Es-1 Vs. Rm1x

JGD

Rm1x-er
Ik zit al een tijdje te kloten met mijn Yamaha su200 samplertje wat opzich een prima ding is, maar ipv software wil ik toch een beetje meer hardware in huis halen.

En dus zit ik te denken aan een rm1x of een ES-1 iedereen weet wel welke ik bedoel, mijn broer :D heeft de rs7000 (hij wint:L) maare hij kan alles realtime doen, wat ik ook wil.

En een vriend van mij heeft een rm1x waarbij dit dus niet kan, hij moet horen en als hij iets nieuws wil doen moet hij overnieuw, heel irritant, maar ik weet niet veel van de korg of maybe nog een roland? maare kan iemand mij uit de brand helpen, ik zit ook nog te kijken naar ipv de su200 een su700 te kopen, met dit uitzicht, wat is de beste aanschaf? :confused:

Re: Es-1 Vs. Rm1x

Origineel geplaatst door JGD
Ik zit al een tijdje te kloten met mijn Yamaha su200 samplertje wat opzich een prima ding is, maar ipv software wil ik toch een beetje meer hardware in huis halen.

En dus zit ik te denken aan een rm1x of een ES-1 iedereen weet wel welke ik bedoel, mijn broer :D heeft de rs7000 (hij wint:L) maare hij kan alles realtime doen, wat ik ook wil.

En een vriend van mij heeft een rm1x waarbij dit dus niet kan, hij moet horen en als hij iets nieuws wil doen moet hij overnieuw, heel irritant, maar ik weet niet veel van de korg of maybe nog een roland? maare kan iemand mij uit de brand helpen, ik zit ook nog te kijken naar ipv de su200 een su700 te kopen, met dit uitzicht, wat is de beste aanschaf? :confused:

De su200 is geen software... :s

ik snap niet wat je probeert te vragen.. rm1x is een groovebox su200/700/es-1 kunnen samplen. bedoel je dat?

zoek eens wat rond in oude posts op dit forum, misschien dat dat helpt..

mt!

Inderdaad: RM1X=groovebox (ZONDER sampler..), ES-1 ="groove"sampler (sampler/sequencer), SU700= MEGA SU200 / ES-1, en RS7000/MC909= allebei (groovebox+sampler) alleen een STUK duurder!!
't Is net wat je zoekt.. OF allebei in een (wat als voordeel heeft dat alles makkelijker 'strak' te krijgen is, e.d.) OF 2 dingen (sampler & groovebox, ofzo..)=> wat weer als voordeel heeft dat de dingen afzonderlijk uitgebreider zijn..
De RS7000 schijnt ongeveer de SU700 als sampler aan boord te hebben.. (??)
KORG is opzich makkelijk in gebruik. Maar SU700 is uitgebreider.
Maarre RS7000 ken ook nie ALLES realtime hoor!!;) ('k Heb er zelf ook 1 en wat ik irritant vind is dat je 'm stop moet zetten als je naar een andere pattern (style in 't geval van de RS..) wilt gaan, en bij sommige andere 'veranderingen' ook.. :(
Maar verder LEUK!!
Sja, 'k zou zeggen: kijk ff wat je sowieso wilt in je set-up en ga VEEEL spul testen en info erover zoeken, en als je weet welk type/merk 't wordt, ga dan eerst nog even kijken bij de 'zoek~functie' van dit forum en kijk wat er over getyped is over 't model!! En als je DAN nog vragen hebt: Stel ze maar aan je forum~vrienden!!:D

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
.
Maarre RS7000 ken ook nie ALLES realtime hoor!!;) ('k Heb er zelf ook 1 en wat ik irritant vind is dat je 'm stop moet zetten als je naar een andere pattern (style in 't geval van de RS..) wilt gaan, !!:D

Dat is niet waar, draai maar eens aan de knop boven F1 en hij veranderd gewoon van style terwijl hij loopt

Re: Re: Es-1 Vs. Rm1x

Re: Re: Es-1 Vs. Rm1x

Origineel geplaatst door mindtwist
De su200 is geen software... :s

ik snap niet wat je probeert te vragen.. rm1x is een groovebox su200/700/es-1 kunnen samplen. bedoel je dat?

zoek eens wat rond in oude posts op dit forum, misschien dat dat helpt..

mt!

ik weet dat dat geen software is... was een verkeerde zinsbouw

Maare ik ga wel ff gewoon proberen in een betere audiozaak.. :dj:

ES-1

ES-1

Ik zou ook maar doorsparen voor een RS, misschien tweedehands ergens voor weinig.......
Die ES-1 is erg makkelijk om mee te werken, echt super voor realtime/live experimenteren maar hij is ook erg beperkt.
Zo isie niet echt geschikt voor synthsounds, korte stabs en bassline's zijn nog wel te doen maar daar houd het dan ook mee op.
Met een RS7K kun je jaren plezier hebben en is uitgebreid genoeg om standalone complete producties te maken.

Alternatief is misschien een MC-505. Heb ik ook jaren gehad, klinkt niet zo goed als een RS7K maar heeft wel heel veel realtime mogelijkheden. Met een beetje tweaken kun je er best behoorlijke tracks mee maken en hij is niet echt duur tweedehands.

Grt. Ronald.

Jep, als je centen genoeg hebt is een RS7000 een beste keus lijkt me. Let op want de ES-1 (ik heb ze allebei) is qua geluidskwaliteit ook nog is minder goed, dat komt door de interne samplefreq van 33kHz ipv de standaard 44kHz! Maar de ES is wel weer stukken goedkoper. En zo kan je door blijven gaan, ieder heeft zijn voor en nadelen (al heeft de RS7k heeeel weinig nadelen :) )

A.R.V.

Met het zicht op combineren van groovebox met eventueel sampler, zou ik de Es-1 in dit geval maar mijden! Ik had hem ook tezaam met een rm1x, en dat ding wilde gewoon NIET goed syncen over midi, echt zwaaaarrrrr irritant, iig SUCces met zoeken, check ook eens de mc307 uit, godkoop te krijgen op marktplaats en interface nu!

Origineel geplaatst door technomauriesje
Met het zicht op combineren van groovebox met eventueel sampler, zou ik de Es-1 in dit geval maar mijden! Ik had hem ook tezaam met een rm1x, en dat ding wilde gewoon NIET goed syncen over midi, echt zwaaaarrrrr irritant, iig SUCces met zoeken, check ook eens de mc307 uit, godkoop te krijgen op marktplaats en interface nu!

Ai, het bekende SYNC probleem van de ES-1.. Idd de ES heeft een midi-lag van ~25ms als je hem in slave mode gebruikt..;{ Maar niet getreurd, als je de ES-1 als master gebruikt gaat het wel goed!

Rv

Origineel geplaatst door Arv
Ai, het bekende SYNC probleem van de ES-1.. Idd de ES heeft een midi-lag van ~25ms als je hem in slave mode gebruikt..;{ Maar niet getreurd, als je de ES-1 als master gebruikt gaat het wel goed!

Ja inderdaad, dat was ik nog vergeten te melden.

Er zit trouwens nog een groot nadeel aan het master zetten van de ES-1.
De midi data gegenereerd door de patterns kan niet uitgezet worden.(zowel progr. changes als note data)
Nu gebeurd het regelmatig dat bij een pattern change op de ES-1 een track (track no = global channel vd ES-1) op de RS7K van instrument veranderd, dat heb ik opgevangen door scene memory 1 altijd de default setup van een style op te slaan.
Tevens worden de notes opgenomen door de RS als ik deze gesynced heb staan aan de ES-1, heel irritant omdat ik wel mijn keyboard output wil opnemen. (deze twee worden gemerged)

Enige oplossing bij mij bekend is een externe merger welke kan filteren, al met al een hoop geklooi.
Ik heb ooit eens een grooveboxje ertussen gehad welke wel sync signalen doorstuurde maar overige midi data niet doorstuurde (soft thru off, sync out on).
Ik ga nu iets soortgelijks proberen met de Machinedrum, misschien sample ik de ES-1 gewoon in de RS, scheelt weer een kastje meezeulen.(Live)

GRt. Ronald.

idd Roonan! dat was ik ook weer vergeten! Kost je dus 1 track van de RS7000 omdat de ES daar mididata heen spuwt! Ik heb dat ding ook vervloekt toen ik aan het zoeken was naar de Midi-out channel: off functie.... GRR!

Back