Kurzweil 2000VX

Cunningham

Nieuwkomer
Is er iemand die iets weet over deze synth?
Kan er weinig over vinden. Iemand wil hem ruilen, maar ik weet eigenlijk niet goed wat hij allemaal kan.
Ik weet dat er een samplefunctie opzit.

Laatst gewijzigd:
het is eigenlijk de Kurzweil k2VX daar vind je voldoende op het net.

Attachments

• instworkstations_samplersk2vx_sampler-resized200.jpg
    instworkstations_samplersk2vx_sampler-resized200.jpg
    5,1 KB · Bekeken: 110
Ik wil graag weten of er leuke geluiden inzitten.
Ik kan kiezen tussen de K2VX en een Korg Prophecy. Waar heb je het meest aan?

kwee nie watie moe kosten

kwee nie watie moe kosten

kweniewa tie moe kosten die kurzweill [is wel breed /mooi/poppie/synthie

maar er staat een korg z 1 ook te koop op 2e hands .nl
de prophecy is mono 3 osc [weel een heel ok c-moss board ..]
de z 1 is ,kweenie, 12 x een prophecy
voor 800.-eu

Ik kan ze allebei ruilen tegen mijn synth.
Ik heb gelezen dat de prophecy waanzinnige geluiden heeft, maar ik heb helemaal niets kunnen vinden over de geluiden van de KV2VX. Weet iemand of er bruikbare dance geluiden in zitten of kunt maken?

Toevallig dat je over Kurzweil begint! Ik heb zelf een K2500XS en ik denk dat de soundengine ongeveer vergelijkbaar is. Het is idd een fantastische synth maar het zou absoluut niet mijn keuze zijn voor de productie van puur dancemuziek. Kurzweil biedt vooral kwaliteit op het gebied van nette, brede en realistische sounds. De V.A.S.T. engine biedt uiteraard een vrijwel onbegrensd pakket mogelijkheden om zelf je geluiden te maken en als aanvulling zou ik de Kurzweil echt niet willen missen. Hij heeft een hele eigen sound en dat is naar mijn idee niet de sound voor een lekkere floorfiller. Wat voor geluid zoek je precies? De vergelijking met de Korg Prophecy heeft geen zin. De prophecy is een monofone synth een de Kurzweil polyfoon etc. etc.

Op de K2Vx kan je ontzettend veel (bijna niets is onmogelijk om te programmeren), maar voor hedendaagse dance geluiden zul je toch echt behoorlijk aan de slag moeten met het zoeken van de juiste samples en het programmeren ervan op de goede manier, want deze zul je niet als preset in het apparaat vinden.
Daarbij komt dat de K2Vx weinig controllers heeft om de geluiden in real-time te beinvloeden (1x pitch, 1x mod en 1x data-entry), dit maakt 'm ook niet echt een super synth voor dance muziek.

Kijk op de downloadsite van www.kurzweilmusicsystems.com voor soundbites.

Tegen welke synth kan je hem eigenlijk ruilen?

Het zit zo, ik heb een emu sampler, een roland jx 3p. Ik werk veel FM7 en pro 53 en heb een pulsar II kaart.
Ik probeer techno te maken, met veel percussie
Ik ruil mijn synth en ik heb de volgende aanbiedingen gekregen:
evolver van Dave Smith.
Yamaha FS1R
sequental circuits Six Trak
MU128XG
Prophecy
Kurzweil K2VX met sample optie.

Waar zou ik het meest aan hebben?

Back