk HEEL ERG VEEL.

Ja, het aantal dubbelen en 'oninteressante' synths viel mij ook op. Als het mijn studio was geweest had meer dan de helft al op SF Marktplaats gestaan. En dan een hoekje vintage en/of een wandje modulars er voor terug kopen.

Bjork speelde toch ook zelf synths?

Björk is inderdaad één van de grote afwezige op die lijst. Mag toch zeker niet ontbreken.

Maar er zijn er meer die op die lijst thuishoren:

Akiko Yano, Japanse toetseniste, solo maar tijdens de tours van Yellow Magic Orchestra speelde ze naast Ryuichi Sakamoto (met wie ze getrouwd is geweest) op de synths.
In de eerste clip zie je haar met YMO als begeleidingsband en in de tweede clip is ze in aktie bij YMO

Rosa Precht, helaas overleden toetseniste uit Duitsland, partner van Reinhold Heil (Nina hagen Band, Spliff, producer van o.a. Nena en componist van filmmuziek van One Hour Photo en Perfume), speelde in de Ulla Meinecke Band. Maar belangrijker: ze vormde met Reinhold het duo Cosa Rosa. Alleen of samen met Reinhold componeerde ze alle muziek en speelde samen met hem alle synths.

Annette Humpe, toetseniste van Ideal, Humpe & Humpe, Ich&Ich. Heeft ook een solo-album gemaakt en was dé vrouw achter Codo van DÖF(ze schreef en produceerde het), ook produceerde ze o.a. Palais Schaumburg:

En uit Nederland mag Sonja van Hamel natuurlijk niet vergeten worden. Toetseniste van Bauer
http://www.myspace.com/popduobauer

Back