Vocal Tweaking software.....

Ola,

Ik ben de laatste tijd een hoop aan het experimenteren met het vervormen van vocalen. Hoe gekker hoe beter.

Nu heb ik Melodyne al geruime tijd en ook goed onder de knie.
Autotune natuurlijk ook al helemaal misbruikt en uitgekauwd.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar software / plugins die ook midi-aanstuurbaar is, zodat ik realtime de noten kan spelen die ik wil dat er gezongen wordt, ongeacht wat er werkelijk qua toonhoogte gezongen wordt.
Dit kan met Melodyne en Autotune ook wel, maar dit werkt alles behalve makkelijk.

Nu heb ik wat vocalen in Kontakt ingeladen en deze op Tone Machine gezet. Op deze manier bereik ik een best tof effect, zeker als ik hele lage of hele hoge noten speel, maar het nadeel is dat metalige randje.

Vroeger heb ik wel eens gespeeld met RBC Voice Tweaker. Dat was best een grappig programmaatje weet ik nog wel. Nou ja... zoiets zoek ik eigenlijk, maar dan moderner met meer mogelijkheden, om lekker mee te kunnen freaken.

Mijn Mackie d8b heeft Vocal Studio aan boord (helaas een demo), die is ook helemaal te gek, maar op een of andere manier krijg ik die niet midi aangestuurd. Zoiets is wel wat ik zoek qua sound.
Denk aan Daft Punk, Eiffel 65 en wat je je allemaal nog meer kunt bedenken omtrend gekke stemmetjes!

Ik ben benieuwd! :P

ik weet niet of je cubase 5 gebruikt, maar als dat zo is, die heeft een hele gave FX standaard die je als insert op het audiokanaal zet. Via de midi koppeling kun je dan precies doen wat je wilt, dus gewoon op je midi keyboard spelen hoe die persoon zingt.

Als je redelijk binnen het bereik blijft klinkt dat best goed. Bij grote afwijkingen kun je hele vage vocal FX-en maken op die manier. Ook heb je allerlei parameters die je los kunt laten op die realtime bewerkte audio stream (zoals formanten en zo).

Ola,

Ik ben de laatste tijd een hoop aan het experimenteren met het vervormen van vocalen. Hoe gekker hoe beter.

Nu heb ik Melodyne al geruime tijd en ook goed onder de knie.
Autotune natuurlijk ook al helemaal misbruikt en uitgekauwd.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar software / plugins die ook midi-aanstuurbaar is, zodat ik realtime de noten kan spelen die ik wil dat er gezongen wordt, ongeacht wat er werkelijk qua toonhoogte gezongen wordt.
Dit kan met Melodyne en Autotune ook wel, maar dit werkt alles behalve makkelijk.

Nu heb ik wat vocalen in Kontakt ingeladen en deze op Tone Machine gezet. Op deze manier bereik ik een best tof effect, zeker als ik hele lage of hele hoge noten speel, maar het nadeel is dat metalige randje.

Vroeger heb ik wel eens gespeeld met RBC Voice Tweaker. Dat was best een grappig programmaatje weet ik nog wel. Nou ja... zoiets zoek ik eigenlijk, maar dan moderner met meer mogelijkheden, om lekker mee te kunnen freaken.

Mijn Mackie d8b heeft Vocal Studio aan boord (helaas een demo), die is ook helemaal te gek, maar op een of andere manier krijg ik die niet midi aangestuurd. Zoiets is wel wat ik zoek qua sound.
Denk aan Daft Punk, Eiffel 65 en wat je je allemaal nog meer kunt bedenken omtrend gekke stemmetjes!

Ik ben benieuwd! :P

In Live kan je met de vocoder echt geweldige dingen doen. Vocoder op de audiotrack, 48 banden, externe input en dan op een miditrack een fijne dikke saw plug-in gooien. (operator bijvoorbeeld) Dan die dus linken aan je vocoder en de track waar operator in zit muten.

Als je dan beide tracks triggered, kan je in je mic praten/zingen en met je midikeyboard de noten aangeven. Zeker in akkoorden klinkt dat zeeer vet :okdan:

Thnx voor de tips!

Ik heb helaas geen Cubase 5, maar draai Logic.
Maar ik ga zeker eens bij een kennis van me op zijn Cubase prullen hiermee! :okdan:

Een vocoder is niet echt waar ik naar op zoek ben. Hier heb ik in het verleden al heel veel mee geƫxperimenteerd. Wel echt helemaal tegek inderdaad. Supervette robot achtige stemmetjes mee gemaakt.

Over het algemeen vind ik het effect dat je met een vocoder bereikt net iets te elektronisch klinken. Het gaat me nu juist om vocal tuning software en dit op het gekke af!

Dus niet gewoon standaard autotune, maar keihard over te top kunnen gaan met dit effect. Ik geloof dat Waves ook zo'n pakket had...?

Paulstretch!!! yes.. dat is de shit :)

Misschien een idee om je tzt Nord Micromodular in te wisselen voor een G2 :P

Op de G2 is er een patch waarbij je vooraf de noten kan bepalen die wel gezongen mogen worden.. bijv. A-C-D-E-G .. zing je een andere noot dan aangegeven, dan trekt-ie hem direct naar de dichtsbijzijnde noot toe.. zeer vet! (soort real-time 'autotune')

Als je dan traploos je stem vanuit de laagte omhoog zwiept, glijdt-ie exact over die noten heen, erg grappig (en wellicht achterhaald maar ik vind het vet)

Het is een patch die een combinatie is van voice/pitch-tracker die een pitch-shifter aanstuurt.

Zoiets is wel wat ik zoek qua sound.

Een vocoder is niet echt waar ik naar op zoek ben. Hier heb ik in het verleden al heel veel mee geƫxperimenteerd. Wel echt helemaal tegek inderdaad. Supervette robot achtige stemmetjes mee gemaakt.

Als je Daft Punk style wil zoek je een vocoder met veel banden :D

Hahaaaa, ja talkboxen zijn VET!!! :okdan:

Ik heb er ooit eentje zelf gebouwd, werkte best aardig, alleen het vergt wel zoveel oefening en qua uitspraak blijft het compleet but.

Ik heb net nog even zitten pielen met Vocal Studio van de Mackie MFX kaart in mijn d8b. Leuke effectjes, zou midi aanstuurbaar moeten zijn. Midikabeltje naar de mixer toe, niks.... shitzooi! Krijg het niet aan de praat. Vast niemand op dit forum met ervaring met deze plugin......?

Verder ben ik wel erg benieuwd naar de tuning software van Waves: Waves Tune heet die geloof ik. Ik ga daar eens een demootje van opzoeken!

Of stuur je vocal naar radio 538 en zij "you tunen" het wel even voor je ;)

(wat mij betreft geeft 538 hiermee de ultieme doodssteek van dit toch al zeer uitgemolken effect, als ik zo naar de radio luister...brrr)

Verder zou ik anders ook cubase 5 proberen, die heeft toch weer andere algoritmes dan antares/melodyne.

woh ik ben helemaal van de kaart... twee gram mdma wat coke en... nee ik ben echt helemaal van fan paul's stretch. hoe bizar. nog nooit zo'n goede timestretcher gehoord.
Ben al twee dagen van alles aan het stretchen. is voor mij echt de app van 2010!

woehoe!

Back