GROOT STUDIO COMP PROBLEEM

met raid 5 heb je altijd je backup op orde

Raid is sowieso geen echte back up. Als er iets met je pc gebeurt (spanning, brand, water, diefstal) dan ben je alsnog alles kwijt.

PS: kan de topictitel misschien iets duidelijker? "groot studio comp probleem" is zo`n vage omschrijving.

Tot je PC gejat wordt, wegwaait, overstroomt of door de bliksem getroffen wordt. Of tot je zelf doodleuk op de verkeerde knop drukt en per ongeluk iets belangrijks delete:D Backups die zich op dezelfde fysieke lokatie bevinden zijn geen backups maar slechts kopieen:P

En los van dat alles is raid5 zeker niet heilig. Ik heb al meerdere keren zien gebeuren dat na het failen van de eerste disk de tweede of derde het bij het uitbouwen van de server uit het rack of bij het rebuilden van de raid-array ook begaven:( En dan ben je alsnog alles kwijt.

Raid is geen backup.

Zmooc: daarom draai ik raid 6.
Nog een extra parity disc erbij, 8 TB duurt namelijk best lang om te rebuilden. ;)

Maar een extra backup op een andere locatie is inderdaad wel fijn ja.
Jammer dat je tegenwoordig geen mooie tapestreamers hebt voor consumenten waar je terrabytes op kwijt kan.
Vroeger was dat redelijk ideaal.

Dit word echt gewoon steeds meer een kompjoeter forum.
:stupid:stupid:stupid

Als jij een probleem hebt proberen mensen je ook te helpen. Computers zijn nu eenmaal niet meer weg te denken in de meeste studio setups.

Is de constante klaagzang echt nodig?

raid 5, dan weet je zeker dat je geen bestanden verliest!!!!!

Als jij een probleem hebt proberen mensen je ook te helpen. Computers zijn nu eenmaal niet meer weg te denken in de meeste studio setups.

Is de constante klaagzang echt nodig?

Tja. ik weet niet of mijn klaagzang nodig is. Maar je kan de vraag ook net zo goed omkeren, zijn al die kompjoeter topics hier echt nodig? Ik denk het niet namelijk. Ik denk dat 95% van de kompjoeter gerelateerde vragen hier op SF makkelijk (lees beter) opgelost kunnen worden op tweakers.net en/of softsynthforum.nl

En gewoon een grote EXTERNE schijf, waar je elke 2 weken ffkes alles op over pompt?

Ja, dat vind ik zelf nog het meest betrouwbaar.
Heb in me pc fysiek meerdere schijven, waar zo nu en dan een backup wordt gemaakt.
Los daarvan, staat een externe schijf hoog op de verlanglijst.
RAID ga ik zelf niet aan beginnen, maar het kan handig zijn.

OKE

Ik heb hem terug.

Motherboard is vervangewn door een p6t deluxe van asus

Nog steeds die piep
http://www22.zippyshare.com/v/58087560/file.html
http://www22.zippyshare.com/v/22109975/file.html

Hier 2 voorbeelden als ik een kaale audio mix down maak.
Video kaart veranderd nog steeds zelfde probleem
Voeding is 620 watt.

en als ik cubase opstart. word die piep alleen maar erger.
Als ik bijv een mapje open hoor je altijd klik. Dan is die piep 1 seconde weg.
Maar met dingen laden word het erger

Zit echt met een groot probleem.
Weet iemand hier iets van ?

Een voeding van 620 Watt wil nog niet zeggen dat het een goede voeding is. Hij kan ook mankementen hebben.
Weet je welk merk het is?
Staat de instelling "Plug&Play OS" in je bios wel op Y?
Staat je geluidskaart vlak bij een andere (video)kaart?

Je hoort het ook als je geen externe apparaten / versterker aan hebt staan?
Zoals gezegd: Randaarde is een must!

Tja maar mensen met een studio die een computer gebruiken zitten nou eenmaal eerder op een synthforum dan op tweakers.net. Of niet? Ik snap jouw kruistocht ook niet echt, eerst hallajulah analoog en nu digitaal aan een mpc. Niels het intereseert me geen reet verder wat je doet maar je maakt een karikatuur van jezelf. Laat iedereen lekker in zn waarde dat is wat je zelf toch ook wilt? Daarbij wat kan jou het nou intereseren zon topic man, ga je lekker druk maken om je nieuwe chick ofzo.

Tja. ik weet niet of mijn klaagzang nodig is. Maar je kan de vraag ook net zo goed omkeren, zijn al die kompjoeter topics hier echt nodig? Ik denk het niet namelijk. Ik denk dat 95% van de kompjoeter gerelateerde vragen hier op SF makkelijk (lees beter) opgelost kunnen worden op tweakers.net en/of softsynthforum.nl

Hier 2 voorbeelden als ik een kaale audio mix down maak.

holy canolie, dat is echt onacceptabel inderdaad.

weet je wel zeker dat dit door je computer veroorzaakt wordt? dit klinkt als of je een externe bron hebt die dit geluid veroorzaakt. Bijvoorbeeld, aardeprobleem plus kabelruis van een extern mengpaneel of effect apparaat of zo.

probeer het volgende eens:
- start cubase op
- kies een vsti in cubase
- speel een stukje
- exporteer alleen dit stukje (dus alle inputs zijn gedisabled in cubase) naar een wav file. Dan zou je dit echt niet moeten horen.

ik vermoed dat je standaard in cubase je inputs ge-enabled hebt en dat die piep / aardebrom via je externe geluidskaart binnenkomt, en dat het daarom overal wordt opgenomen.

ik twijfel er heeeeeeeeeeeeeeel erg aan dat dit door je computer komt als ik dit zo hoor.

wat betreft de computer topics waar sommige mensen zich aan storen, dat vind ik echt onzin. Een computer is tegenwoordig een megasynth / daw omgeving geworden. Ik vind dit soort discussies exact hetzelfde als de analoge synth discussies die gaan over bijvoorbeeld oscillatoren die niet stabiel blijven en wat je daaraan moet doen.

Als je je er zo aan stoort, lees de topics dan gewoon niet. Het verwijzen naar tweakers is zooooo 2006, aangezien de meeste muzikanten hier toch computers gebruiken om hun muziek te maken. En het is tenslotte het synthforum, en aangezien tegenwoordig een computer middels VST's een geweldige synth is geworden lijkt het mij logisch dat er meer computer topics opduiken.

Blijf bij mijn 2 punten: ws de voeding en zoek iemand die wel verstand van (studio) PC's icm Windows heeft.

voeding is een CooMas RealPower M 620W ATX2

Ik heb hem rechtstreeks op de meterkast aangesloten nog steeds zelfde probleem.

Virus ti als geluidskaart gebruiken. Zelfde piep minder hard dat wel.

Me boxen rechtstreeks naar me ti toe niks er tussen.
En me ti staat in connectie met me pc.

Geluidskaart rme is er uit. En alleen de ti aangesloten.
Nog steeds zelfde piep iets minder hard.

plug ^play ga ik nu kijken

Back