iMac met Logic Pro of Virus C

Appleman

Stamgast
hoi iedereen,
ik heb een keuze, of ik kan een iMac met logic pro kopen voor 800€ (met intel dual core 2 duo) of ik kan een virus c voor 800€,
wat is jullie keuze, ik hoorde dat je met de standaart logic synths heel ver kan komen..

gr. arlon

Citaat uit dezethread:

ik werk met omnisphere, minimonsta, synth1, sylenth, korg legancy collection, Tone 2 Gladiator, Rob papen a & p , refx nexus en vanguard en nog wat maar dat word teveel xD

Waarom zou je dan logic pro kopen?? Omdat Armin van Buuren dat ook gebruikt??

Als je vanaf het begin 'eerlijk' een (soft)synth had gekocht dan was je verder geweest nu. Omdat het je geld kost neem je er meer tijd voor, nu download je alles en als de juiste preset er niet bij zit vindt je het niks.

Ik zou zeggen: ga voor een JP8000 ( helft van de prijs). Die bak kan alles bieden wat jij nog hebt! Dan heb je nog 400 euro over voor iets anders!

Als je om de 3 dagen een dergelijke vraag stelt, dan neemt niemand je meer serieus...

Dadelijk zit de juiste preset er niet tussen, kun je die ook weer verkopen.
Echt, ik zou een stevig software pakket aanschaffen - bv. Komplete 6 - met een pc mac die dit prima aankan.
Want dit is stukken goedkoper dan hardware.
Aangezien je nog niet echt veel kennis en ervaring (?) hebt, kan je met een uitgebreid pakket nooit mis gaan.
Koop verder niks!
De software emuleert hardware en zodra je het allemaal genoeg beheerst en een idee hebt van hoe en wat, kun je denk ik beter denken aan hardware.
Niet de Virus C, omdat je zelf al aangeeft je met de plugins (zoals Moog en meer) helemaal niets voor elkaar krijgt.
In principe heb je een dikke synth, als een Virus C op je scherm. Dus?
+ uiteindelijk zul je vast en zeker met de pc / mac werken om de boel te arrangeren en van alles.

Laatst gewijzigd:
iMac en Logic is een hele goede basis, daar kun je de komende jaren wel mee vooruit.

een Virus C kost in 2010 toch echt geen 800 euro meer?! Of is dat nu ook al een vintage bak geworden ofzo? Of heeft Armin er een handtekening op gezet misschien?;)

Wellicht dat SF vaak goeie antwoorden op vragen heeft, maar soms is het gewoon: [ding] (of het nu minimonsta, legacy, virus abc (of andere letter) omnisphere of wat dan ook is) aanzetten en gewoon kijken wat er gebeurt als je aan knopjes/schuifjes/buttons draait/verandert/duwt ....

of het nu om voetballen, taartenbakken, freefighten of trance maken gaat, het duurt even voordat het ergens op lijkt, zelfs degenen met massa's talent hebben hard moeten werken om te komen waar ze nu zijn en er is geen foolproof weg naar succes, maar als iedereen op z'n eigen manier de boel (en de buren) wakker houdt zijn we goed bezig met z'n allen.........

Blijkbaar word ik niet serieus genomen door sommige mensen, ik ga voor een iMac met logic, dit is voorlopig het laatste draadje wat ik heb geopend bedankt voor "leuke" reacties hoor.

Blijkbaar word ik niet serieus genomen door sommige mensen
Vind je dat nou heel gek? We proberen je hier te vertellen dat het aan de kok ligt, niet aan de keuken, maar dat wil er nog niet echt in, lijkt het.

ik ga voor een iMac met logic
Gebruik eens evens die grijze celletjes in je hoofd.

Je gaat een computer-based setup die je nu goed kent - van waar-vind-ik-dit-in-een-menu tot welke-sneltoetsen-heb-ik-nodig - waar je dus al een heel aantal maanden geld, tijd en moeite in hebt gestoken en waar je al software voor hebt gekocht waarvan je weet dat die op je PC werkt - in 1 klap vervangen door een computer die je totaal niet kent en een pakket dat je totaal niet kent?

Heb je het komende half jaar een sabbatical om alles opnieuw te leren of zo?

Zeg maar dag tegen je productiviteit, want je zult hoogstwaarschijnlijk goed zitten te vloeken om uit te vinden waar wat nu in Logic zit wat je gewend bent in Cubase/Sonar/Ableton/FL Studio/watdanook.

Voor zo'n soort switch moet je toch even wat langer nadenken, en een Virus C is een volstrekt ander apparaat dan een computer, dus je vergelijkt appels met peren.

Verder is 800 euro voor een C te veel. 650 is al stukken redelijker, voor 800 kun je vaak al een Snow kopen. Ook leuk, overigens.

Blijkbaar word ik niet serieus genomen door sommige mensen, ik ga voor een iMac met logic, dit is voorlopig het laatste draadje wat ik heb geopend bedankt voor "leuke" reacties hoor.

Ehhh Arlon,

Het spijt me wel hoor.. en normaal vind ik het niet nodig op dit soort uitspraken te reageren, maar dit kan ik niet laten!

Je stelt dagelijks ongeveer eenzelfde vraag, waar je zelf alleen het antwoord op kan weten, anderen kunnen dat niet voor je beslissen, omdat iedereen andere meningen erover heeft.

Zelfs mij heb je weten te irriteren met je forum gedrag omdat je gewoon continu op gedachten hinkt maar nooit es een beslissing neemt.. Durf eens te leven en kies iets! Dan pas weet je of het een goede keuze was of niet. Is het een foute keuze, dan verkoop je het weer en koop je iets anders!

Dan pas krijg je ervaring zodat je dit soort vragen niet hier hoeft te stellen (en ons dus minder irriteert!) maar zelf kan beantwoorden...

Ik hoop dat je volgende post een foto van je studio is of een gearlist of weet ik wat, maar niet die zinloze vragen!!

:mega:

Als je €800 te besteden hebt en je hebt al een PC, denk dan eerst eens aan:

1) Een goede geluidskaart
3) Midi controller (bijvoorbeeld EMU Xboard)
2) Monitoren.

Dan kun je all lekker aan de gang met vst's er zijn hier namelijk ook heel veel gratis te downloaden en je hebt er ook al veel...heel veel. Neem maar van mij aan dat een Virus C een te gekke synth is, maar dat je beter eerst je geld aan andere dingen kunt uitgeven. Als je bijvoorbeeld Sylenth1 neemt (en volgens mij had je die al) dan kun je hele vette leads maken en zeker met de power die jij zoekt. ALs je er dan achterkomt dat sylenth 1 niet vet genoeg is (na heel veel proberen, luisteren en de moeite nemen) dan kun je altijd aan een Virus gaan denken.

Kijk dat je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt heb je ook wel aan je zelf te danken omdat je vele draadjes opent en van de hak op de tak springt. Als je iets leest wat de pro's gebruiken, dan lijkt het er op dat je het gelijk ook wilt. Maar neem van mij aan, alle reacties op jouw vragen hebben één ding gemeen en dat is dat iedereen je wilt waarschuwen om de juiste stappen te nemen en niet van de hak op de tak te springen, dan gaat het je veel geld kosten en is de lol waarschijnlijk snel weg. Als je instaat bent om een goed arrangement te maken die vet klinkt en je na veel mixen er achter komt dat je wat mist dan is het tijd om weer een stap verder te gaan. Zo zijn de meeste hier ook begonnen. Als je het over een jaar nog leuk vind, dan kun je weer een stap verder maken. Laat je enthousiasme niet je portomonee leeg trekken.

Op het forum zijn ook veel productietips gegeven, ga daar eerst eens mee aan de gang. Daar leer je namelijk erg veel van.

Sorry Arlon, we zullen proberen wat lief te zijn 8o

M'n Virus is amper €500 waard,,, meer niet,,, ook niet te koop :o:

Lees goed wat Vasc schrijft, ik deel zijn mening :L

Gr.
Vic

Back