De Grote Reparatie Tips & Tricks thread

Haha :D

Een beetje ongelukkige woordkeuze :o:

Vergeef mij :halleluja

Ik bedoel je hoeft geen 2 dure fluke's te hebben.
Je kan ook niet verwachten dat een €20 multimeter betrouwbaar is.

Een multimeter hoort zichzelf uit te schakelen voordat hij fout gaat meten bij lage batterij spanning, is dat niet zo dat is ie onbetrouwbaar.

Mijn reparatie tip dus:

Koop een fluke 87V of gelijkaardig.
Zorg daarnaast dat je nog enkele metrs hebt om meerdere metingen tegelijk te doen.
Vergelijk ze regelmatig zodat je vertrouwen in je meters hoog en gerusttellend is :L

Afgelopen zaterdag bij de IKEA gezien dat ze daar CR2032 batterijtjes verkopen in verpakkingen met meerdere stuks. Hangen op de afdeling verlichting.

Pas op met die uit Hong Kong. Heb ik ook wel eens gedaan, ook van een bekend merk, maar die waren met een paar weken al leeg. Dus waren of oud, of fake. Goedkoop kan dus ook daar duurkoop zijn.

Das vervelend etaoin!

Ik heb al veel gekocht bij Dealextreme, ook andere knoopcellen, en die deden het tot nu toe prima.

Maar men verkoopt natuurlijk ook gewoon rommel, daar is het Hong Kong voor he :).

Vieze knoppen of ander plastic spul dat is aangetast door vettige handjes/ andere vieze kleefzooi?

doekjes-sensitief-1-stuk.png

Werkt geweldig :) Vandaag obscuur effectapparaat mee schoongemaakt en hij ziet er weer fantastisch uit :-)

brushed alu/chroom achtig spul dat er ranzig uit ziet of ECHT niet schoon is te krijgen?

voila

neverdull.jpg

Wel oppassen bij op/zeefdruk letters e.d. dit is een vreemd goedje op petroleumbasis dat ongetwijfeld niet geschikt is voor alle soorten verf. Het is bedoeld voor het oppoetsen van chromen sierstukken van o.a. motoren en om die reden ook verkrijgbaar bij onder meer motorport. Your mileage may vary. Ik heb ook (wisselend) positieve resultaten gehad bij het reinigen van zwaar vervuilde kunststof onderdelen.

Haha :D

Een beetje ongelukkige woordkeuze :o:

Vergeef mij :halleluja

Ik bedoel je hoeft geen 2 dure fluke's te hebben.
Je kan ook niet verwachten dat een €20 multimeter betrouwbaar is.

Een multimeter hoort zichzelf uit te schakelen voordat hij fout gaat meten bij lage batterij spanning, is dat niet zo dat is ie onbetrouwbaar.

Mijn reparatie tip dus:

Koop een fluke 87V of gelijkaardig.
Zorg daarnaast dat je nog enkele metrs hebt om meerdere metingen tegelijk te doen.
Vergelijk ze regelmatig zodat je vertrouwen in je meters hoog en gerusttellend is :L

Doet een Fluke ook hoor dat fout meten met lege batterij, steek je meter eerst in het stopcontact, als deze ca 230 aanwijst is die waarschijnelijk nog goed, enne een Fluke 87..., mag het ook iets minder...:D

Ik doe graag een schepje bovenop 2000's post en geeft je toch gelijk:

Een paar meters is wel handig.
Een goeie voor nauwkeurige meting, maar in de bouwmarkt vind je nu en dan ook metertjes van 1 of 2 euro.
Die zijn handig voor erbij.
Bijvoorbeeld: Om te kijken wat er gebeurt als je een aan knop draait terwijl je tegelijkertijd de spanning van de voeding in de gaten wil houden.

Ja dat van die idiote voltage metingen met een brakke batterij had ik ook al gemerkt. zwaar irritant. Iemand trouwens aanbevelingen voor een betaalbare regelbare (lab) voeding?

Ik heb een licht vermoeden dat zo'n cheapo CR2032 veel sneller zal uitlopen dan een degelijke Varta CR2032..
Ok, het gaat wel over binnen 10 jaar, maar die Varta zal mss 25 jaar megaan.

als ze al niet leeg zijn bij aankoop, zal dat spoedig daarna zo zijn, en daarna gaan ze altijd lekken....

niet kopen , die goedkope shit.

bij de hema hebben ze wel goeie.

( kost wel 2,50 per stuk, dus even sparen dan maar.....:D)

:koffie:

sta nog steeds ervan te kijken als ik een toestel uit de jaren 80 opendoe en de batterij ziet er nog perfect uit, en soms doet ie het zelfs nog (+25 jaar)..
en de manual zegt dat je hem na 5 jaar moet vervangen

Back