Hartslag gezocht

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo collega's,

Ik ben bezig met een stukje geluid voor een dansuitvoering en ben op zoek naar een stukje hartslag. Merkwaardig genoeg kon ik er geen vinden in m'n platencollectie en ik heb geen zin om weer lid van de bibliotheek te gaan worden voor die paar samples. iemand een paar sampletjes over of voorbij zien komen?

merci....

Ik heb er laatst ook eentje moeten maken voor een kunstproject van iemand.

Volgens mij heb ik toen gewoon een 909 kick genomen uit de drumstation,
beetje tunen, eq-en en wat reverb erover, et voila !

oude disco track 'heartbeat' van T. Gardner
begint met ook een hartbeat

Volgens mij zittie in elke soundcanvas of Gm-clone van Roland. Bij de EFX serie (program 120 - 127). En kijk ook even in de patchlist van je geluidskaart. Die zijn meestal GM.

OP het special fx board van Roland staat er 1. Ook op de sample cd "Special Produktion FX' van best service staat er 1. Ik heb die sample-cd, wil vanavond wel ff voor je samplen.

Als dat zou kunnen....

Ik wil er natuurlijk wel wat voor doen, maar Turn Up The Bass aanschaffen gaat me wat ver.

Bedankt, maten!

Origineel geplaatst door johanms1
Volgens mij zittie in elke soundcanvas of Gm-clone van Roland. Bij de EFX serie (program 120 - 127). En kijk ook even in de patchlist van je geluidskaart. Die zijn meestal GM.

hartslag zit alleen in alle GS modules. Niet de Gm modules. Maar idd meeste roland bakken hebben er wel 1 jah.

Ik heb hier een cd liggen van een vriendin van me die medicijnen studeert. Zij moest een stethoscoop aanschaffen en daarbij werd een cd geleverd met opnames van hart- en longgeluiden. Daar hoor je overigens een boel narigheid op zeg....allemaal piepende en krakende longen, ruisende hartkleppen, etc. Heb jij natuurlijk weinig aan op dit moment, maar misschien heb je iemand in je omgeving die ook ooit zo'n ding heeft moeten aanschaffen.

Origineel geplaatst door Hazes
Ik heb hier een cd liggen van een vriendin van me die medicijnen studeert. Zij moest een stethoscoop aanschaffen en daarbij werd een cd geleverd met opnames van hart- en longgeluiden. Daar hoor je overigens een boel narigheid op zeg....allemaal piepende en krakende longen, ruisende hartkleppen, etc.

echt waar? :halleluja

hebben hebben hebben!

Er zit er ook eentje in de MC-303 .... kan hem wel ff samplen en in een formaat van je voorkeur ff sturen naar je.....

Hoor het wel....

CP

'k Zou je graag willen helpen, maar m'n hart is gebroken.. =(

:confused:
Wat een tijdperk leef ik in! Iedereen heeft de mooiste spullen, maar een simpel hardslagje kunnen we niet zelf maken... Waarom niet? Omdat de preset er niet in zit!

Improvise, adapt, overcome!

Origineel geplaatst door Pim
:confused:
Wat een tijdperk leef ik in! Iedereen heeft de mooiste spullen, maar een simpel hardslagje kunnen we niet zelf maken... Waarom niet? Omdat de preset er niet in zit!

Maareh, met een lowpass filter met de resonantie omhoog en de cutoff naar beneden en een snelle attack moet je toch een eind kunnen komen..

Origineel geplaatst door Bass
Maareh, met een lowpass filter met de resonantie omhoog en de cutoff naar beneden en een snelle attack moet je toch een eind kunnen komen..

Kijk, jij begrijpt direct wat ik bedoel!

ideetje: pak een mic en hou 'm tegen je borst... misschien? 8)

Back