FL Studio CPU-load superhoog

Ik zou toch eerst een clean install uitproberen vooraleer een nieuwe pc te kopen.
Ik heb zelf geen ervaring met die Saffire of zo maar wel met de Presonus Firestudio en dat is ook geen gemakkelijke gast wat Firewire aangaat.
Na een nieuwe installatie met alleen de recentste drivers voor de firewire-kaart en de Presonus draait die geweldig soepel met een oudere PC en met FLStudio.

Het gebeurt vaak dat oudere versies van drivers nooit helemaal verwijderd worden bij het installeren van nieuwe...en dan moet je handmatig in het register gaan prutsen (wat zeer gevaarlijk kan zijn en nooit helemaal betrouwbaar).
Een clean install is dan de enige oplossing.
Is er voor de saffire geen lijst met Firewire chips die zeker moeten werken ? Voor de Firestudio geeft men expliciet op dat het een Texas chip moet zijn.

Zeer zwakke vergelijking. Je weet toch dat je tanden niet rot zijn. Wist je ook zeker dat je een perfecte PC had gekocht voor hetgeen waarvoor je het wilde gebruiken? Volgende keer maar eens controleren of er toch geen rotte tanden in de mond zitten.

als je nou een pc haalt ,die werkt tijden goed.. wil je hem laten maken,zijn ze te belabberd om even goede voor je te zoeken ofzo?! je moet maar een nieuwe halen.. zo zeiden ze dat:)

Goed jongens, wat er uiteindelijk is gebeurd, is dat ik een nieuwe PC heb gekocht. Een mooie deal daarvoor heb gekregen en dat hij het nu aardig doet. De interface doet gewoon wel een stuk minder dan ik verwacht had qua latency, maar zo achterlijk veel als wat ik eerst had heb ik gewoon niet meer. CPU is ook minder, maar dat mag ook wel omdat er 8gb in die PC zit die andere zaken op mijn computer kunnen regelen.

Ik vraag me dus ook af, of dit met die wat eenvoudigere maar duurdere interfaces van Apogee voorkomt. Is part of the price gewoon, dat dat ding gelijk als een trein loopt? Of is dat een beetje naief gedacht?

Back