Werken met 2 schermen op 1 PC?

Origineel geplaatst door oOAIOo
Yep,

Das een uitgeklede versie van de kaart die ik gebruik, nl. de Matrox Parhelia, echter zonder 3d mogelijkheden.
Voel me echter niet zo'n ultra patser hehe, 't is gewoon makkelijk.

Ben wel benieuwd naar de koeling van deze budget versie, de mijne heeft nl een vrij lawaaierige fan. Zou mooi zijn als deze, net zoals de oudere Matrox kaarten passieve koeling zou hebben.

Mvg,

hp

Of je schaft een goeie lownnoise kast aan zodat je helemaal geen last heb van dat geblaas om je oren. Want op je processor zit er vaak ook een en in de voeding noem maar op.

Origineel geplaatst door oOAIOo
Gebruik momenteel Cubase SX, dit programma werkt niet optimaal met dual/tripple monitors.
Het heeft nl. geen so called "floating windows", hetgeen betekend dat je bijvoorbeeld je mixer of vsti's niet buiten het Cubase venster kan slepen. Ik moet dus m'n arranger window handmatig gaan zitten resizen etc. hetgeen een hoop gescroll met zich meebrengt.

Nuendo 2 (en daarmee ook SX 2) zal volgens de laatste Steinberg chat echter wel ondersteuning bieden voor floating windows.

Mvg,

T.

ja, dit herken ik! Wat een ellende soms.. Dan zit je te resizen en te kloten. En ik merk dat zelfs met 2 monitors je nog steeds ruimte tekort komt met al die plugins/vst's. Ik wil graag alles binnen muisbereik, zonder veel geklik en resizen..

Origineel geplaatst door Dimchord
Een nadeel van werken met 2 monitors is dat de foutmeldingen in Windows vaak gecentreerd zijn, met als gevolg dat ze precies tussen de 2 monitoren in komen te staan... Vrij irritant :(

Kan je zo uitzetten... Je kan zelfs kiezen of je de melding op het scherm van je actieve window/applicatie wilt hebben of standaard altijd op 1 van de twee monitoren.. Gewoon even goed je driversoftware doorzoeken naar het 'check'-je...

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb ook een probleempje met dual monitor in Cubase:

- Ik extend heel Cubeest over 2 monitors
- Op mon 1 zet ik het arrangement window
- Op mon 2 zet ik de mixer.

Als ik nu op de mixer klik, dan verliest de arrangement window de focus en verdwijnt naar de achtergrond. Dit principe gaat voor ieder scherm op. Ik wil dus op een scherm klikken zonder dat dat conseqenties heeft voor het andere scherm!
Iemand?

Dan moet je eerst heel Cubase (het basisscherm) maximaliseren over je 2 monitors, dan zul je er waarschijnlijk geen last meer van hebben

Ik heb toevallig van het weekend een multi-monitor setup gekocht, duur grappie(Radeon kaart en 2x 17" TFT).
Maar o zo handig met bv. Reason, synths linker scherm, arranger rechts.

Bij een Ati Radeon zit er Hydravision software waar je veel kan instellen. Bij een Geforce heet de multimonitor software Nview.
Anders is er nog de optie Ultramon deze gebruik ik momenteel.
Deze kan je ook gebruiken met een AGP en een PCI videokaart van verschillende fabrikanten, dus als je nog ergens een oude pci kaart hebt liggen...

/edit
oops die link was al gegeven :z

btw. kan 2 videokaarten een voordeel hebben omdat ze allebei hun eigen overlay en dedicated chip hebben.
Ik kan nu bv. niet m'n TV-tuner window slepen naar het 2e scherm.

Laatst gewijzigd:
Back