Waar heb je het meeste spijt van?

Waar heb je het meeste spijt van?

• Totaal aantal stemmers
    58
Jammer dat ik mijn Rhodes Chroma heb verkocht.:stupid

Daar kan ik me iets bij voorstellen :halleluja wat een bak. Mocht je die 360a ooit willen verkopen dan kun je op mijn naam klikken en mij een pb sturen :D Krijg je geen spijt van... :engel:

In 1992, als 19-jarig studentje met nog maar één synth (een Roland D-5) in mijn slaapkamer, was ik op zoek naar een drummachine om mijn toetsjes te vervoegen. In een Brusselse tweedehands muziekshop, waar ik toen regelmatig kwam, stond er een TR-808 voor... 6000 BF (ongeveer 150 euro). Ik zag echter dat er een knopje ontbrak én dat het ding geen midi had en vond het dus ook niet slim om er mijn schamele spaarcentjes aan te besteden. :stupid

dat ik een bom van een song in men hoofd(gekregen) heb en verd... te lui ben het uit te werken

Spijt dat ik me vroeger liet leiden door meningen om mij heen die meldden dat er geen toekomst in keyboard- en computermuziek zou zitten.

FF voor de beeldvorming, dat was mid jaren 80 toen ik als klein jongetje al een paar jaar enthousiast orgel-/keyboardles volgde en veel luisterde naar Jean Michel Jarre, Kitaro en ook naar Italo.

Weet niet of een ander zich er enigszins in herkent maar toetsen werden ook weleens bestempeld als een eventuele aanvulling in een band. Met die gedachte ging ik toen dus verder met toetsen.

Uiteindelijk nu slechts maar een liveband-toetsenist ' geworden' met een inhaalslag te voeren op het gebied van (optimaal) gebruik van DAW's / mixen etc.

Soms lijkt het net alsof ik alle in die jaren geleerde muziektheorie/speeltechnieken weg kan gooien, omdat het net lijkt alsof alles in electronische muziek alleen maar om de sound en effecten gaat............dit bedoel ik niet negatief, eerder dat ik spijt heb teveel muziektheorie te willen leren in plaats van leuke muziek maken.

(Hm heb weleens meegemaakt dat ik ergens ' niet' hoefde in te spelen omdat het anders te melodieus/muzikaal zou klinken, ik bedoel maar)

Verder gaat alles goed hier :mega: en wens iedereen het beste toe.

Je moeder die vinyl weg gooit, echt :erm:;{=(

Dat ding heb ik van mijn vader gekregen. Hele oude bandecho erbij gedaan:D.
Maar naderhand deed de 360 A het niet meer. Voor zover ik weet is hij (niet mijn vader maar de 360:eureka:) naar engeland verscheept.
Die zou ik dus nooit kunnen verkopen.
De geluiden uit de 360 zijn heb ik nooit meer tevoorschijn getoverd (niet de Polaris alsmede de SY-77)

Daar kan ik me iets bij voorstellen :halleluja wat een bak. Mocht je die 360a ooit willen verkopen dan kun je op mijn naam klikken en mij een pb sturen :D Krijg je geen spijt van... :engel:

Ach, ik ben ook wel eens mooie spullen misgelopen, soms door mijn eigen schuld (wel iets op tijd zien maar toch geen actie ondernemen, waar je dan later flink spijt van krijgt). Aan de andere kant heb ik ook wel eens mazzel gehad en die keren moet je natuurlijk ook niet vergeten. It's all in the game.
Spijt van spullen die ik verkocht heb; ik zou het zo 1-2-3 niet kunnen verzinnen. Je kunt toch niet alles maar houden en op een gegeven moment zal je een keuze / selectie moeten maken.

Qua andere spullen heb ik wel eens spijt gehad van mijn Star Wars speelgoed van vroeger. Daar had ik aardig wat van, maar op een gegeven moment is het allemaal voor een habbekrats weggedaan. Als je weet wat dat spul nu oplevert, mijn hemel....daar kan een 303 qua prijsstijging echt niet tegenop. Maar sowieso had ik het nog wel willen hebben al was het alleen maar om neer te zetten :)

Nou ja, het is allemaal maar betrekkelijk, je hebt die spullen niet nodig om te leven tenslotte.

Heb in het afgelopen jaar veel analoge gear verkocht en verruild voor een veel compactere setup. Het produceren gaat voor mij gewoon veel sneller, zonder dat ik te lang afdwaal in één groot spinnenweb. Tuurlijk mis ik m'n oude spulletjes wel eens, maar het gaat uiteindelijk om de muziek voor mij en niet voor de liefde en/of verzamelen van synthesizers e.d. Ben sinds deze behoorlijke (toch ook wel digitale) ommezwaai vele malen productiever. :)

ik heb spijt dat ik niet veel eerder een studio buiten huis heb genomen zonder internet verbinding.

:D

Ooit een hele mooie vrouw afgewezen, vooral omdat ik best wel een beetje angst voor de relatie had. Kan nog wel met haar door één deur, maar haar deur staat nu in een ver land en in een totaal ander milieu. Ook financieel zou m'n leven er beslist anders hebben uitgezien... Er is nog wel contact.

Maar echt spijt, dat niet, want ik heb er heel veel van geleerd, vooral dat de liefde een vreemde zaak is (Wat moest ze nou met mij?) Dus zeg maar weemoed...

Wout

maak er een mooie melodie onder en je hebt een hit. zoveel passie en medelijden dat kan geen vrouw weer staan.

Bier over me mengpaneel tijdens een optreden. Lang leve dronken boeren :bekdicht:

Dat ik zo vaak synthesizers heb verkocht, waar ik dan weer spijt van had en ze weer aanschafte om ze dan weer te verkopen etc. etc. Een soort Perpetua Mobile van instrumenten wegdoen.

Bier over me mengpaneel tijdens een optreden. Lang leve dronken boeren :bekdicht:

Herkenbaar. Ik heb ooit zand over een splinternieuw mengpaneel gehad, daar gaan je faders lekker soepel van lopen.. =( . "Tropisch" feest in een boerenschuur in de kop van noord-holland: Boeren+drank+zand=slechte combi!

Back