GW8 als sound module

iersel

Nieuwkomer
Hoi, ik heb een GW8 aangeschaft, die ik als masterkeyboard en als soundmodule wil gebruiken, met Cakewalk als sequence-programma.
Qua hardware heb ik het voor elkaar: via een midi-interface "praat" de GW8 met de computer en met zichzelf. Ik kan alleen niet ontdekken hoe ik op de GW8 een 16-kanaals patch kan inrichten, waarmee ik mijn standaard setup aan geluiden klaar kan zetten. De handleiding heeft het alleen over de Song mode en Performance 128, maar legt verder niets uit over het instellen van elk aparte midikanaal. Wie heeft er ervaring mee?

Ik heb wel bij mijn Yamaha PSR E313 ontdekt dat als je er een tweede Midi-keyboard (Edirol PCR M-50) op aansluit je er een volwaardige tweede PSR bijkrijgt!
En erger nog: met de knopjes van de Edirol kan ik de PSR bedienen en zaken als reverb, release enzo kan ik live tweaken en meerdere dingen die met de PSR zelf niet te bedienen zijn.

Maar om op jouw vraag terug te komen: aan elke klank/sound zul je een ander Midi-kanaal toe moeten wijzen.
Dus bas is bijv. kanaal 1, strings is 2, brass is 3 enzo. Het Midi-kanaal moet bij de host hetzelfde zijn als bij de ontvanger. Of bedoel je dat niet?
Ik heb het vermoeden (heb geen ervaring met de GW8) dat je dat niet kunt vastleggen in de GW8 zelf maar dat je die "patch" op moet slaan in Cakewalk.

... ik denk dat je ook een "song" kunt maken in de GW8: slaat ie ook alle sounds op in aparte kanalen/sporen van de sequencer. Toch?

Als je een andere patch kiest slaat 'ie dat op in je sequencer, als midi program change command, en als je em later weer afspeelt speelt ie em weer met die patch die je eerder gekozen had, een dat kan met meerdere kanalen.

Back