sample fx box?!

Kaymir

Stamgast
Hey

ik ben nog steeds erg blij met mijn MPC en heb het goed onder de knie maar nu wil ik meer. In de MPC zit eigenlijk 0.0 aan effecten (ik heb het effect board niet en wil het ook niet) nu wil ik een 2e sampler erbij waarin in de samples van me MPC kan "tweaken".

dus bv op een kick wat reverb of compressie, en op een vocaal stukje een highpass filter. Dus het is echt alleen puur voor zulke dingen en dus sequencers erop etc kunnen me gestolen worden. Het enigste dat ik weet wat in de buurt komt is bv de:

Korg Electribe S of de Akai remix 16

weten jullie nog een goede optie voor me? oja ik maak voornamelijk hip hop en sample alles van platen dus ik ben er erg op gericht om ook het "gritty" te houden, lbeetje lo-fi dus. Ik heb nog te weinig sound tweak ervaring om te weten of het door bv de Korg het zijn "smerigheid" verliest

alvast bedankt

damn die is wel super stoer, maar beng bang erg over mijn budget heb er max 400 euro voor over;{

is de roland SP-303 mischien wat? ik moet dus zoiezo naar de re-sample functie kijken

Maar waar ik ook aan zat te denken is bv de Akai remix 16..dan laad ik daar gewoon via de floppy drive een sample in..speel die af. En die output leid ik door bv een analoge filter unit of bv een effect unit (zo'n behringer multi fx bv) en sample ik dat weer terug naar me MPC. Is goedkoper en ik kan er denk ik meer mee!

wat denken jullie?

Laatst gewijzigd:
Misschien een ideetje om de meerdere outputs van je MPC te gebruiken?

Dat je hem op een mixer aansluit en een effectenbak er los bij.

Dat kun je neem ik aan toch ook weer sample'n?

Origineel geplaatst door Kaymir
is de roland SP-303 mischien wat? ik moet dus zoiezo naar de re-sample functie kijken

Maar waar ik ook aan zat te denken is bv de Akai remix 16..dan laad ik daar gewoon via de floppy drive een sample in..speel die af. En die output leid ik door bv een analoge filter unit of bv een effect unit (zo'n behringer multi fx bv) en sample ik dat weer terug naar me MPC. Is goedkoper en ik kan er denk ik meer mee!

wat denken jullie?

das wel een gedoe, denk je niet? heb je niet een computer ergens in huis waar je je samples op kunt editen? werkt toch vele malen sneller....en geen kwaliteit verlies met resamplen

of (EN) je gaat voor de 8 outputs board voor je mpc, dan kun je individuele sounds door die behringer en filter halen, realtime dit keer.

Tjalle

yup ik heb wel een computer maar vind dat niet lekker werken, ik wil draaien en rammen:D

ja die 8 outs gaan er ook zeker komen, maar dat een manier iets langer kan duren vind ik niet erg. Als je alleen al na gaat hoe lang ik bezig ben met samplen etc. Dat vind ik juist leuk eraan veel moeite doen om een resultaat te behalen, op een muis klikken vind ik te simpel en is niet mijn werkwijze.

Dus van mijn kant bekeken en met jullie inzicht/ervaring zou een 2de sampler (met floppy drive) en dan units daar aan vast (filter,fx,compressor) dus wel een "oplossing zijn"

maar daarnaast vind ik zo'n dr sample sp303 bv ook heel aantrekkelijk die re-sample functie. Ohh tjeez wat moet ik nou al die mooie spulletjes8~

weten jullie nog een paar goede resamplers? en op bv zp'n dr samplle hoe moet ik die filters zien? kan ik bv echt een high pass filter over een sample gooien? en die dan ook nog tweakable is. en het "compressie effect geld daar het zelfde voor. Want het beleangrijke voor mij is dat ik wat compressie/reverb over me drums kan gooien en voor vocalen samples/strings een filter over heen kan halen.

dus daar naar kijkend wat zou kwalitatief de beste oplossing zijn all-in-one box of losse units?

:halleluja

als je nou een multi-FX unit koopt, en je je samples "door" deze effecten heen-sampled, gewoon 1 voor 1...... da's ook een manier van werken........

verder: ik heb nog een yamaha A3000 te koop staan, perfecte sampler, met floppydrive en interne HD enzo, en die kan je perfect gebruiken om samples mee te effecten, en zelfs als realtime effect-unit te gebruiken...PB me ff bij interesse, dan komen we vast wel uit de prijs..

Olaf

[commercial]
Misschien is een EB-16 effectboard iets voor je?
Die heb ik namelijk nog te koop :D (nu we toch aan het aanbieden zijn)
Het is een 2 kanaals multieffect met 5 effecten stapelbaar (distortion, eq, echo, reverb allemaal tegelijk! realtime!)
en er zitten ook nog 2 reverb kanalen op. (dus 2+2 kanaals)
[/commercial]

Als het alleen is om te resamplen met effecten zou ik zeggen: gebruik die computer die je al hebt. Werkt lekker snel, zwikkie plugins over je samples halen en alles via zip weer in je MPC proppen. Maar daar heb je dus geen zin in.

Wat dacht je anders van 'n goedkope Minidisc recorder, en 'n extern effectenbakkie naar keuze? Heb je geen gezeik met maximum sample-tijd, en ik denk dat het zelfs beter klinkt dan 'n electribe S (die tot 32khz samplerate gaat als ik 't goed heb). Als je 'n FX unit met digitale I/O kiest scheelt het weer 'n AD-DA conversie, en als je ooit die outputs voor de MPC koopt kun je het zelfs helemaal digitaal houden. En hang er 'n keer 'n compressor tussen, of wat gitaarpedaaltjes: bouw 'n hele bibliotheek op van MDs met je eigen samples. Ik laat zelf ook vaak 'n MDtje meelopen als ik wat freaky dingen aan 't doen ben met effecten enzo. Hou je bergen goeie samples aan over, en met die ATRAC compressie heb ik persoonlijk eigenlijk geen probleem.

Als het per se 'n sampler moet zijn heeft de Electribe wel het voordeel van wat freaky ingebouwde effecten, hoewel je met 'n los bakkie als bijvoorbeeld 'n Boss VF1 om maar wat te noemen meer kan, op betere kwaliteit. Een S950 kost ook geen drol, en geeft je wel die gritty 12bit hiphop sound, maar heeft weer geen effecten. Een tweedehands Yamaha, Akai of Emu kan prima, afhankelijk van de effecten natuurlijk. Ik zou wel met zip gaan werken ipv floppy als je er 'n beetje tempo in wilt houden.

Back