[ideetje] Synthforum Sample Contest

Even mijn waardering voor Ronald's initiatief en de tijd die hij stopt in deze contest! En petje af voor de bijbehorende site: leuk die "stempel" op de homepage...

:okdan:

Kan helaas zelf niet meedoen, wegens verbouwing en verhuizing ;{

Wel of niet anoniem stemmen?

Wel of niet anoniem stemmen?

Heren, graag even aandacht voor het volgende.
Ik heb de diverse mogelijkheden onderzocht om compleet anoniem te stemmen en loop toch tegen een aantal zaken op.
De mogelijkheden en hun nadelen:

- Alle tracks op 1 centrale plek zetten en anonime linken,
daar is naar verwachting zo'n 150 tot 300 mb voor nodig zonder datalimiet! Die heb ik dus (nog) niet.
Ik verwacht zo'n 30 tot 40 tracks en een veelvoud aan downloads, reken maar uit!

- Links van de deelnemers verbergen dwm anti-leech,
dan moet iedereen een (vage) plugin (anti-leech.com) downloaden, daar hou ik zelf dus ook niet zo van en het is
bovendien te hacken.
Of ik moet scripts kunnen draaien maar dat staat mijn ISP niet toe.

- Alle tracks uploaden naar een MP3 site (bijv. Vitaminic) onder een gezamelijke noemer bijv. RE-SAMPLE,
Tracks moeten geregistreerd staan onder de naam vd artiest, hier wil/kan ik dus niet alle tracks onder
een fictieve naam zetten.

Dus......
Indien ik niet voldoende webspace kan vinden (heb wel 60mb datalimiet vrij tot mijn beschikking (waarvoor mijn dank))
ben ik genoodzaakt om de bestaande links te handhaven waardoor de stemming niet 100% anoniem kan.
Ik zal wel de ranglijst pas bekend maken als alle stemmen binnen zijn.

Ik ben van mening dat dit gewoon moet kunnen, gewoon eerlijk stemmen welke jij het beste vind en kinderachtig stem- gedrag laten we wel over aan trieste programma's op TV.

Grt. Ronald.

PS. De eerste drie tracks zijn binnen en ik moet zggen dat ik erg onder de indruk ben!! :okdan:

Laatst gewijzigd:
sluit ik me 100% bij aan... gewoon eerlijk spelen. Ik heb geen ambitie om te winnen,gewoon mee doen is toch al leuk ?
En geen bang, ik zal het niveau wel wat omlaag helpen :biertje:

Anti-leech script kan ook zonder installeren van een plug-in door de downloader, hoor :-)

Kijk bijvoorbeeld op cgi.resourceindex.com voor enkele perl-scripts die dat doen.

Is uiteraard wel te hacken maar daar gaat het niet om denk ik..... De kans dat het verschijnen van "http://www.jouwwebsite.com" in de statusbalk of download-venster van Internet Explorer onbedoelt verraadt van wie de track afkomstig is wordt op deze manier uitgesloten

als je hulp nodig hebt met implementatie hoor ik het wel.... en denk dat er op dit forum wel meer rondlopen die zoiets voor mekaar kunnen krijgen

Origineel geplaatst door MadThijs
Mijn track is ook bijna klaar,

Origineel geplaatst door Waveglider
mijne is ook af ofzo...

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Mijn track is af:

Waar moet ik hem posten?

ey gasten,...
...zitten jullie 24 op 24 in de studio ?
...zijn jullie misschien snel tevreden ?
of werk ik gewoon als een schildpad :gaap: ?

:confused: jooow nu al tracks af :confused:

man ik zit nu pas op 1.30 minuten (oke heb er pas 2 uurtjes aan gewerkt maargoed ehehehe)

hopen dat ik hem op tijd af krijg :bekdicht: (bekend probleem bij mijn producties heb ze vaak net 10 minuten voor sluitingstijd af hahahaha)

VRAAG : TOT WANNEER HEBBEN WE DE TIJD OM ZE IN TE LEVEREN ?

btw hoe willen jullie controleren dat de samples daadwerkelijk ook gebruikt zijn, in mijn track herken je ze absoluut niet teug doordat ik ze heftig heb lopen vervormen met compressors chorus distorsion en pitchshifters (en nog vele anderen)

en idd iedereen moet gewoon eerlijk stemmen en niet zo kinderachtig gaan doen door van dat slijmwerk te doen (hmmm ik moet nodig weer eens wat gramatica gaan oefenen :P ;) )

btw hoe willen jullie controleren dat de samples daadwerkelijk ook gebruikt zijn, in mijn track herken je ze absoluut niet teug

denk dat er (iig voor de 'beste' tracks) na afloop wel een discussie zal losbarsten over hoe wat precies gedaan is :)
Lijkt me erg leerzaam voor iedereen

En natuurlijk wordt tenminste van de top-3 verwacht dat ze in het openbaar een samenvatting van het productieproces geven 8) (ideetje?)

Origineel geplaatst door endonyx
btw hoe willen jullie controleren dat de samples daadwerkelijk ook gebruikt zijn, in mijn track herken je ze absoluut niet teug doordat ik ze heftig heb lopen vervormen met compressors chorus distorsion en pitchshifters (en nog vele anderen)

dan zijn we met 2...
(blokfluitcontest fenomeen)

Origineel geplaatst door JazzMann
ség Roonan...

mogen we zelf geen vocals inzingen of samplen ?

Nope, het is de bedoeling dat je een track maakt met de samples die in het pakket zitten, anders had dat wel op roonan's website gestaan volgens mij.

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
denk dat er (iig voor de 'beste' tracks) na afloop wel een discussie zal losbarsten over hoe wat precies gedaan is :)
Lijkt me erg leerzaam voor iedereen

En natuurlijk wordt tenminste van de top-3 verwacht dat ze in het openbaar een samenvatting van het productieproces geven 8) (ideetje?)

eeje das een coole idee! :okdan:

Origineel geplaatst door JazzMann
dan zijn we met 2...
(blokfluitcontest fenomeen)

ehehe neej joh das weer ff een stuk verder gezogd hoor dat blokfluit expreiment was echt cool en apart :okdan:

Re: Wel of niet anoniem stemmen?

Re: Wel of niet anoniem stemmen?

Origineel geplaatst door Roonan

- Alle tracks op 1 centrale plek zetten en anonime linken,
daar is naar verwachting zo'n 150 tot 300 mb voor nodig zonder datalimiet! Die heb ik dus (nog) niet.
Ik verwacht zo'n 30 tot 40 tracks en een veelvoud aan downloads, reken maar uit!

Ik kan je voor een maand (of 2) praktisch onbeperkt ruimte aanbieden op mijn computer met vast IP en T1 verbinding (snel zat dus). Het enige probleem is dat ik m'n computer 's nachts het liefst wel uit wil kunnen zetten...weet niet of dat een probleem is? Dat gaat dan zeg maar om +/- 1 uur 's nachts tot 9 uur 's ochtends...

Maargoed...pb maar ff dan ofzo... (ow en ik doe zelf niet mee dus sjoemelen o.i.d. heeft voor mij geen nut... tenzij er een flink bedrag op mijn rekening gestort wordt natuurlijk! 8o) )

Mag je in feite meerdere tracks insturen ?

Ik heb 2 totaal verschillende tracks en weet niet welke in te sturen ...

Of mag iedereen maar 1 track insturen ?

Origineel geplaatst door Waveglider
Mag je in feite meerdere tracks insturen ?

Ik heb 2 totaal verschillende tracks en weet niet welke in te sturen ...

Of mag iedereen maar 1 track insturen ?

Je mag er twee insturen maar er wordt er maar 1 geplaatst :D
(om het een beetje overzichtelijk te houden zowel voor mij als de andere deelnemers)

Laat anders iemand in je omgeving de beste uitkiezen.

Grt. Ronald.

Update anoniem stemmen:

Update anoniem stemmen:

Lijkt erop dat het toch gaat lukken!
Ik heb twee aanbiedingen voor webspace gekregen en een mogelijkheid
om links toch te verberegn via anti-leech scripts ipv de site anti-leech.com.

Op dit moment onderzoek ik even wat het handigste is en zal dat dan toepassen
zodra ik 5 of meer tracks binnen heb. (op dit moment heb ik er 3)

Zodar er iets besloten is laat ik het weten.

Grt. Ronald.

Back