Synthforum iPhone app

SynnyS

Groot lid
Dag beste mensen,

Ik zit al heel lang te tobben over een SF iPhone app.

Ik zie dat als volgt voor me:

- na inloggen toegang tot je inbox
- tabje voor de marktplaats
- tabje voor meest recente discussie

Ik heb echter nog nooit een app gemaakt, zal wel zometeen even de SDK downloaden.

Zijn er mensen die wel enige ervaring hebben met xcode?
Hebben mensen suggesties?

Zou best mooi zijn om zo'n app te hebben toch?

:doei:

Briljant idee! Wellicht ook een koppeling naar de chat te maken ook?

Geen ervaring met xcode, überhaupt weinig met proggen. Maar wel wat ervaring met het traject daarvoor (requirements, systeemontwerp, etc.). Geef een gil als je hulp kunt gebruiken.

Yeah !!! Ik ben voor!

ben momenteel bezig in xcode maar wel geen iphone app..

kheb wel de indruk dat de documentatie en voorbeeld apps voor de iphone heel uitgebreid en duidelijk zijn.

Ja, leuk idee. Je moet wel rekening houden met een uiterst streng beleid van Apple, ze willen uitsluitend kwaliteit (niet dat ik aan jou twijfel natuurlijk ;-) maar daarom is alles wel superstrak geregeld. Je moet ook door een flink zware keuring van de appstore maar ik denk dat je in de sdk de voorwaarden wel zult zien. Succes!

Apple is streng, maar is dat eigenlijk vooral als: er blote stukjes huid in een app zitten (jammer voor bradley's filmpjes) of je iets doet dat zij op korte termijn ook willen gaan doen. Oja, of wanneer er te weinig functionaliteit in zit.

Ja, nou ja, zonder nou in een discussie te vervallen waar het net al van vol staat wil ik alleen maar proberen duidelijk te maken dat het in ieder geval niet even een progje compilen is en dan hup in de appstore en downloaden maar. Ik vind dat ook heel erg goed, veel mensen hebben kritiek op Apple om de strenge regels, sommigen noemen het zelfs arrogantie maar ik ben blij dat ze een standaard hoog houden en zich niet verlagen toch mediocre zooi. (en nou niet allemaal gaan gillen dat er van Apple ook een hoop verkeerds te berichten valt, het gaat mij om het principe). Terug naar de topic, leuk idee en ik hoop dat het lukt.

Ik vind het ook een goed idee :P

Wat ik altijd wel jammer vind is dat ik geplaatste mp3's op synthforum niet kan beluisteren met m'n iPhone. Geen idee of het mogelijk is, maar het zou wel leuk zijn wanneer dit wel mogelijk zou worden met de voorgestelde app.

Ik vind het ook een goed idee :P

Wat ik altijd wel jammer vind is dat ik geplaatste mp3's op synthforum niet kan beluisteren met m'n iPhone. Geen idee of het mogelijk is, maar het zou wel leuk zijn wanneer dit wel mogelijk zou worden met de voorgestelde app.

Volgens mij zitten die mp3's nu onder een stukje flash? En dat wordt afgeknepen door Apple "omdat het achterhaalde technologie is die niet lekker op de iphone draait" (lees: omdat we bang zijn dat iedereen dan flash applicaties online gaat hosten en mensen dus nix meer in de app store kopen)

http://www.tapatalk.com/

Waarom moeilijk doen?

ja eigenlijk heb je wel gelijk, ik kende de app helemaal niet...

is eigenlijk precies wat ik zocht hehe.

Volgens mij zitten die mp3's nu onder een stukje flash? En dat wordt afgeknepen door Apple "omdat het achterhaalde technologie is die niet lekker op de iphone draait" (lees: omdat we bang zijn dat iedereen dan flash applicaties online gaat hosten en mensen dus nix meer in de app store kopen)

mp3 in sf is geen flash geloof ik, volgens mij is dat javascript gebaseerd.

javascript + flash zover ik weet.

in flash CS5 kanje een app in flash maken en deze opslaan als iphone app.

De eigenaar is een stichting, maar ik denk dat je wel op de juiste plek uitkomt als je contact opneemt met een mod.

Overigens kun je al SF chatten op de iPhone met een IRC client als Colloquy. De server is irc.uk.mibbit.com en het kanaal is #sf

hee, das tof! ben benieuwd of dat tapatalk een beetje werkt, dan ga ik meteen de moderators van een paar fora lastigvallen :)

Wat is de stand van zaken op dit moment??

Back