Wat wil low/mid/high end kwaliteit opname bij een geluidskaart zeggen?

Bij een geluidskaart? Low Mid & High zijn toch de geluids frequenties. Meestal zitten deze dingen op een mixer hoor:?!
Kun je even een linkje sturen van een geluidkaart met Low, Mid & High?

Appleman8)

Low end is goedkoop behringer spul. Geen klasse a, b of c. Oke misschien c.
Klasse a is high end en duur. Maar wel erg fijn over het algemeen. Mid end zit er tussen.

Mjah eigenlijk vind ik de bestempeling "High End" en Low end een beetje relatief.

op gearsluts heb je ook high en low end forums.

Maargoed wat is High End voor jou? Ik versta onder High End een dikke Neve tafel.

Een ander zal daar iets anders onder verstaan. :)

Tevens is het ook krom. Ik heb verschillende artiesten gehad die naar "grote studios" zijn geweest. En als je dan de opnames hoorde. En dan de opnames hier hoorde..

Die studio zou ook onder High End vallen. Maar dan stai k daar nog boven dan? :)

Denk dat het allemaal maar vrij relatief is. Kijk ik werk zelf bijv met neumann etc. Maar ik hoorde bijv opnames van een Forumlid Michelhemmer. En dat was met een studio Project mic gedaan. en dat klonk ook echt super.

Dus tja.. Bestempeling van gear as high end of low end is een beetje krom.

Ik weet dat ik zelfs met low end gear, vettere en mooiere opnames kan maken dan een noob met de duurste spullen :-)

Komt toch gewoon neer op betere specs,of een bepaald karakter of veelzijdigheid.

Back