DJ Fanatic - Whathefunk!!?

ik geef toe dat hij nog wat werk nodig heeft, beetje saaiig vind ik hem vooral op het eind.. er moet veel meer tricks enzo in.. maar soms zit ik met een blok.. hoewel de track op zich naar mijn mening wel dope klinkt en zeker als je hem in mixt.. komt aardig tot zijn recht, maar toch.. nog effe wat sleutelen om het wat spannender te maken..

Ik vind het erg goed klinken qua kwaliteit van alles enzo, maar dat was nooit een probleem bij je muziek. Maar, wat betreft HOE het gedaan is ben ik wederom niet erg enthousiast van. Ik kan nu niet echt een uplifting gevoel krijgen van al die stemmetjes. Die bass is erg goed, maakt voor mij een hoop goed. JE welbekende snares vind ik ook altijd goed klinken, al zou enig phasereffectje geen kwaad kunnen.

Wel vind ik het goed als je deze soort muziek gaat maken ipv pogingen tot hoogstaande muzikale stukken.

later meeer comment.

Re: DJ Fanatic - Whathefunk!!?

Origineel geplaatst door djsirjamez
afgelopen zaterdag nog gedraaid door Laidback Luke te Lichtfabriek in Haarlem

goh, ken jij laidback luke joh? :Z

ik zal de track vanavond wel even luisteren

Re: Re: DJ Fanatic - Whathefunk!!?

Origineel geplaatst door cyan_circle

ik word een beetje moet van die loser houding, ik zeg het erbij voor de mensen die toevallig in de lichtfabriek waren afgelopen zaterdag.. (waard vertrouwt zijn gasten zoals hij is he!)

doe geen moeite joh..

Origineel geplaatst door cyan_circle

Beetje zinlose reactie. Is in DIT (accent) topic geen enkele sprake van.

Als een bekende dj mijn track zou draaien zou ik het echt wel ff vermelden, is toch hartstikke gaaf (sorry voor mijn slechte woordkeuze)

Ik ben weer aan het luisteren. En ik ben altijd niet echt enthousiast geweest, eigenlijk vond ik het meeste gewoon ruk. Maar, dit heeft zeker weten potentie. Ik zou die stemmetjes alleen wat meer laten freaken. Of gewoonweg wat andere stemmetjes gebruiken, niet vervangen maar varieren. Check de track van Aphex Twin Come to Daddy, zo'n scream zou de plaat niet mistaan.

Klinkt steeds beter Djeems. :biertje:

ps: AOR..

als je tips hebt over hoe ik dingen spannender kan maken dan hoor ik ze graag.
kijk iedereen heeft dingen waar hij goed in is en dingen waar hij heel slecht in is.. of zeker nog het een en ander moet leren.. buiten smaak om want wat de een saai en monotoon kan vinden vindt de ander wellicht helemaal te wow ;-)

ik merk dat ik nog niet genoeg durf te doen om de track echt interessant te maken.. komt ook omdat ik meer ervaring heb met DJ-en waardoor ik muziek beluister in loopjes vorm.. zodat ik er mee kan mixen..

Origineel geplaatst door AOR
Ik ben weer aan het luisteren. En ik ben altijd niet echt enthousiast geweest, eigenlijk vond ik het meeste gewoon ruk. Maar, dit heeft zeker weten potentie. Ik zou die stemmetjes alleen wat meer laten freaken. Of gewoonweg wat andere stemmetjes gebruiken, niet vervangen maar varieren. Check de track van Aphex Twin Come to Daddy, zo'n scream zou de plaat niet mistaan.

Klinkt steeds beter Djeems. :biertje:

ik weet het, ik probeer ook wel te groeien in mijn muziek maken.. te leren van de fouten in mijn vorige tracks..
ik ben ook nog niet zo lang bezig.. plus dat als je muziek maakt je snel in een eigen cirkeltje komt.. zaterdag was dus in de lichtfabriek en daar luke echt mijn stijl draait kreeg ik er weer inspiratie door en dan ga ik weer dingen uit proberen.. ik zal dat toepassen op deze track.. ik ga nu eerst die AT track downen.. eens luisteren ..

ik heb em ff geluisterd....qua sound is ie lekker..de beats zijn ook weer goed.......vindt die robotstemmetjes ook wel vet, misschien mogen ze wel iets minder of meer gedoseerd, begint op gegeven moment te irriteren....maaaaaaarrrrrrr....je zegt het zelf al, tis idd weer een echte DJ-tool, een soort lange drumloop met geluidjes..ik wacht maar tot er iets gebeurd, maar er gebeurd nix.....het gaat gewoon door..je zal er idd een soort spanningsboog in moeten krijgen.....wat misschien zou helpen is als je die getransformde noise die je aan het einde erin brengt als een soort spannings-punt gebruikt....dus een stuk eerder, rond de 3minuut ofzo een break, dan dat geluid erbij, en dan de boel weer los laat gaan met dat geluid er ook bij....

Olaf

ik weet het, ik probeer ook wel te groeien in mijn muziek maken.. te leren van de fouten in mijn vorige tracks..
ik ben ook nog niet zo lang bezig.. plus dat als je muziek maakt je snel in een eigen cirkeltje komt.. zaterdag was dus in de lichtfabriek en daar luke echt mijn stijl draait kreeg ik er weer inspiratie door en dan ga ik weer dingen uit proberen.. ik zal dat toepassen op deze track.. ik ga nu eerst die AT track downen.. eens luisteren ..

Die AT is te wreed voor woorden, maar is niet te evenaren. :halleluja

Wel een hele goeie inspiratiebron, ook voor house.

Maar, ik zie echt wel de hele zaal schudden met z'n billen als je deze track draait, maar het probleem is dat er al snel een andere track in met worden gemixt en dat is natuurlijk niet de bedoeling van je.

Een vriend van mij die denkt ook altijd in loopjes, als die muziek maakt. Voor zijn en jouw type dj (meestal van die 3 decks + 600 fanaten) ;) zijn dat perfecte platen, maar je zoekt neem ik aan wel een breder publiek. Als ik de track in de winkel hoor dan denk ik eerst van: hmmm.. klinkt lekker, deze neem ik misschien wel mee, maar na een paar minuten denk ik: toch niet, te langdradig.

wow, ik ga maar eens aan het werk. Ik ouwehoer weer teveel.

In ieder geval: ga lekker doorfreaken en laat het resultaat even horen.

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb em ff geluisterd....qua sound is ie lekker..de beats zijn ook weer goed.......vindt die robotstemmetjes ook wel vet, misschien mogen ze wel iets minder of meer gedoseerd, begint op gegeven moment te irriteren....maaaaaaarrrrrrr....je zegt het zelf al, tis idd weer een echte DJ-tool, een soort lange drumloop met geluidjes..ik wacht maar tot er iets gebeurd, maar er gebeurd nix.....het gaat gewoon door..je zal er idd een soort spanningsboog in moeten krijgen.....wat misschien zou helpen is als je die getransformde noise die je aan het einde erin brengt als een soort spannings-punt gebruikt....dus een stuk eerder, rond de 3minuut ofzo een break, dan dat geluid erbij, en dan de boel weer los laat gaan met dat geluid er ook bij....

Olaf

dat had ik dus ook geprobeerd maar het klonk niet echt omdat die gitaar (waar jij het over hebt) vals klink samen met 1 van de 2 voices.. maar.. dan komt weer mijn luiigheid om de hoek kijken.. ik keek niet verder naar andere opties.. wat ik nu dus wel moet doen ipv het maar achterin te plakken..

jouw en dit soort tips en schoppen onder mijn reet zijn waardevol! (dat is ook de reden waarom ik mijn tracks hier post!!)

OAR:

je slaat de spijker op zijn kop.. ik ben een 3 deck dj en ik KOCHT ook alleen maar platen die ik continu kon mix met 2 andere platen.. ik liet nooit meer dan 1 minuut van een plaat kaal horen.. dus zo ging ik ook muziek maken..

nu ben ik meer house gaan draaien.. en als DJ heb ik die omslag wel kunnen maken.. maar als producer.. de groei van loopjes house naar echt een compositie.. gaat wat moeizamer..

ik vind het wel fijn dat je wel zegt : als ik de track hoor dan vind ik hem wel cool.. als een DJ hem draait of als je hem in de winkel zou luisteren.. want dan vind je in ieder geval de sound!!! wel lekker.. en dat scheelt al een hele hoop..

nu is het aan mij om die finishing touch onder de knie te krijgen zodat je wanneer je de hele track luistert.. hem ook echt wilt kopen en.... op een CD compilatie zou willen horen..

Re: Re: Re: DJ Fanatic - Whathefunk!!?

Re: Re: Re: DJ Fanatic - Whathefunk!!?

ik word een beetje moet van die loser houding, ik zeg het erbij voor de mensen die toevallig in de lichtfabriek waren afgelopen zaterdag.. (waard vertrouwt zijn gasten zoals hij is he!)

doe geen moeite joh..

rustig aan jimmy, ik zeg het alleen omdat het me opvalt dat in elk van jouw topics de naam laidback luke wel een keer valt.
ik heb niks persoonlijks tegen je hoor, en ik ga je track heus wel objectief beoordelen.
als je dat tenminste nog wil...

OAR:

ik vind het wel fijn dat je wel zegt : als ik de track hoor dan vind ik hem wel cool.. als een DJ hem draait of als je hem in de winkel zou luisteren.. want dan vind je in ieder geval de sound!!! wel lekker.. en dat scheelt al een hele hoop..

nu is het aan mij om die finishing touch onder de knie te krijgen zodat je wanneer je de hele track luistert.. hem ook echt wilt kopen en.... op een CD compilatie zou willen horen..

Precies ! Dat is nu het doel, want de basis is er gewoon. En die klinkt gewoonweg goed, geen gezeik.

Maar, jah.. afmaken is vaak het moeilijkst, niet waar?

waarmee maak je dit btw?

kritiek is altijd welkom

en wat is er mis mee dat ik in elke topic zijn naam gebruik. hij is een groot voorbeeld voor mij en ik heb meer dan respect voor hem.. hij is een van de weinige die onvervalst on oneindig me steunt.. hij draaide ook deze track in de lichtfabriek zonder ook maar eerst ooit gehoord te hebben hoe de track klinkt, gewoon blindelings mixen die handel..

als ik praat over mijn muziek praat ik vaak automatisch over hem omdat ik mijn stijl en kwaliteit vergelijk met die van hem en andere mensen die ik wel eens noem.. soms h oop ik dat mensen me daardoor beter begrijpen, welke richting ik uit wil en hoe ik mijn muziek positiioneer..

Origineel geplaatst door AOR
Precies ! Dat is nu het doel, want de basis is er gewoon. En die klinkt gewoonweg goed, geen gezeik.

Maar, jah.. afmaken is vaak het moeilijkst, niet waar?

waarmee maak je dit btw?

ik maak alles in fruity ... maar .. ik mix niets meer uit in fruity.. ik mix nu alles uit in Logic..
dus ik maak de track.. dan exporteer ik de FX tracks zeg maar.. alle sporen.. die haal ik in logic.. en dan ga ik mixen

ps: kun je even een comment geven over de sound, volume verhoudingen (genoeg bass? genoeg basskick?? etc..etc)

ik maak alles in fruity ... maar .. ik mix niets meer uit in fruity.. ik mix nu alles uit in Logic..
dus ik maak de track.. dan exporteer ik de FX tracks zeg maar.. alle sporen.. die haal ik in logic.. en dan ga ik mixen

ps: kun je even een comment geven over de sound, volume verhoudingen (genoeg bass? genoeg basskick?? etc..etc)

Wat dat betreft ben je bij mij niet aan het goede adres, i'm just an amateur..en ook nog eens op me werk met oordopjes.

Back