Gezocht: Leuke zangeres met eigen style.

JapaneseFood

Ableton rocker
Hoi,

Ik ben opzoek naar een zangeres die graag met mij liedjes wil maken. Ik wil vooral progerssive house gaan maken. Maar sta ook open voor andere stijlen.

Het liefst vind ik iemand met een eigen visie. Iemand die zelf teksten schrijft en ze aan de wereld wil laten horen. Ervaring (behalve dan op de badkamer) is niet vereist.. Ik ben zelf ook nog een beginnende producer en wil samen iets moois opbouwen. Een flinke dosis passie is wel vereist

Omg. Eindhoven

Lijkt dit je wat? twijfel niet en stuur me een mailtje: Frank_janssens@live.nl

leuke zangeres, badkamer ervaring vereist, overige ervaring niet vereist, samen iets moois opbouwen, flinke dosis passie....

Misschien is een iets zakelijkere formulering beter om de juiste reacties te krijgen, maar dat slechts mijn eerste indruk.

http://vocalisten.nl/new/index.php?open=zoek_zangeres

Succes goos...meestal zijn het die werkloze alleen maar thuiszingende en niets beters te doen hebbende vol met passie voor zang zittende zangeressen waar je juist absoluut niets mee te maken wil hebben mbt to studiowerk en tracks maken, eigen input en samen iets opbouwen LOL maar zoals ik al zei, succes!

Er zitten op deze site wel veel goede btw, maar denk niet dat de meeste geinteresseerd zijn in lekker samen iets opbouwen from scratch maar je zal daar ongetwijfeld meer kans hebben dan hier op het forum.

Er zit hier op het forum wel een Rianne_nogwat maar die zal als je haar mailt vast antwoorden dat ze wel wil maar de zang uit haar Yamaha PSR-homekeyboard beter klinkt dan Beyonce, Chaka Khan en Corrie Konings bij elkaar!!;-):okdan:

Ik ben geen vrouw en ik kan ook niet zingen maar ik kan wel hele harde boeren laten.

Misschien dat je er iets mee kunt, stuur maar een PBtje als je interesse hebt.

Succes goos...meestal zijn het die werkloze alleen maar thuiszingende en niets beters te doen hebbende vol met passie voor zang zittende zangeressen waar je juist absoluut niets mee te maken wil hebben mbt to studiowerk en tracks maken, eigen input en samen iets opbouwen LOL maar zoals ik al zei, succes!

hehehe, dat is wel zo, maar als je net begint en de connecties of budgetten voor professionele zangeressen niet hebt dan is dat prima om mee te beginnen toch?

en tegenwoordig maakt het ook niet veel meer uit, als ze een beetje kunnen zingen dan neem je de zang even op, stuurt haar weg, gaat een middagje aan de gang met melodyne en wat effect plugins en het klinkt dan ook goed genoeg. de meesten maken toch wat dance achtige tracks met zang in dit soort gevallen, dus dat is goed genoeg om goed mee te komen in die stijlen die bol staan van de effecten.

wat mij betreft hoeven ze niet eens zo heel goed te kunnen zingen, wat wel erg belangrijk is de uitspraak, dat is namelijk totaal niet recht te poetsen met de computer, dus daar moet je goed op letten. Dat iemand niet super toonvast is, of zelfs vibrato problemen in haar stem heeft en zo, dat is allemaal doodsimpel op te lossen tegenwoordig. En desnoods stap je over op een vocoder als het echt dramatisch slecht is (NOODOPLOSSING hahaha).

wat mij betreft hoeven ze niet eens zo heel goed te kunnen zingen, wat wel erg belangrijk is de uitspraak, dat is namelijk totaal niet recht te poetsen met de computer, dus daar moet je goed op letten. Dat iemand niet super toonvast is, of zelfs vibrato problemen in haar stem heeft en zo, dat is allemaal doodsimpel op te lossen tegenwoordig. En desnoods stap je over op een vocoder als het echt dramatisch slecht is (NOODOPLOSSING hahaha).

Zo denk ik er ook over. Ik wil een keer wat anders dan en instrumentaal nummer. Omdat mijn producties nog niet top of the bill zijn wil ik samen werken met een zangeres die niet te veel verwacht.

Ik wil ook met melodyne werken en kijken hoe ver je kunt gaan *D

Maar bedankt voor de tip over uitspraak. Ik zal hier op letten als het zover is.

http://vocalisten.nl/new/index.php?open=zoek_zangeres

Er zitten op deze site wel veel goede btw, maar denk niet dat de meeste geinteresseerd zijn in lekker samen iets opbouwen from scratch maar je zal daar ongetwijfeld meer kans hebben dan hier op het forum.

Ik weet ook wel dat ik hier niet zo snel een zangeres zou tegenkomen. Maar ik weet wel dat je hier gewoon altijd bruikbare antwoorden krijgt, zoals die link van jou. Bedankt, deze was ik niet tegen gekomen tijdens het googlen.

hehehe, dat is wel zo, maar als je net begint en de connecties of budgetten voor professionele zangeressen niet hebt dan is dat prima om mee te beginnen toch?

en tegenwoordig maakt het ook niet veel meer uit, als ze een beetje kunnen zingen dan neem je de zang even op, stuurt haar weg, gaat een middagje aan de gang met melodyne en wat effect plugins en het klinkt dan ook goed genoeg. de meesten maken toch wat dance achtige tracks met zang in dit soort gevallen, dus dat is goed genoeg om goed mee te komen in die stijlen die bol staan van de effecten.

Madonna is hier anders wel een mooi voorbeeld van! :D

Hier ben ik het absoluut 150% mee oneens. Zal er niet te veel woorden over vuilmaken want deze topic is gestart om iemand verder te helpen om een zangeres te vinden maar ik ben van mening dat je input zo goed mogelijk moet zijn; in dit geval dus de zang. Hetzelfde geldt voor ingespeelde instrumentale partijen.
Ook, en misschien zelfs wel juist voor alle dance-varianten! Goed genoeg is niet waar je voor gaat, het moet zijn wat je in gedachte had. Dat je daarna kleine edits en correcties aanbrengt ok maar meer dan dat niet, tenzij je opzoek bent naar een dichtgeproduceerde sound natuurlijk.

Dit staat los van budget, heeft er misschien mee te maken maar gaat om de manier van in een productie staan of in een liedje maken. Je hebt voor goede partijen ook helemaal geen pro zanger(es) nodig maar gewoon iemand die goed kan zingen, da's ook nog eens een verschil. Tussen pro's zitten ook veel mensen helaas die ook niet kunnen zingen maar wel hun geld ermee verdienen.

Uitspraak is wel belangrijk inderdaad...ok ok 140% mee oneens dan

Hier ben ik het absoluut 150% mee oneens. .....

ik ben van mening dat je input zo goed mogelijk moet zijn; in dit geval dus de zang. Goed genoeg is niet waar je voor gaat, het moet zijn wat je in gedachte had. Dat je daarna kleine edits en correcties aanbrengt ok maar meer dan dat niet, tenzij je opzoek bent naar een dichtgeproduceerde sound natuurlijk.

ik snap dat je het oneens bent met mijn reactie :), en eerlijk gezegd ben ik het ook wel met je eens zoals je het hier verwoord. Hoe minder je hoeft te herstellen (betere input) hoe beter het eindresultaat zal zijn.

echter,
nu de realiteit, dit soort vragen komen regelmatig voorbij, met name van mensen die muziek maken hebben als hobby. De kans dat professionele zangeressen die echt goed kunnen zingen bij hun de zang komen inzingen is natuurlijk nihil.

Veel realistischer is het om mensen die zingen als hobby hebben die zonder verplichtingen en eisen mee willen werken aan je muziek te gaan zoeken. Met zo'n zanger/zangeres kun je dan samen werken aan je eerste vocal track. Zoiezo is het maken van vocal tracks een stuk moeilijker dan je op het eerste gezicht zou denken. Melodische zanglijnen en goede teksten is iets wat je in de loop der tijd moet leren.

Dus vanuit professioneel oogpunt vind ik dat je gelijk hebt, maar het is niet een tip waar de gemiddelde synthforum bezoeker iets aan heeft. Die zoekt gewoon een manier om een zanger(es) te vinden waarmee ze een volgende stap kunnen zetten in hun muzikale ontwikkeling, en in dat soort gevallen is een zingend buurmeisje of kennis een prima eerste stap in combinatie met melodyne en alle nabewerkings mogelijkheden die je tegenwoordig hebt. Dat dat overgeproduceerde resultaten oplevert is vanzelfsprekend, maar daar staat de hitparade tegenwoordig ook vol mee.

ik ben het met quif eens
en idd uitspraak, maar ook intentie. ik vind persoonlijk intentie het belangrijkste
als dat goed is doe je nog 3 takes voor de uitspraak of zo
als dat niet goed is blijft het ruk

Het belangrijkste voor een trance-zangeres is dat ze in de bijbehorende videoclip een beetje wulps in bikini over het strand en in de branding kan rollen terwijl ze zwoel in de camera loenst.

De rest lossen we wel op met galm.

Het belangrijkste voor een trance-zangeres is dat ze in de bijbehorende videoclip een beetje wulps in bikini over het strand en in de branding kan rollen terwijl ze zwoel in de camera loenst.

De rest lossen we wel op met galm.

Dat 2 verschillende dingen he ;-): 1 lekkere chick van een modellenburo en 1 hele dikke lelijke studiozangeres die zingt als een nachtegaal na een avondje roken en wiskeydrinken...

Ik werkte zelf ook met een meisje die niet toonvast was precies met deze gedachte.. maar ik werd het editten zo zat dat ik haar op zangles gestuurd heb en ze mag me weer bellen als ze wat geoefend heeft :)

maar iets wat mij dus niet lukt is vibrato geloofwaardig verbeteren.. hoe doe jij dat?

ik heb wel gezien dat in de "autotune" voor de powercore een pitchwheel zit zodat je het in kan tekenen... alleen kun je dus in cubase je automation niet infaden en stretchen dus moet je het dan helemaal handmatig intekenen.. dat is een werk..

maar iets wat mij dus niet lukt is vibrato geloofwaardig verbeteren.. hoe doe jij dat?

alleen kun je dus in cubase je automation niet infaden en stretchen dus moet je het dan helemaal handmatig intekenen.. dat is een werk..

ik heb nog te weinig gewerkt met de autotune in cubase om hier goed antwoord op te kunnen geven (staat nog wel op mijn planning om die audiotuning module eens goed te bekijken, maar het leek nogal omslachtig met die knoppen die je in moet drukken en posities van je muis per noot voor verschillende functies).

in melodyne is het niet moeilijk, meestal doe ik de volgende stappen:
- eerst alle noten selecteren, en dan met 1 druk op de knop in de toonladder zetten waarin de track staat (ruw op zijn plek zetten)
- vervolgens de noten 1 voor 1 controleren terwijl de track speelt en ruwweg de pitch veranderen zoals ik het in mijn hoofd heb.
- dan komt het moeilijkere werk, nootlengtes, vibrato en overgangen tussen noten. Vibrato problemen zijn vaak op de wat langere noten. Als je daar de vibrato reduceert klinkt het al snel robot-achtig. Wat ik doe is de langere noten opdelen in meerdere segmenten. Per segment reduceer ik de vibrato minimaal. de pitch naar de segmenten en tussen de segmenten pas ik aan tov de vorige noot. Dit voorkomt dat je 1 lange robot noot krijgt op 1 toon.
- dan kopieer ik de vocal track, en maak op basis daarvan de adlibs en 2e en 3e stemmen. Dit te samen worden de nieuwe vocal tracks, en daaromheen wordt de nieuwe productie gezet. Om de edits min of meer onhoorbaar te maken gebruik ik gewoon de gangbare FX truuks op de vocals zodat ze overgeproduceerd (waar ik echt wel van hou hehehe) gaan klinken.

Natuurlijk is het wel zo dat als je een acappella versie gaat maken met een gitaartje en een melodie van michael jackson bijvoorbeeld zoals trijntje oosterhuis nu heeft gedaan dat je hiermee totaal niet wegkomt. Elke edit is dan genadeloos hoorbaar. Maar voor de lekkere gladde dance producties of ambient producties kan dit prima vind ik.

ik heb wel gezien dat in de "autotune" voor de powercore een pitchwheel zit zodat je het in kan tekenen... alleen kun je dus in cubase je automation niet infaden en stretchen dus moet je het dan helemaal handmatig intekenen.. dat is een werk..

Moet je ook niet willen, ja willen kunnen maar niet willen doen. Terwijl de ene op les zit, neem lekker een andere zangeres. En dan bedoel ik nemen in de zin van uitnodigen he;-)

Je vocaltake en sound gaan met te veel moeten editten nooit worden wat een goede zangeres kan doen met je track!! Daar kan geen Melodyne tegenop, en ja ik gebruik het ook maar dan ter correctie van kleine irritante dingen in je take die je over het hoofd heb gezien of om een bepaalde onnatuurlijk sound te creeeren, verder niet. Er moet muziek gemaakt worden niet ge-edit

Back