Xone 42 of DJM-700

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

legalized

Ingeburgerd
ik wil een nieuwe mixer, maar ik kan niet zo goed kiezen tussen de Xone 42 en de DJM-700
iemand ervaring met een of beide & waarom ik de een wel of niet zou moeten kiezen?

XONE!!! Ik heb genoeg ervaring met beiden merken om je de Xone aan te raden. De Pioneer is mooi speelgoed. MAar ook niet meer dan dat. Bij intensief gebruik slijt de Pioneer vele malen sneller dan de A&H. En de A&H klinkt net ietsje mooier dan de Pioneer. En voor de effecten hoef je het niet te doen.... klinkt toch allemaal kut als je het later terug luistert. Het enige wat fijn is om te gebruiken is de filters... en die zitten weer niet op de DJM700. Wel op de DJM800. Maar ook op de Xone42.

Geloof me.. van de Xone42 ga je veel meer plezier hebben dan van de Pioneer.

Misschien wat off topic, maar nu we toch over dj-mixers bezig zijn. Heeft iemand ervaringen met de 3 kanaals vestax (die van carl cox), de 5 kanaals vestax of de evo 5 van ecler.?

Gagarin

Ik zeg Allen&Heath. Alleen die filters zijn al waanzinnig. En mocht je in de toekomst over willen gaan op digitaal dj-en of er een laptop op aan willen sluiten, dan staat een controller als bijv. een 1D of 2D beter naast een Xone 42 dan bij die Pioneer. En zeker niet onbelangrijk is de klankkwaliteit; die vind ik met kop en schouders boven de Pioneers uitsteken. Het enige wat de A&H niet heeft zijn ingebouwde effecten, maar die vind ik op de Pioneer nou niet echt om over naar huis te schrijven (maar das puur persoonlijk ;))..

dus als ik in de toekomst een timecode setup erop zou willen zetten, dan kan dat dus niet?

dus als ik in de toekomst een timecode setup erop zou willen zetten, dan kan dat dus niet?

Dat kan wel, alleen ontkom je er bijna niet aan om een controller (bijv. een 1D) erbij aan te schaffen voor de besturing van je software, tenzij je je software met een muis wilt aansturen. En daarnaast heb je ook nog een geluidskaart nodig, want die zit volgens mij niet ingebouwd in een Xone 42.

Voor zover ik weet wordt een geluidskaart standaard bij een timecodepakket van Traktor meegeleverd, mits je uiteraard het complete pakket van Traktor aanschaft..

Je zou ook nog even kunnen doorsparen voor een Xone 3D of 4D, dan heb je een geluidskaart, plus de controller, plus de mixer in 1..:eureka:

met timecode maakt dat niet zo veel uit, je hoeft alleen de nummers naar de deck te slepen & de rest kun je gewoon aansturen met je externe mixer (xone 42).
behalve als je de effecten nog wilt aansturen, behalve voor bijv. effecten in traktor/serato, maar zal toch voornamelijk de filter gebruiken.
of zie ik het verkeerd?

Bericht door een moderator:
Ik sluit te thread aangezien hij over dj-gear gaat en ik denk dat de thread starter al een goed antwoord gekregen heeft.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back