Moog Realistic MG-1 thread

Afgelopen zondag een nieuwe aanwinst gescoord.....de MG-1!!!
Wat een leuk scheurbakje zeg!

Even wat links:

[
sliders vervangen

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=88934&highlight=realistic+mg1

evt te koop bij chipsforbrains op iebee.

wil mijn verhaal eraan hangen alles by een ! zoalst hoort potdomme
:D
mijn poets story sofar
omdatie so simple is egt 6 schroefies en hy ligt helemaal uitelkaar
werkt alles weer perfect

edit ; https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=110359&highlight=mg1

incl pix prut weet waarje aan begint
egtvies teertroep

kijkso vuil kant zijn dat zijn geen stof wolken
maar siroop achtige prut net pindakaas van poly nog wat spul

tistedoen ...

liefde voorje moog !:okdan::D

The MG-1's Major Features:
31 note keyboard (F to C)
Monophonic, using a really bad organ sound to achieve "polyphony" (which, fortunately can be shut off at the Mixer)
Two tone sources / oscillators, square and saw waves
Oscillators can be synced or detuned
Pink noise generator
Bell tone generator (ring modulator)
A countour generator (basically attack/release, with a switchable sustain)
External ports for trigger and pitch
A whopping 50dB signal to noise ratio!
User's guide, service manual (service manual covers the principles of operation in detail, basic repair, tune up, schematics, parts lists, etc)
A more comprehensive list is available at: David Johnson's Page at Sonic State

goede site man leuke storys hoe te fixen

Attachments

• vuilemoog.jpg
    vuilemoog.jpg
    138,4 KB · Bekeken: 163
Ik heb ze nooit 1 op 1 vergeleken maar op de wielen na ontlopen ze elkaar maar weinig.

je vraagt erom; met wielen/rontlopen ze elkaar weinig
kloptniet
grammati-kaal wel ...

maariig ;
http://cgi.ebay.com/43pc-moog-mg-1-...ewItemQQptZKeyboards_MIDI?hash=item439b287a72

chips 4brains =niet goedkoop
oeps best prijzig is rongeveer 100eu 4 een setje
hebbie wel alles !!:okdan:

vraagme af wat je bv in de iest stroefe sliders [net as de sh101/202 ] kan spuiten zodat ze iets soepeler ..lopen [ohnee]:D
en nog wel goed geleiden ....stroom he ,.. :doei:

mischien soon busje van dave smith ..lubricant spul dat geleidt en smeert ! hmm lkkr
:?
eBayISAPI.dll

pixie set wel vel / mooi glimmen die mg1
- [datie der beter uitzietdan de rogue[haha]
en pilzen sammlen magniet meer ,...dan maarblwn
:P

Attachments

• MG1-FullKit-1.jpg
    MG1-FullKit-1.jpg
    108,9 KB · Bekeken: 163
  • m_7268daf4834e4880af0a53e4e8766382.jpg
    m_7268daf4834e4880af0a53e4e8766382.jpg
    5,1 KB · Bekeken: 162
:peukie: santé

mss een tip, ik heb die foam toch wel een beetje laten "uitdrogen", komt beter mee!
& ik heb er dus gewoon een plastiek zak ingedraaid!! :P
voor et stof, zie andere thread!
Veel succes!
:doei:

hallo allemaal!..

net klaar na 3 uur met schoonmaken van mn mg-1, de rubberen matten waren veranderd in nuclear warfare...

vlak voordat ik hem weer dicht wilde draaien zag mn oog dit..

een groen/witte kabel niet connected...
bijna verstop tussen de andere kabels en ook bijna te kort om te solderen..
hmmzz..

het lijkt erop alsof deze dus nooit is aangesloten geweest..
vooral als je kijkt naar de soldeer aan de achterkant
en de kabel zelf, netjes voorgesoldeerd zo lijkt het maar nooit vast
gezet in '27' input..

dus...

mijn vraag...

heeft iemand hem zelf ook open liggen of weet of deze kabel wel degelijk
aangesloten moet zijn???...

ik wil er namelijk wel voorzichtig mee zijn uiteraard!

bijvoorbaat dank!

groet,
mlon

ik ga binnenkort mijn moog rogue modulair pimpen.\
en wat extra voorzieningen geven die ze bij moog in het kader van de goedkopigheid vergeten zijn..
ik ga dit doen zonder gaten te boren, er komt gewoon aan de bovenkant een stukje aan met de uitbreidingen.
:mega:

Interessant, ga je het met datzelfde kitje doen? Ik heb er nu ook een (thx Ralph & DenDer) en vind 'm echt helemaal het einde. Ook de dikwijls weggehoonde polysectie kun je heel mooi afstellen. Ik wil er wel ook een paar subtiele dingetjes aan doen om hem zo optimaal mogelijk te doen presteren. Heeft iemand -die er standaard jacks op heeft zitten- trouwens ervaring met hoe 'ie klinkt als je hem door zichzelf heenhaalt (die Minimoog truc, overdrive heet het geloof ik)?

ik heb de moog, dus geen poly sectie.
hoe klinkt die trouwens?
ben wel erg benieuwd.
wat is ga doen...

de routing uitbreiden, de saw golfvorm zonder dakje maken ( een echte saw), een sinus converter op beide vco´s erbij, een uitgebreidere mixer, een extra lfo erbij.
en zoveel mogelijk extern patchbaar maken.
en vco 2 moet ten aller tijde volledig in freq regelbaar zijn.

Met de cut-off open heeft het idd iets kazigs, maar in de lage regionen vind ik dat gaaf klinken, heel electronisch. Als je de cut-off lager zet wordt het heel fuzzy (zeker met een puntje noise erbij). Je kunt het met filter modulatie en attack/decay heel diep laten klinken. Als er release op zou zitten dan zou dat helemaal het einde zijn. Ik vraag me af of dat aan te passen/toe te voegen is.
Jij bent aardig wat van plan met je Rogue, ben benieuwd.
Ik wil sowiezo de audio in & output aanpassen en een of ander weerstandje vervangen waardoor het toetsenbord 1 op 1 reageert en niet af en toe wat noten overslaat bij snel spelen (moet nog ff onderzoeken).
Die modulaire mod lijkt me ook heel tof, vooral omdat ik iets meer met modulair bezig ben de laatste tijd, en die vco's/vcf zijn waanzinnig natuurlijk

Laatst gewijzigd:
Weet iemand trouwens wat de officiele naam van die stofmat (from hell) is? Ik wil een mooie nieuwe online gaan zoeken, maar dan een betrouwbare

Weet iemand trouwens wat de officiele naam van die stofmat (from hell) is? Ik wil een mooie nieuwe online gaan zoeken, maar dan een betrouwbare

bedoel je compucap [op maat gemaakte caps dus !
:okdan:

Thanks R-ond. Heb gisteren die slurrie eruit gehaald en heb zelf leuke matjes in de kleuren v/d layout gemaakt. Ben er tevreden mee en blij dat 'ie het nog helemaal doet. De tip om vlijmscherpe scheermesjes te gebruiken bij het reinigen kwam me goed van pas alsook een busje perslucht (ik heb mijn sliders/switches laten zitten)

ik heb de moog, dus geen poly sectie.
hoe klinkt die trouwens?
ben wel erg benieuwd.
wat is ga doen...

de routing uitbreiden, de saw golfvorm zonder dakje maken ( een echte saw), een sinus converter op beide vco´s erbij, een uitgebreidere mixer, een extra lfo erbij.
en zoveel mogelijk extern patchbaar maken.
en vco 2 moet ten aller tijde volledig in freq regelbaar zijn.

Die poly sectie vind ik echt wel een toevoeging....als je hem er een klein beetje onderlegt maakt het geluid wat dikker cq ranziger..:okdan: Is alleen jammer dat die niet via CV te regelen is....ach men kan ook niet alles hebben....;)

Maar dat klinkt wel leuk wat je van plan bent Jeroen...het is een uitstekende bak om wat modificaties op toe te passen....en ja op de MG is VCO2 al regelbaar....ik zag op de schema's dat er intern een potje is om ook VCO1 te tunen.....bij VCO2 is ie alleen naar boven gehaald.

Back