midi / automation vraagjes

nielsderckx

chaoz please...
Ik loop tegen wat probleempjes aan in cubase. Ik heb een miditrack waaraan een hardware synth hangt;
  1. Als ik op mn (hardware) synth het geluid tweak, worden deze instellingen niet door cubase overgenomen, dwz, als ik cubase de track opnieuw laat spelen. "reset" de synth naar de voorgaande settings.
  2. (zelfde strekking als vraag 1) Ik heb in cubase zelf de bank/het kanaal ingesteld, als ik nu op de synth een andere sample/instrument/kanaal kies, blijft cubase op het oorspronkelijke kanaal staan. Hoe zorg ik ervoor dat cubase de instellingen overneemt?
  3. Als ik automation realtime opneem (write automation mode), wordt in de midi track in cubase de automation part "bovenop" het bestaande midi part geplaatst (dus als losse part) Ik wil dat deze worden samen gevoegd. Kan ik dit ergens instellen?
Alvast bedankt voor jullie assistentie!
Edit: oei, excuses, deze had ik in de grote cubase 5 thread kunnen plaatsen....

Laatst gewijzigd:
Het is misschien wel handig om te vertellen over welke synth het gaat. Want misschien kan die synth helemaal de tweaks en patch changes niet terugsturen naar Cubase.

(en ik neem even aan dat je wel een midi kabel terug aangesloten hebt, dus van de synth midi out naar de pc midi in..., en niet alleen andersom)

sorry,

het betreft een acces virus C.
Midi is correct aangesloten (als ik opneem en ik tweak dan, dan neemt hij dit wel op als automation)

Ken de virus dingen niet, maar heb je niet 'n midi filter op het ding aan staan?

Zit er niet in Cubase een optie "reset on stop" of zoiets? volgens mij wel, bij de preferences.

Back