Fb01, nuttig voor o.a. piano's?

pjeut

Ouwe rot
:confused:
Hallo Synthesnuiters,

Ik heb een vraag. Ik heb dus absoluut niet het budget om een gearlist ter breedte van m'n onderarm op te bouwen. Met andere woorden, ik hou het bescheiden. Nu heb ik wel een Kawai K1 (dank u, dank u) en ben ik aan het dubben over een Yamaha FB01 (voor weinig natuurlijk). een reden hiervoor is dat ik toch echt uitgeluisterd ben op de klavier geluiden van de K1 (piano, Rhodes, noem maar op); de string-, bras- en vliegende schotelgeluiden vind ik nog steeds perfect.
Mijn vraag is dus kort en goed; zou een FB01 voor mij een zinvolle aanvulling zijn of niet (juist dus als het gaat om piano-achtige geluiden). En zo ja, wat zou 'ie maximaal mogen kosten?

'k Ben benieuwd naar jullie reacties.

Re: Fb01

Re: Fb01

Origineel geplaatst door pjeut
:confused:
Hallo Synthesnuiters,

Ik heb een vraag. Ik heb dus absoluut niet het budget om een gearlist ter breedte van m'n onderarm op te bouwen. Met andere woorden, ik hou het bescheiden. Nu heb ik wel een Kawai K1 (dank u, dank u) en ben ik aan het dubben over een Yamaha FB01 (voor weinig natuurlijk). een reden hiervoor is dat ik toch echt uitgeluisterd ben op de klavier geluiden van de K1 (piano, Rhodes, noem maar op); de string-, bras- en vliegende schotelgeluiden vind ik nog steeds perfect.
Mijn vraag is dus kort en goed; zou een FB01 voor mij een zinvolle aanvulling zijn of niet (juist dus als het gaat om piano-achtige geluiden). En zo ja, wat zou 'ie maximaal mogen kosten?

'k Ben benieuwd naar jullie reacties.

echte piano enzo is nie best..maar EP achtige dingen daar blinkt FM synthese in uit........tis allemaal wel heel helder enzo.... als je een echte piano-sound zoekt is de alesis nano-piano misschien wat voor je? of nog veel beter: een 2e hands JV1010 ofzo?

Als je al een FM-synth wilt, kun je beter TX7 ofzo kopen. Die zijn veel uitgebreider en ook niet duur. Er staan er 2 te koop op het forum hier toevallig op dit moment. FB01 is toch alleen via software te editten?

Vervolg...

Vervolg...

Oké, vizion,

Die suggestie voor die Akai is goed. Maar even terug naar die FB01. Weet iemand of dat ding ook FX-sjes heeft, of iets anders dan alleen maar de presets die je met je PC moet versleutelen?
Als dat twee keer nee is, wat zou dan een redelijke prijs zijn?

Re: Vervolg...

Re: Vervolg...

Origineel geplaatst door pjeut
Oké, vizion,

Die suggestie voor die Akai is goed. Maar even terug naar die FB01. Weet iemand of dat ding ook FX-sjes heeft, of iets anders dan alleen maar de presets die je met je PC moet versleutelen?
Als dat twee keer nee is, wat zou dan een redelijke prijs zijn?

geen fx, en volgens mij is er niet eens een PC editor voor, of misschien onder DOS.....redelijke prijs 75 euro ofzo

Hier wat info over de FB-01: http://hem.passagen.se/tkolb/art/synth/fb01_e.htm

Volgens mij geen effecten aan boord verder. Editten gaat inderdaad alleen maar via een computer editor. Redelijke prijs ligt volgens mij rond de € 100,00 maar corrigeer me als ik het fout heb.

Patat

Patat

Bedankt Olafmol, BCA303 en Vizion,

Ik weet genoeg.

Misschien is een tweedehandse JV-1010 of Kurzweil Micropiano dan iets voor je?

Back