Mixer (firewire) advies gevraagd

Jena_mu6

Ouwe rot
Ik moet maar eens een nieuwe mixer kopen.........de mijn is echt GAAR.

Budget 500,- max

Nu zie ik een aantal firewire mixertjes en dat lijkt me best wel lekker om gelijk alle sporen afzonderlijk op te kunnen nemen.

Iemand ervaring met dergelijke tafels........tips, advies????

Bedankt,

Jean

Potver.. ik heb ongeveer dezelfde vraag.. Ik wil een mixer waarmee ik de verschillende kanalen meteen los kan opnemen op de imac (garageband op dit moment)..

Anyone?

Ik heb een Alesis Multimix 16 Firewire besteld bij Thomann.de voor 389

Heb al een jaartje een Phonic Helixboard 18 FW MK2
Heb hier life onze band mee opgenomen voor demo's. Probleemloos tot 16 kanalen tegelijkertijd de macbook pro in, met Logic 8.
Alle kanalen voorzien van XLR en jack, mic en line niveau. Lekker hoor.
Tuurlijk, het is 'maar' een Phonic, maar het beestje doet het prima.
Voor 349 euri bij Fietbek in Rotterdam.

Nog geen problemen mee gehad.

Denk dat je op de volgende uit gaat komen:

• Alesis MultiMix 16 FireWire

• M-Audio NRV10

• Phonic PHHB18FW MK II Helix Board
Allen anoloog. Volgens mij is er niet meer keuze met 500 euro en firewire.

Laatst gewijzigd:
Ik zou dan voor de phonic gaan. iig niet die m-audio.

Ik heb inmiddels de Alesis Multimix Firewire.. Heerlijk apparaat! Voldoende aansluitingen, geen enkele latency of kraakjes, en via Firewire erg makkelijk meerdere kanalen tegelijk opnemen!

2e hands 01x? heb je voor 400/ 450. 8 kanaals in en 16 virtuele audiosporen...erg handig!

Die Alesis van mij was maar 300 2e hands, inclusief verzending.. En heeft 16 kanalen.. 18 virtuele audiosporen.. Het kan dus echt goedkoper.. ;)

o1x is meteen een complete daw controller...dus wel heeeel compleet!
er zijn dus genoeg opties onder de 500 piekkies

Alleen ondersteund yamaha die 01x toch niet meer?

werkt prima op een imac, dus waar hebbie dan ondersteuning veur nodig?

Als je Windows 7 gebruikt bijvoorbeeld?

Werkt het op de mac zonder driver?

Weet iemand of de Phonic Helixboard 18 FW MkII compatible is met Ableton Live 8.
Kan ik ook 16 kanalen terug verwachten en dus regelen via de mixer
Welke capaciteit moet de pc hebben om dit goed te laten draaien
heb nu een pentium 4 3.06ghz 2,5 gb ram
gr
Bas

Nee.. het is 16 in 2 uit. Geen 16 uit. Ik heb zo´n ding gehad en ik nam 12 sporen tegelijk zonder problemen op in logic op een 2.66Ghz 1G ram. Maar heeft ook met de snelheid van je HDD te maken. Ik gebruikte een 10.000rpm drive

Maakt het uit welke firewire kaart erin komt. Bij de MM ligt er een voor 19.95 werkt dit naar behoren of moet er nog een bepaald iets op of aan zitten?????

Als er maar een TI chipset opzit.

Meeste belkins hebben standaard TI

Ik ben nu ook aan het kijken naar een Helixboard 24 MKII, wordt nu voor € 399 aangeboden (nieuw), twijfel alleen een beetje..... De nieuwere versie biedt ook USB2 (en is veel duurder natuurlijk). Maar als ik nu voor de oude kies, zit ik dan straks met een mixer te kijken die ik nergens meer kan aansluiten omdat bijvoorbeeld firewire niet meer actueel is? Ik zit nu namelijk met een verouderde computer waarvan ik eerst nog moet controleren of hij die "TI chipset" heeft en maar erg marginaal aan de vereisten voldoet om uberhaupt met deze mixer opnames te maken. Als ik dan straks weer budget heb voor een betere computer wil ik niet verrast worden door het bericht dat firewire "niet meer verkrijgbaar is" ofzo?

En heeft er iemand ervaring met deze mixer? En zo ja, is de ervaring positief?

Back