Making Prodigy's "Voodoo People" in Ableton by Jim Pavloff

Eraser127

Ouwe rot
En er is weer een nieuwe Prodigy howto:

Man dit is retevet! Echt zot (van zowel Liam als de kerel die dit heeft nagemaakt) damn!

ja hij is alweer vet...meer!

Volgens mij is dat hele W30 verhaal van hem maar een lulverhaal en had Liam toendertijd in het diepste geheim een van de eerste versies van Ableton...

Draaide toen gewoon al op de Atari ST hoor ;-)

Maar dat filmpje is vet.. cool om te zien datje dit met een programma als Ableton zo makkelijk kan.. Moet je wel zo geniaal zijn om de juiste samples, sound en arrangement te maken..

Laatst gewijzigd:
Volgens is dat hele W30 verhaal van hem maar een lulverhaal en had Liam toendertijd in het diepst geheim een van de eerste versies van Ableton...
tja, daar bestaat 'geschiedenis' voor om de werkelijkheid niet om te draaien !!
Alé, off course zou ik moeten lachen met je reply :P

Ik vind het maar een zooi nummer... zowel het origineel als dit.

Ik vind het maar een zooi nummer... zowel het origineel als dit.

ja, vind ik ook !!
al zit deze tutorial wel zeker zo goed in elkaar als de eerste ! ("smack my bitch up")

Als je er zoiets van maakt.. waarin je het echt niet makkelijk herkent.. dan is dat kunst in plaats van jatwerk!

Als je er zoiets van maakt.. waarin je het echt niet makkelijk herkent.. dan is dat kunst in plaats van jatwerk!

daar zit wel iets in,...
maar als je nou wel iets herkent, wat dan?
ik bedoel, waar ligt de grens?

ikzelf durf nooit samples van anderen te gebruiken, weet niet waar het vandaan komt en wie er kan gaan klagen.

:mega:

daar zit wel iets in,...
maar als je nou wel iets herkent, wat dan?
ik bedoel, waar ligt de grens?

ikzelf durf nooit samples van anderen te gebruiken, weet niet waar het vandaan komt en wie er kan gaan klagen.

Ik vind het gebruiken van samples sowieso ok.. omdat dat een compliment is naar de originele maker.. Natuurlijk is die grens lastig.. maar als je gewoon een geheel nummer kopieert en daar een andere twist aan geeft, is het gewoon een cover..

Gebruik je een klein stukje (een aantal seconden in totaal) en maak je daar iets heel nieuws mee.. dan is het gewoon nieuwe muziek..

Volgensmij (echt geen idee hoe dat exact zit) mag je tot enkele seconden zonder problemen en zonder toestemming van de maker gebruiken.. Is het meer dan enkele seconden (geen idee waar die grens ligt, misschien weet iemand het hier?) dan heb je rechten nodig om het te mogen coveren/gebruiken..

ik dacht dat je om precies te zijn 0 seconden mag gebruiken , zonder de toestemming van de maker.

of de regels moeten de laatste jaren veranderd zijn, zonder dat ze het mij verteld hebben..

ik dacht dat je om precies te zijn 0 seconden mag gebruiken , zonder de toestemming van de maker.

of de regels moeten de laatste jaren veranderd zijn, zonder dat ze het mij verteld hebben..

You are right!

In het stuk wat je via de link kan lezen staat dat ook beschreven.. je moet toestemming vragen als het om een essentieel gedeelte van de compositie gaat.. Dat is dus nooit te bewijzen dat het gedeelte essentieel is..Maar het blijft dus link ongevraagd een sample te gebruiken..

Toch denk ik dat het niemand lukt een rechtzaak te winnen als iemand 1 kickje of snare jat en gebruikt.. Dat is simpelweg niet te bewijzen..Maar langere samples zijn dus gewoon strafbaar..Hoewel het in de praktijk weinig problemen oplevert, is het wel een risico!

wat een koning die Jim Pavloff, lijkt me een intressant figuur voor de Q&A rubriek
tja, succes en bekijks heeft ie nu wel,
maar der is meer dan handig zijn men ableton hé !
Hij begint al stillekes aan te zweven.. (intro pic/outro anim)

Al is dat natuurlk wel is intressant als je live ook gebruikt..

Ik zou eerder kicken van een video van in de 90's v/d Prodigy studio

Back