stepsequencer poly 800

Niels

Ouwe rot
Kan iemand me uitleggen hoe de stepsequencer van de poly 800 werkt ? Onlangs werd eer een link geplaatst van een manual van de poly, maar deze is niet goed.

Het kan niet al te moeilijk zijn, dus leg uit aub.

Volgens mij was het iets van "write" of zo in duwen, dan een toets aanslaan, dan op "next" of "up" of zo douwen en weer een toets aanslaan en zo totdat je het welletjes vindt. Sorry, het is al een tijdje geleden dus echt duidelijk kan ik me het niet meer herinneren. Ik kan me wel goed herinneren dat hij zeer basic is. Ik heb er dus ook nooit echt iets serieus mee gedaan. Je moet ook een rust kunnen invoegen en dat is volgens mij de meest wilde functie die erin zit.

Succes ermee....

Origineel geplaatst door falafelbiels
...Ik kan me wel goed herinneren dat hij zeer basic is. Ik heb er dus ook nooit echt iets serieus mee gedaan. Je moet ook een rust kunnen invoegen en dat is volgens mij de meest wilde functie die erin zit.
die sequencer is zeker beperkt maar er zit midi op nutuulk... duzze... 8)

instructies:
zet de seq op write en begin dan 'in te toetsen'
next is voor een extra rust/lege noot... en zat er ook geen legato knop op... of was dat gewoon de back toets?

volgens mij kun je ook complete accoorden aanslaan... zoals bij de jx-3, die heeft het opzich mooier voor elkaar omdat je precies aan de leds kunt zien op welke positie je zit en zodoende een fout makkelijker kunt herstellen dan op de poly-800... verder weet ik niet of je ook nog kan over-dubben... (bij de jx3 kan dit trouwens wel)

de sequence word trouwens standaard door de midi clock ge-sync-ed... verder schijnen er 2 midi impl. te zijn van de 800, na een af ander serie nummer zou de poly 'iets' meer kunnen via midi...?!

Laatst gewijzigd:
Bedankt. Ik ga zo ff testen. Het lijkt me wel leuk om simpele sequences te syncen met andere apparaatjes. Zo'n poly 800 klinkt nog best leuk door analoge pedaaltjes.

tsja het is heel goed opletten (tellen) bij het maken van een seq omdat je dus totaal geen idee hebt waar je je bevind qua positie...
ikzelf speelde destijds vrij snel in op de toetsen en met 1 vinger op de next/rust knop... door zodoende ook rusten in te bouwen kwam ik toch nog op erg interesante dingen ipv alleen maar een simpel baslijntje van 16en... 8)

Back