send arp notes in cubase

coltivatore

PUNCH
Wanneer je de noten van een arpeggiator wilt exporteren naar een midi track, kun je dit eenvoudig in cubase doen. Ik gebruik echter een Virus TI via de USB poort en dus via de VST, waardoor het in dit geval geen nut heeft om de functie send arp notes in te stellen in het knoppen-menu van de synth. Deze functie tref ik niet aan in de VST-versie van de synth. Weet iemand hoe je een arpeggiated melodietje uit de Virus TI kunt exporteren naar een midi track in Cubase? Mijn dank zal zeer groot zijn want ik ben hier al een hele tijd naar op zoek :)

Wanneer je de noten van een arpeggiator wilt exporteren naar een midi track, kun je dit eenvoudig in cubase doen. Ik gebruik echter een Virus TI via de USB poort en dus via de VST, waardoor het in dit geval geen nut heeft om de functie send arp notes in te stellen in het knoppen-menu van de synth. Deze functie tref ik niet aan in de VST-versie van de synth. Weet iemand hoe je een arpeggiated melodietje uit de Virus TI kunt exporteren naar een midi track in Cubase? Mijn dank zal zeer groot zijn want ik ben hier al een hele tijd naar op zoek :)

dat is echt doodsimpel, aangezien je zelf het antwoord al geeft.
- speel je pattern in met arp note send off in het config menu in cubase.
- maak een nieuw spoor in cubase en kies virus ti synth als input channel
- zet nu in het config menu send arp notes aan en speel je zojuist ingespeelde pattern in cubase af. Dan neemt die het arp patroon op op je nieuwe spoor.
- disable nu je originele spoor en zet arp note send weer uit in het config menu.

done!

dat is echt doodsimpel, aangezien je zelf het antwoord al geeft.

Het stukje van Virus TI synth als input wist ik niet (hoewel het idd logisch is), dus bedankt daarvoor! ;) Het is nu gelukt om de arp notes te senden, alleen op een of andere manier klinkt het heel anders dan met de arp..

Heb al geprobeerd de decay aan te passen etc, maar ik krijg gewoon niet dezelfde swing als die in de arp zit. De arp maakt de sound van de lead gewoon anders. Iemand nog tips hiervoor om dit na te maken? Bedankt weer :mega:

Het is nu gelukt om de arp notes te senden, alleen op een of andere manier klinkt het heel anders dan met de arp..

Heb al geprobeerd de decay aan te passen etc, maar ik krijg gewoon niet dezelfde swing als die in de arp zit. De arp maakt de sound van de lead gewoon anders. Iemand nog tips hiervoor om dit na te maken? Bedankt weer :mega:

dat komt omdat je arp met de delay compensated vertraging binnen komt in je midi spoor. Die moet je natuurlijk wel verslepen daarna naar het begin van het spoor. Als je dat niet doet dan zul je inderdaad een andere feeling krijgen omdat je arp 2 keer gedelaycompensated wordt. 1 maal via de midi (immers zo heb je het opgenomen) en 1 maal door de audio vertraging.

dus hoe op te lossen?
- neem de arp op in midi
- open daarna de midi part in cubase
- ctrl - A
- versleep de eerste noot naar 1.0.0.0 (of waar je part dan ook maar begint)
- en natuurlijk de arp uit zetten in je sound zelf (maar dat doe je vast wel)

daarna loopt die exact in sync met dezelfde feel.

Back