Werken met 2 schermen op 1 PC?

Origineel geplaatst door BCA303
Volgens mij ook niet zo handig nee. Ik heb ook wel eens gelezen dat beeldschermen tegenwoordig steeds beter en beter worden dat het inbranden in het beeldscherm haast niet meer gebeurt. Is dit ook echt zo?

Hoe zit het met screensavers op TFT beeldschermen? Ik heb ook wel eens gelezen dat je helemaal geen screensaver voor dit type beeldscherm nodig hebt, omdat het volgens een totaal ander principe werkt. Wat is hier van waar?

Inbranden gebeurt idd met moderne monitors niet meer. Screensaver zijn dan ook voor geen enkele monitor meer nodig, maar alleen nog leuk als bewegend behang.

Dit is meer de doorslag voor mij, twijfelde toch al aan XP.
Onder 98 draait alles nou (eindelijk) fatsoenlijk, had eigenlijk toch al geen zin om weer op
zoek te moeten naar drivers enz...

idd LCD werkt volgens een heel ander principe als CRT monitoren, je hebt hier ook helemaal geen last van inbranden van het scherm, zoals bij de oudere CRT monitors (kijk maar eens naar sommige PIN automaten in nederland).

als je precies wilt weten hoe LCD schermen werken kijk maar eens op
http://electronics.howstuffworks.com/lcd.htm

daar staat precies de werking van LCD schermen in alle toepassingen (van rekenmachine tot laptop)

AARGH, mijn (bijna) gloednieuwe ATI Radeon heeft ineens besloten om het niet meer te doen! Startte net m'n computer opnieuw op en....geen beeld meer, moederbord doet "blieeeeeep, bliep bliep bliep" wat zoveel betekent als "je videokaart doet het niet meer sukkel!".
Gelukkig heb ik m'n oude ATI Rage nog en die doet het, maar wel erg vreemd. Ik zal hem straks wel even bij een vriend installeren en dan kijken of 'ie het daar ook niet doet. Ik heb er niets bijzonders mee gedaan dus 't zou wel erg vreemd zijn als 'ie ineens kapot is.

Een nadeel van werken met 2 monitors is dat de foutmeldingen in Windows vaak gecentreerd zijn, met als gevolg dat ze precies tussen de 2 monitoren in komen te staan... Vrij irritant :(

Ik heb er een Matrox Parhelia inziten.

Triplehead (3 monitors) kaart, onovertroffen (2d dan)

A must have voor mensen die ook met creamware werken (snellere 2d beeldopbouw)

3d is ook goed, speel er de laatste spellen mee, alles max ingesteld en reso van 1280, zit er prachtig uit.
Ik heb ook een Gforce TI 4200 gehad van asus, die kon ook dualscreens aan, maar haalt het niet bij de parhelia.

Toevallig heb ik natuurlijk juist voor een tweede beeldkaart gekozen die natuurlijk problemen geeft met dualscreen mode in XP. Het gaat hem over een SIS xxxx (weet de nummer niet juist meer).

Ik zal dus nog eens met een andere grafische adapter moeten proberen dan die kl*te SIS.

Conclussion: watch out for SIS :r

Origineel geplaatst door Dimchord
Een nadeel van werken met 2 monitors is dat de foutmeldingen in Windows vaak gecentreerd zijn, met als gevolg dat ze precies tussen de 2 monitoren in komen te staan... Vrij irritant :(

Is wel zo, maar de software die je gebruikt kan dit netjes afhandelen. Ik gebruik bijvoorbeeld de Matrox software die bij de G550 driver wordt geinstalleerd. Hier kan je instellen waar meldingen, pop-ups en dergelijke worden weergegeven. Bijvoorbeeld op het scherm waar de cursor rondhangt. De foutmeldingen worden overigens niet tussen de beelschermen geplaatst, maar op het midden van het totale beeldoppervlak...

Die Parhelia is inderdaad een beest. In games wordt ie afgemaakt door nVidia's en Ati's die veel minder kosten, maar de 2d beeldkwaliteit is onovertroffen. Het nadeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Matrox G550 is dat de Parhelia gekoelt wordt met een fan en de G550 dus niet. Lijkt wat zeurderig, maar ik heb mijn pc zorgvuldig geluidsarm gemaakt door de keuze van de juiste onderdelen en dan maakt elke fan verschil.

Het nadeel van de triplehead mode van de Parhelia is dat je dan wel op alle3 de monitoren dezelfde resolutie, refreshrate en aantal kleuren moet draaien... Is niet erg als je 3 dezelfde TFTtjes hebt staan, maar je kan niet zoals in dual er gemakkelijk een kleiner monitortje bijhangen zonder dat je problemen krijgt.

Ik heb ook een probleempje met dual monitor in Cubase:

- Ik extend heel Cubeest over 2 monitors
- Op mon 1 zet ik het arrangement window
- Op mon 2 zet ik de mixer.

Als ik nu op de mixer klik, dan verliest de arrangement window de focus en verdwijnt naar de achtergrond. Dit principe gaat voor ieder scherm op. Ik wil dus op een scherm klikken zonder dat dat conseqenties heeft voor het andere scherm!
Iemand?

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb ook een probleempje met dual monitor in Cubase:

- Ik extend heel Cubeest over 2 monitors
- Op mon 1 zet ik het arrangement window
- Op mon 2 zet ik de mixer.

Als ik nu op de mixer klik, dan verliest de arrangement window de focus en verdwijnt naar de achtergrond. Dit principe gaat voor ieder scherm op. Ik wil dus op een scherm klikken zonder dat dat conseqenties heeft voor het andere scherm!
Iemand?

Bedoel je dat je arrangement window helemaal uit beeld verdwijnt, of bedoel je dat die zeg maar niet meer "actief" is? Ik heb ook cubase over 2 schermen met ook op het ene scherm het arrangement window en op de andere de cubase mixer en dat werkt prima.

die Geforce 4mx kan je nu voor +-70 euro kopen, heeft gewone en video uitgang, een adaptertje ervoor en klaar is kees.
Ik heb mijn Geforce 4mx zelf maar 55 euro betaald op een pc beurs. In winkels beginnen ze dus rond de 70.
Ook leuk als je al eens eens wat wil gamen

Origineel geplaatst door Steve303
Ik game niet op mijn audio pc, het is al erg genoeg dat die zever voor school er allemaal op moet :stupid

Dan maak je toch gewoon een dual-boot systeempje? Heb ik ook gehad hier in het begin en ook dat werkte prima. De ene voor je muziekzooi, de andere voor alle andere zooi!

Hi,

Ik gebruik een Matrox Parhlia met 3x 19" plipsen.
Heb ze ook wel nodig, want het Creamware SFP heeft al 1 monitor nodig.

Gebruik momenteel Cubase SX, dit programma werkt niet optimaal met dual/tripple monitors.
Het heeft nl. geen so called "floating windows", hetgeen betekend dat je bijvoorbeeld je mixer of vsti's niet buiten het Cubase venster kan slepen. Ik moet dus m'n arranger window handmatig gaan zitten resizen etc. hetgeen een hoop gescroll met zich meebrengt.

Nuendo 2 (en daarmee ook SX 2) zal volgens de laatste Steinberg chat echter wel ondersteuning bieden voor floating windows.

Mvg,

T.

Origineel geplaatst door oOAIOo
Gebruik momenteel Cubase SX, dit programma werkt niet optimaal met dual/tripple monitors.
Het heeft nl. geen so called "floating windows", hetgeen betekend dat je bijvoorbeeld je mixer of vsti's niet buiten het Cubase venster kan slepen. Ik moet dus m'n arranger window handmatig gaan zitten resizen etc. hetgeen een hoop gescroll met zich meebrengt.

Nuendo 2 (en daarmee ook SX 2) zal volgens de laatste Steinberg chat echter wel ondersteuning bieden voor floating windows.

Inderdaad, op zich is dat best lastig en het zou mooi zijn als je plugins, vsti's en de mixer als zelfstandig window buiten cubase kan gebruiken. Bij Wavelab kan dat bijvoorbeeld wel met plugins. Nu Cubase nog!

Yep,

Das een uitgeklede versie van de kaart die ik gebruik, nl. de Matrox Parhelia, echter zonder 3d mogelijkheden.
Voel me echter niet zo'n ultra patser hehe, 't is gewoon makkelijk.

Ben wel benieuwd naar de koeling van deze budget versie, de mijne heeft nl een vrij lawaaierige fan. Zou mooi zijn als deze, net zoals de oudere Matrox kaarten passieve koeling zou hebben.

Mvg,

hp

ik heb een geforce4 ti4600. Kan ook twee beeldschermen aan. Ik heb deze genomen omdat ik hem ook veel game.

Back