johann3s
Nieuwkomer
Zo, al een tijd geregistreerd, veel gelezen maar nog niet gepost.. Daar komt nu verandering in
Op het moment speel ik op een schraal instap-keyboard, en het is tijd voor iets nieuws. Daar ik slechts een arme student ben is mijn budget eigenlijk maximaal 400 euro (nieuw of 2ehands maakt niet uit), en daarvoor wil ik vast teveel
Ik zoek een masterkeyboard met een fatsoenlijke rij van 88 gewogen toetsen, met het liefst ook wel interne pianogeluiden voor als mijn pc niet aanstaat.
Wat ik tot nu toe gezien heb:
m-audio keystation 88 pro - Matige toetsen, en geen interne klanken
fatar sl990 - goede toetsen, maar dat is dan ook het enige
ik zag laatst een yamaha kx8 in deze prijsklasse, dat lijkt me zonder klanken wel de beste optie.
Maar zoals gezegd, eigenlijk wil ik wel interne klanken
Dan kom ik op de alesis qs8 deze heeft nu denkik mijn voorkeur. Wat denken jullie daarvan, zie ik nog alternatieven over het hoofd?
Verder nog een aantal vragen
* Zou ik ook een yamaha s80 kunnen vinden in deze prijsklasse, of is die nog een slagje duurder?
* als keyboards als de qs8 of de s80 als masterkeyboard worden gebruikt, zijn er dan naast de toetsen en de sliders ook nog buttons die je kan toewijzen aan functies, zoals het wisselen van instrumenten bijvoorbeeld? En hoeveel buttons zijn dit dan? Ik kan hierover niet zoveel vinden op internet...
Alsvast bedankt!
Op het moment speel ik op een schraal instap-keyboard, en het is tijd voor iets nieuws. Daar ik slechts een arme student ben is mijn budget eigenlijk maximaal 400 euro (nieuw of 2ehands maakt niet uit), en daarvoor wil ik vast teveel

Ik zoek een masterkeyboard met een fatsoenlijke rij van 88 gewogen toetsen, met het liefst ook wel interne pianogeluiden voor als mijn pc niet aanstaat.
Wat ik tot nu toe gezien heb:
m-audio keystation 88 pro - Matige toetsen, en geen interne klanken
fatar sl990 - goede toetsen, maar dat is dan ook het enige
ik zag laatst een yamaha kx8 in deze prijsklasse, dat lijkt me zonder klanken wel de beste optie.
Maar zoals gezegd, eigenlijk wil ik wel interne klanken
Dan kom ik op de alesis qs8 deze heeft nu denkik mijn voorkeur. Wat denken jullie daarvan, zie ik nog alternatieven over het hoofd?Verder nog een aantal vragen
* Zou ik ook een yamaha s80 kunnen vinden in deze prijsklasse, of is die nog een slagje duurder?
* als keyboards als de qs8 of de s80 als masterkeyboard worden gebruikt, zijn er dan naast de toetsen en de sliders ook nog buttons die je kan toewijzen aan functies, zoals het wisselen van instrumenten bijvoorbeeld? En hoeveel buttons zijn dit dan? Ik kan hierover niet zoveel vinden op internet...
Alsvast bedankt!