de avalon was me al aan de dure kant, maar heb het er graag voor over.
ik wil graag een stem analoog kunnen aanvullen, of afschrapen. dus EQ is wel fijn.
Zelf zou ik echt helemaal niet voor avalon gaan. De compressor is te traag naar mijn mening. De eq is wel leuk maar dan houd het gewoon op.
Dit is puur een kwestie van wat je uit wilt geven. Wat is je budget?
Of beter gezegt wat wil je uitgeven?
Zelf ben ik geen voorstander van SPL. Naar mijn mening kom je of met een goed product, en dan moet het niet zo zijn als bij spl, dat je extra moet gaan dokken voor lundahl transformators etc.
Zorg dan dat alles er gewoon in zit voor de prijs. of schroef je prijs omhoog.
Ik vraag me af wat je er precies mee wilt.
Wil je er 1 specifieke stem goed mee kunnen bewerken? Ben je bijvoorbeeld een singer songwriter die voor zijn eigen stem een mooi apparaat wil kopen?
Of ben je iemand met een studio die regelmatig zangers/zangeressen ontvangt en met elke stem uit de voeten wil kunnen?
Wat je ook nog kan overwegen is de compressor en EQ apart te kopen. Dan ben je misschien niet in 1 keer klaar. Maar je hebt daardoor wel meer tijd geld te sparen en dus kan je een hogere kwaliteit nastreven.
budget is max 2000 euri. ik zit zelf in de studio en ontvang idd regelmatig zangers zangeressen en soms ook rappers. de traagheid van de compressor heb ik niks van gemerkt toen ik deze uitprobeerde.
als 2000 euro je budget is, en je er verschillende stemmen mee moet doen, zou ik niet voor een 737 gaan maar eerder voor een 2ehands isa430 ofzo. veel breder inzetbaar, en niet al te bepalend qua klankkleur.
spl is ook tof hoor, die frontline heb ik nog niet gehoord maar hun channel one is niks mis mee.
Ja idd. Ik zou echt niet voor die avalon gaan. Beetje jammer want hebben net een spiksplinternieuwe isa 430 verkocht voor 1700.
Maar even ontopic, een isa 430 is echt een mooi apparaat. Die zou ik eerder verkiezen boven die avalon. Maargoed, als je dan toch geld uit wilt geven dan zou ik zeggen, leg er 800 bij en koop een Millenia STT-1. Dan heb je een solid state kant en een tube kant. Wij hebben er 1 te leen gehad, en echt ik ben nogal vaak skeptish, maar die millenia.. wat een apparaat. Je kunt er echt alle kanten mee op.
Het is met die millenia gewoon eigenlijk absurd, het is zelfs moeilijk om iets slecht te laten klinken haha :-)
Die compressor is echt meesterlijk en die eq ook! Als je vocalen doet, is dit gewoon echt alles wat je ooit maar nodig zult hebben.
de microfoon is een neumann 103. waarschijnlijk komt daar in de loop der tijd een brauner valvet bij, of een neumann u49.
tja 2000 is eigelijk me budget, aangezien ik de rest aan de virus ti2 keyboard wil uithangen
Ja zoals ik eerder zei, vergeeet die avalon en neem een 610.
Dat is echt een gouden combinatie. Ik heb zelf een solo 610, dat is puur alleen preamp. Ik heb daar de standaard buizen uitgehaald en NOS mullard buizen gekocht.
Nou geloof me dan weet je niet wat je hoort. Ik werk zelf met een neumann tlm 49 en een audio technica 4050.
In jou geval met die neumann zit je echt gebijteld. Ik denk dat je nieteens meer een brauner erbij wilt halen als je dat hebt gehoord ;-)
Reken voor buizen even zo'n 100 dollar dan zit je wel goed.
Mocht je interesse in buizen hebben dan weet ik nog wel wat adressen in america voor je :-)
de compressor is wel het aanraden waard, en het spelen met de impedanties op de 6176 en 610mk2 is ook fijn voor het verbreden van je pallet. ik zou zelf voor de 6176 gaan als je het kan betalen, dan heb je iets meer aan de compressor die al heel goed is. de preamp is verder identiek...
Net wat pmx zegt. Ik vind naar mijn mening, avalon wat geoverhyped. Als je kijkt naar de uad's dan heb je echt gewoon echt iets goeds. Die 610 past wel in je budget ;-)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.