overstappen PC naar Mac

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als je een leuke set wilt zou je...

Imac 27inch
Power zat, mooi groot IPS display met een resolutie van 2560x1440 wat fijn werkt.
Mac mini kan, maar als je jaren plezier wilt kun je beter iets meer power in huis halen.

Apogee Duet als je aan 2x i/o genoeg hebt.

Logic Studio (een gigantisch pakket met een zacht prijsje)

Totaal ongeveer €2400,-

Heb je jaren lang plezier mee :okdan:

En vergeet die hele G5 waar over gepraat wordt, dat is verleden tijd en zonde van je geld.

zou ik bijna vergeten...

prijs wordt €3000,- zodat er nog een IPad bij kan
:P

Ik weet niet maar van die Imac meuk heb ik wat horror verhalen gehoord daar wordt je niet vrolijk van =(
voor het vervangen van een klein onderdeel ben je al een vermogen kwijt , hoe bedoel je zonde van je geld :D

Ik weet niet maar van die Imac meuk heb ik wat horror verhalen gehoord daar wordt je niet vrolijk van =(
Het vervangen van een klein onderdeel ben je al een vermogen kwijt , hoe bedoel je zonde van je geld :D

Je bent geen vermogen kwijt want je hebt 2 jaar garantie op je Mac.

En gemiddeld doet men 3 jaar met een computer als ie een snel werkend systeem wilt.

Dat de 27inch bij sommige modellen wat problemen heeft wil niet zeggen dat alle 27inch modellen slecht zijn.
Ik werk er zelf op en vind het helemaal fantastisch. 0,0 problemen hiero.

Als de Mac stuk gaat dan krijg je een nieuwe of het wordt gereapareerd.
Ik las tevens gister ergens dat Apple in sommige gevallen 15% terug betaald aan degene die deze problemen ondervinden.

Je bent geen vermogen kwijt want je hebt 2 jaar garantie op je Mac.

En gemiddeld doet men 3 jaar met een computer als ie een snel werkend systeem wilt.

Dat de 27inch bij sommige modellen wat problemen heeft wil niet zeggen dat alle 27inch ook slecht zijn.

Is ie stuk dan krijg je een nieuwe.
Ik las tevens gister ergens dat Apple in sommige gevallen 15% terug betaald aan degene die deze problemen ondervinden.

Klopt 2 jaar , maar er zijn genoeg mensen die buiten de garantie problemen krijgen die ze ook hadden in de
garantie periode maar nu moeten ze het wel zelf betalen:(

Klopt 2 jaar , maar er zijn genoeg mensen die buiten de garantie problemen krijgen die ze ook hadden in de
garantie periode maar nu moeten ze het wel zelf betalen:(

Klopt, in dat geval Apple bellen en het verhaal uitleggen.

Er zijn genoeg mensen die ver na hun garantie toch nog reparatie kosten vergoed kregen. Vooral bij trouwe klanten ;)

Klopt, in dat geval Apple bellen en het verhaal uitleggen.

Er zijn genoeg mensen die ver na hun garantie toch nog reparatie kosten vergoed kregen. Vooral bij trouwe klanten ;)

Idd je zou bijna teveel vragen voor 3000 Euro :engel:

3000,- ?

Een Mac pro kan oplopen tot ver boven de 3000,-

Imac nee (ja met 16gb RAM erbij wel)

Als ik een PC koop, en ik heb € 3000 te besteden, heb ik niet alleen 16GB RAM, maar ook een triple-head videokaart, een solid state systeemdisk en een paar raid systemen erin, en ook nog een vette geluidskaart van € 1000.

Ik vind Mac gewoon duur, hoe mooi het ook wezen mag.

Mijn recording PC i7 920 met 6GB RAM en 3 HD's en W7 was nog geen € 1500.

Alsof je de nieuwste software nodig hebt om muziek te maken :D

Een G5 vindt ik het slechtste advies wat je op dit moment kunt geven. Neem gewoon een intel mac. En waarom zou je geen imac kunnen nemen? Mij bevalt het prima. Snow leopard erop. En cubase. en het draait gewoon lekker :).

Daarbij waarom zou je in deze tijd nog perse een dedicated systeem moeten hebben? Naar mijn mening zijn dit fabeltjes van vroeger.

Over geluidskaarten gesproken is inderdaad een firewire of usb geluidskaart de beste oplossing, denk aan motu, apogee of iets dergelijks.

Als ik een PC koop, en ik heb € 3000 te besteden, heb ik niet alleen 16GB RAM, maar ook een triple-head videokaart, een solid state systeemdisk en een paar raid systemen erin, en ook nog een vette geluidskaart van € 1000.

Ik vind Mac gewoon duur, hoe mooi het ook wezen mag.

Mijn recording PC i7 920 met 6GB RAM en 3 HD's en W7 was nog geen € 1500.

SSD leuk, maar veel te duur als je SSD's koopt van kwaliteit die ook nog eens snel zijn.

Het "mijn PC is cheaper dan jouw Mac" is onzin als je alle gemaakte kosten naast mekaar op een lijstje zet.

Een G5 vindt ik het slechtste advies wat je op dit moment kunt geven. Neem gewoon een intel mac. En waarom zou je geen imac kunnen nemen? Mij bevalt het prima. Snow leopard erop. En cubase. en het draait gewoon lekker :).

Daarbij waarom zou je in deze tijd nog perse een dedicated systeem moeten hebben? Naar mijn mening zijn dit fabeltjes van vroeger.

Over geluidskaarten gesproken is inderdaad een firewire of usb geluidskaart de beste oplossing, denk aan motu, apogee of iets dergelijks.

Waarom ? met een G5 kun je nog best leuke dingen doen zonder dat je er
1000de euro's voor moet uitgeven , voor
dat geld wat je dan bespaart kun je een goede geluidskaart kopen.
Maargoed het is niet mijn geld maar ik zou het wel weten :)

SSD leuk, maar veel te duur als je SSD's koopt van kwaliteit die ook nog eens snel zijn.

Het "mijn PC is cheaper dan jouw Mac" is onzin als je alle gemaakte kosten naast mekaar op een lijstje zet.

De PC heeft behoorlijk wat goed gemaakt de laatste jaren
en wat betreft prijs en kwaliteit zeker niet slecht te noemen.
De Apple is ook meer een PC geworden dus het vergelijken
gaat nu wel op en dan kom je tot de ontdekking dat Apple
te weinig bied voor dat geld, en zeker als het om service gaat laten
ze behoorlijk wat steken vallen.

wat een discussie :P... volgens mij word het belangrijkste (naar mijn mening) vergeten bij de eeuwen oude mac vs pc discussie en dat is afhankelijk van waar jij waarde aan hecht,

wil je goedkoop een systeem met veel (zooi en) keus zodat je geld overhoud voor andere dingen, get pc (krijg je er gratis wat virussen en maagzweren bij in sommige gevallen) wil je kwaliteit, stabiliteit en gebruikersgemak en heb je er wat $$$ voor over... get a mac.

maar dat is mijn mening na 7 jaar mac bezitter.... [ibook incl cubase van 7 jaar oud en imac 24" met logic van anderhalf... en werken beide nog belachelijk goed]

Uhm voordat de hel los barst: Natuurlijk heb je pc's die "stabiel" lopen, en macs die crashen,... maar denk dat het veelal gebruik van macs door pro's ook wel genoeg zegt... of zouden die het voor de "looks" doen :P.

anyway. ik werk met een imac met een motu 828 mk2 eraan via firewire...

wat een discussie :P... volgens mij word het belangrijkste (naar mijn mening) vergeten bij de eeuwen oude mac vs pc discussie en dat is afhankelijk van waar jij waarde aan hecht,

wil je goedkoop een systeem met veel (zooi en) keus zodat je geld overhoud voor andere dingen, get pc (krijg je er gratis wat virussen en maagzweren bij in sommige gevallen) wil je kwaliteit, stabiliteit en gebruikersgemak en heb je er wat $$$ voor over... get a mac.

maar dat is mijn mening na 7 jaar mac bezitter.... [ibook incl cubase van 7 jaar oud en imac 24" met logic van anderhalf... en werken beide nog belachelijk goed]

Uhm voordat de hel los barst: Natuurlijk heb je pc's die "stabiel" lopen, en macs die crashen,... maar denk dat het veelal gebruik van macs door pro's ook wel genoeg zegt... of zouden die het voor de "looks" doen :P.

anyway. ik werk met een imac met een motu 828 mk2 eraan via firewire...

Vroeger was de keuze heel eenvoudig , voor muziek gewoon een Mac kopen :)
Ze kruipen echter nu zo dicht bij elkaar dat het toch moeilijk wordt.
Al draai ik al jaren Protools en Logic op een Apple mijn
softsynths en samplers draai ik op een PC omdat dit
gewoon wat betreft budget aantrekkelijker is.
Dat mensen bang zijn dat ze de aansluiting missen voor de nieuwste software is natuurlijk goede
marketing van de fabriekanten :duivels:

Vroeger was de keuze heel eenvoudig , voor muziek gewoon een Mac kopen :)
Ze kruipen echter nu zo dicht bij elkaar dat het toch moeilijk wordt.
Al draai ik al jaren Protools en Logic op de Apple mijn
softsynths en samplers draai ik op een PC omdat dit
gewoon wat betreft budget aantrekkelijker is.

Omdat een plug-in op de Mac duurder is?

Ik bedoel PC als Hardware aantrekkelijker is :)

Ok maar zelfs dan ben ik van mening dat het niet klopt om te zeggen dat Apple veel te duur is.

Wanneer je de prijzen van alle onderdelen bij mekaar optelt scheelt het niet veel qua prijs, vooral wanneer je de Mac verkoopt voor nieuwe.

Plus persoonlijk vind ik het fijn als de gebruikte applicaties ook van dezelfde fabrikant als de hardware komen, maar goed dat is alleen van toepassing wanneer je logic studio, final cut studio, ilife, iwork, mobile me, safari, itunes etc. zou gebruiken. (ik weet dat safari en itunes er ook voor Windows zijn maar volgens mij zijn veel gebruikers daar niet echt over te spreken.)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back