RX5 is echt retevet

Ik heb zelf sinds een paar weken een Yamaha PTX-8 incl 2 roms.
Ik heb hem nog niet uit kunnen testen omdat m'n studiotje op dit moment in de opslag staat.

Dit is de moduleversie van de RX5.
Heeft 8 individual outs, maar ook 8 inputs voor bv pads.
Ik dacht dat een vrij suffe bak was, maar dat schijnt dus wel mee te vallen.
Binnenkort maar eens aan een testje onderwerpen!

foto is van internet

oeps edit dus wel dezelfde ptx8
misschien heeft redread m van paultje gekocht
wie weet
:okdan:

denmoooooooo cardridges

@ sms303 staat wel een rx7 te koop zonder schuifjes/ wel 4midi poorten / 4 outs ?
tsjek ff 100.-

i know. De 7 doet mn rx8 trauma herleven :bekdicht:

de rackversie lijkt me ook niet intressant...
de 12 outputs op de rx5 weer wel en de kale patern in je filmpje klonk vet genoeg voor mij :okdan:

aangezien ik alles over 7 patchbays heb geroute, kan ik zowel het oorspronkelijk geluid over de mixer gooien en het split signal als trigger gebruiken voor een drum synthje ofso :P

ik heb geduld....
heb het geld wel liggen maar zal na aanschaf ook het eea verkopen..
zie het als een degelijke upgrade :)

Edit/aanvulling:
Ik heb iets gevonden over de soundcards, zie onder;

All internal samples can be loaded to a button of choice and they are fully midi programmable, they can be edited and saved as a different sample and can be store on those RAM4 cartridges. Basicly these carts store the edit templates of the sounds, patterns and songs. Yamaha made also Wave Rom Cartridges ( WRC 01-04 ) which contain more samples of different styles. The RAM-4 and WRC carts are the same format like in the DX7II's. A strange thing is that the sounds on the standard WRC-rom that came with the RX-5 contains the same sounds as the WRC 01 so I think that's why you almost never see this WRC 01 second hand because nobody got it in the first place.

Laatst gewijzigd:
Mooi pattern, ik vind de staart van de kick een beetje te abrupt.....zit er nu een tik achtig iets achter?

grtzzzRb

Ik moet wel zeggen dat je niet moet verwachten de meest originele geluiden eruit te halen, veel is toch wel simpel een cymbal downpitchen beetje kutte met de decay of iets dergelijks, doet niets af aan je filmpje hoor Jena :okdan: maar dat had in principe iedere RX5 kunnen zijn.

@Brz tikkie is een 2 bassdrum die heel kort is gemaakt.
Bassdrums kunnen van hiphop, naar glitch naar Hardcore.........door veel te pielen met de envelopes.

@document1
huh?
Tuurlijk kan dit met elke RX5.........de mijne is niet speciaal ofzo, heb ik ook nooit gezegd.

Maar het stoeien met de envelopes levert toch aardig wat mogelijkheden op, meer dan jij nu suggereert.
Maar het blijft natuurlijk een drumdoos uit de 80ies.

Ik vind de vormgeving zo heerlijk 80ies...Yamaha is nooit zo populair geweest! Snap ik ook niet zo goed.

Ik vind hem ook heel mooi,
mooi zwart metaal, niet te veel lampjes, geen blauwe ledjes of te veel
versiering, en maar twee pastel-kleuren voor sommige knopjes.

Reddread....die cartridge wil je zeker niet verkopen?

zal eens kijken, volgens mij had ik een cartridge dubbel, ik dacht nummer 2.

Tuurlijk kan dit met elke RX5.........de mijne is niet speciaal ofzo, heb ik ook nooit gezegd.

Maar het stoeien met de envelopes levert toch aardig wat mogelijkheden op, meer dan jij nu suggereert.
Maar het blijft natuurlijk een drumdoos uit de 80ies.

Ok mschien had ik het wat anders moeten verwoorden maar er komt toch wel aardig wat progameer werk bij kijken, er is zoveel hosanna voor dit prachtige aparaat dat ik ff een tegengeluid wou laten horen. ;)

Oke, nog een tegengeluid van een liefhebber;

de knopjes!, hard plastic met veel speling waardoor ze rammelen...

En iets wat rammelt komt goedkoop over.

ook stond er iets in de gebruiksaanwijzing ong. als;

"omdat de geluiden digitaal zijn, zijn ze niet van echt te onderscheiden"

Ik moet wel zeggen dat je niet moet verwachten de meest originele geluiden eruit te halen, veel is toch wel simpel een cymbal downpitchen beetje kutte met de decay of iets dergelijks, doet niets af aan je filmpje hoor Jena :okdan: maar dat had in principe iedere RX5 kunnen zijn.

kan dus veel meer dan de duffe [najaaa zeg ] tr 707/727

waardie best op lijkt

ook attack aan de adsr prutsen geeft hele andere sounds :engel:

Oke, nog een tegengeluid van een liefhebber;

de knopjes!, hard plastic met veel speling waardoor ze rammelen...

En iets wat rammelt komt goedkoop over.

ook stond er iets in de gebruiksaanwijzing ong. als;

"omdat de geluiden digitaal zijn, zijn ze niet van echt te onderscheiden"

anders zijds weer ; van die soft pads / knoppies rubber buttons gaan makkelijk kapot hoevaak hebbie niet amchienes gehad die bv doorgsleten rubber hoesjes hebben

de asrx is ook soon geweldige tank buildt machiene ...met wel goed rubberen pads
gaan egt niet stuk sommige wel

Vandaag is mn RX5 bezorgd. Ik heb als card de RX5 ROM erbij. Dit is volgens mij de minst uitgebreide en geen WRC 01 / 04. Helaas zit er geen manual bij en kom ik er niet helemaal uit hoe ik een pattern kan schrijven/editten. Qua bediening en interface lijkt ie erg op de RY30. Waarschijnlijk zie ik weer eens iets over het hoofd :stupid

@Jean:
Is deze sequencer hetzelfde als van de RY30?
Ik mis namelijk de step write grid van de RY30 en hoopte dat dezelfde zou zijn in de RX5. Zo'n step write grid zat iig wel in de RX8.

Maandag maar ff naar een copy shop om de manual uit te printen :(

volgens mij zit er een knop step of stepwrite op, en dan moet je de quantize
functie gebruiken.

de rx5 rom is 1 van de meest uitgebreide,
de wrc1 is hetzelfde als de rx5-rom
de 2de bevat 25 jazz drums
de derde is een soort rock-rom met 15 geluiden
op de vierde staan 19 processed drums

volgens mij zit er een knop step of stepwrite op, en dan moet je de quantize functie gebruiken.

ik ben al wat wijzer geworden ....
de step write werkt alleen helaas niet hetzelfde als op de RY30 (wat ik wel hoopte) :)

leuke bak waar ik vanavond op de bank weer mee verder ga pielen :okdan:

sommige sounds zijn op verschillende oude DJ-international releases gebruikt.

Ik vind hem ook heel mooi,
mooi zwart metaal, niet te veel lampjes, geen blauwe ledjes of te veel
versiering, en maar twee pastel-kleuren voor sommige knopjes.
Is ook mooi, vind ik. Alleen niet voldoende "toy"-gehalte zoals Roland en Korg hebben voor de gadget-geile muzikanten, :duivels:

Back