grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat pakket is synthtechnisch gezien dat geld wel waard hoor. Maar de huidige marktprijs zal toch wat lager liggen. Met breathcontroller en die cartridges bij 300-350?

Als de DX7 in kleine getallen verkocht was en er zo uitzag, wat zou hij dan opbrengen?

%2524%2528KGrHqJ%252C%2521hwE3O7Lk3fTBOKYjDtte%2521%257E%257E_12.JPG

Want klankmatig is er weinig op aan te merken...

Leuke denkoefening. Alleen niet te zwaar aan tillen want met genoeg alsen was mijn tante mijn oom. ;)

ik vraag me uberhaupt af hoeveel dx7's er nog zijn, er zullen al talloze weg zijn kapot/gesloopt/weggepleurd

Die gast van die DX7 heeft ook een Akai S1000 keyboard sampler staan voor 200 euro. Op zich geen heel gek bedrag voor zo'n bak, alleen zou er dan wel 32 Mb in moeten zitten ipv 8. Extra geheugenkaarten voor die dingen zijn vrij prijzig als je ze al kunt vinden. Wel grote en vette bak verder als je er plek voor hebt. Ziet er imposant uit.

De S1000KB is zeker imposant en een mooi instrument. Hij is onhandelbaar dus enkel in de studio handig. Maar dan heb je er wel een heel mooie S1000 aan, met betere knoppen dan de rackversie. Ik heb de mijne geruild voor een veel compactere Crumar Performer (die verder totaal niet te vergelijken is met de S1000KB, maar we waren beide happy :))

@Bass: de DX7 Mk1 heeft de neiging om niet stuk te gaan. :) Voor weggooien is wat moeite nodig. Voor slopen is veel moeite nodig. Maar er zullen er inderdaad al heeeeel wat minder zijn dan dat er ooit nieuw waren.

DX7 is een topding, heb zelf de IIFD versie. Zonder cartridges zitten ze tegenwoordig rond 150-200 in nette staat volgens mij. En cartridges zat op Ebay voor weinig. Daarnaast altijd nog makkelijke sysex dump optie.
Zal denk ik niet snel vintage prijzen krijgen, zijn er zo enorm veel van gemaakt. 160.000 stuks volgens synthmuseum. Tegenover bijvoorbeeld 40.000 Roland Juno 106'en en 50.000 SH-101's. Maar goed, het is wat iemand ervoor over heeft natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
Hahahahahahaha:

http://link.marktplaats.nl/507448714

Hahahahaha!

Ha.

Snif.

Toch lijken ze wel wat in de lift te zitten de laatste tijd. Vroegâh was €450 echt de max, nu gaan ze wel eens weg voor 550-600. Maar da's wel een boel geld hoor, de klank is niet heel erg heftig (wel mooi, subtiel) en er zijn natuurlijk zat VA's mét knoppen die ook modulatiematrixen hebben.

Toch lijken ze wel wat in de lift te zitten de laatste tijd. Vroegâh was €450 echt de max, nu gaan ze wel eens weg voor 550-600. Maar da's wel een boel geld hoor, de klank is niet heel erg heftig (wel mooi, subtiel) en er zijn natuurlijk zat VA's mét knoppen die ook modulatiematrixen hebben.

Ik zou niet meer zonder kunnen, fijne bak. Vorig jaar 350 voor de mijne betaald (hele goeie deal), maar idd 500 - 600 is normaal. 950 is belachelijk, daar kan je bijna een OB-8 voor krijgen.

Ik zou niet meer zonder kunnen, fijne bak. Vorig jaar 350 voor de mijne betaald (hele goeie deal), maar idd 500 - 600 is normaal. 950 is belachelijk, daar kan je bijna een OB-8 voor krijgen.

bijna............. :mega::mega::mega:

Op MP een Matrix 6 voor 950 euro (is begonnen met 600 en later 750 euro) en een JP-6 voor 1900 euro, want zo redeneerd hij. een JP-8 kost tegenwoordig zo'n 3800 euro (lijkt me iets te weinig) dus mag een JP-6 minstens de helft op brengen.
Rare gasten die twee :?

ik vraag me uberhaupt af hoeveel dx7's er nog zijn, er zullen al talloze weg zijn kapot/gesloopt/weggepleurd
Ik denk dat de helft van alle exemplaren bij Stock, Aitken en Waterman ligt ;)

Ik denk dat de helft van alle exemplaren bij Stock, Aitken en Waterman ligt ;)

Dan nog een kwart bij Brian Eno en een stuk of 30 bij Stuart Price aka Les Rythmes Digitales.

En de rest hebben wij allen tezamen in bezit :D

Ik vond het ook een leuke ad om te lezen :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back