Kawai K4R batterij vervangen

Stabby

Ouwe rot
Ik sta op het punt een Kawai K4R aan te schaffen. Ik vervang altijd meteen de batterij bij oude toestellen, dus vraag ik me af: is dit makkelijk te doen of is de batterij gesoldeerd? Ik kan hier helaas niets over terugvinden.

Ik sta op het punt een Kawai K4R aan te schaffen. Ik vervang altijd meteen de batterij bij oude toestellen, dus vraag ik me af: is dit makkelijk te doen of is de batterij gesoldeerd? Ik kan hier helaas niets over terugvinden.
Gelukkig is de batterij niet gesoldeerd. Zit wel verscholen op de print.

8D

Yoonchi heeft gelijk, kan je gewoon erin en eruit klikken :)

Bij een gewone K4 zijn het 3 penlights onder een klepje. Bij mij zitten ze er al 15 jaar in ofzo. Is dat bij een rackmodel niet ook zo?

Als je je geluiden wil bewaren zou ik m eerst even aan de pc hangen en een sysex dump maken.

ik ga binnenkort eens de batterijen veranderen in al mijn gear

is dat meestal het zelfde type of varieert dat wel eens?

Bij een gewone K4 zijn het 3 penlights onder een klepje. Bij mij zitten ze er al 15 jaar in ofzo. Is dat bij een rackmodel niet ook zo?

Als je je geluiden wil bewaren zou ik m eerst even aan de pc hangen en een sysex dump maken.

In de K4r zit zo'n plat knoopbatterijtjeding.

Is dat de CR2032, of een andere?

ik ga binnenkort eens de batterijen veranderen in al mijn gear

is dat meestal het zelfde type of varieert dat wel eens?

Meestal is het een 3v CR2032, maar het varieert wel eens. Als je 10 synths heb, mag je wel rekenen dat 7 ervan dat type gebruiken. Kosten zo'n €3 per stuk en zijn overal te verkrijgen.

Voor zover ik weet is het bij Roland/Boss vanaf 1987 altijd dat type en niet gesoldeerd.

Dit is alvast handig.

Laatst gewijzigd:
Back