Masterkeyboard + Pianosounds

Ik had al gereageerd op de xv88 voordat ik gepost had zaterdag. Intussen nog geen reactie. Hij staat ook al bijna een maand op marktplaats.. Misschien is hij al verkocht. Als ik voor donderdag nog geen reactie heb ga ik wel de pc88 halen...

@Manu wat bedoelde je met 'minder doorzichtig' Hij kan wel veel, maar minder gebruiksvriendelijk ofzo?
De indruk die ik krijg over de pc88 vs de xv88 is: Betere toetsen, beter pianogeluid, het is een masterkeyboard dus met de midi-implementatie zal het wel goed zitten. Alleen vergeleken met de xv88 mist het de synthmogelijkheden. Of zie ik dan nog iets over het hoofd? Als ik dit rijtje doorlees is het misschien sowieso wel een betere optie voor mij? Want het gaat vooral om het pianospelen, en de midiondersteuning.

Lijst met ervaringen van alles wat ik op dit gebied heb gehad of te leen had:

Korg SG-Pro X - erg fijn klavier, mooie warme sounds, maar inmiddels gedateerd - bruikleen gehad
Korg N1 - zelfde klavier als de SG, mooie warme sounds, veel sounds, meer synth mogelijkheden, heel fijn ding - nog steeds in bezit
Roland XV-88 - lekker klavier, veel sounds, fijne edit mogelijkheden, maar minder overzichtelijk door dat te kleine scherm, uitbreiden met SRX-11 levert veel pianoplezier op. - verkocht
Yamaha CP33 - mooie piano, zwaarder klavier dan allen hierboven, niet zoveel sounds en mogelijkheden, wel goed te gebruiken als masterklavier - nog steeds in bezit
Roland Fantom X8 - prima klavier, echte Roland sound, veel mogelijkheden, maar is dan ook een workstation en ruim boven je budget, weegt een ton of zo... - bruikleen gehad

Verder wat Kurzweil betreft, fijne klavieren, prima sounds voor wat je wilt, maar een ramp om in het edit menu te werken. Althans, dat vind ik.

Trouwens er biedt een forumlid een Yamaha S08 aan. Synth en piano in één. Lijkt me ook een optie gezien je budget.

Succes met je zoektocht.

Het is toch de xv-88 geworden. Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik laat het weten als ik hem in mijn kamer heb staan ;)

Het is toch de xv-88 geworden. Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik laat het weten als ik hem in mijn kamer heb staan ;)

Good for you!!
Zie nu pas dat je er ook SRX-kaarten in kan doen. Da's vet! Dan kun je 'm op termijn ook nog upgraden met hele dikke sounds!

Is het toch niks voor je? Dat je 'm weer in de verkoop hebt...

Ja, dat klopt ;) Ik hoef hem ook niet perse te verkopen, ik speel er gewoon op, en ik geniet er ook best van, maar ik wil gewoon wat meer apparaten proberen, om te kijken wat het beste voor me is. Krijg ik een goed bod dan doe ik hem weg, en probeer ik iets nieuws. Krijg ik geen bod dan speel ik er gewoon lekker verder op...Het is een soort sport van mij om een beetje in dingen te handelen en me er verder niet te veel aan te hechten.

wel handig om te weten als je volgende keer weer om advies vraagt. Wij dragen bij aan jou winst ook indirect? Wat is onze cut dan?
Succes met uitprobroberen maar dan kan je toch ook gewoon kopen, hoef je ons niets te vragen

Waarom wil je dan advies als het uiteindelijk om de sport van het (door)verkopen gaat?? Heb je dan een beter verhaal tijdens de verkoop? Zonde van onze tijd...

Nou sorry hoor, jullie begrijpen me helemaal verkeerd. De prioriteit ligt voor mij totaal niet bij het doorverkopen, maar wel bij het spelen zelf. Ik heb hem echt voor mezelf gekocht. Ik zou dus ook nooit iets gekocht hebben waar ik zelf geen plezier van zou hebben. En kan hier een flinke tijd mee vooruit.

Maar ik wil geen kansen laten liggen. Als ik met een beetje moeite en geen tot weinig geld ineens een nóg betere synth in mijn kamer heb staan ben ik gek als ik het niet doe.

Dus dat jullie je gepasseerd of gebruikt voelen vind ik onterecht, ik heb echt wat aan jullie adviezen gehad. Dus bij deze: hartelijk bedankt, de xv88 is een fantastisch apparaat, en ik geniet er dagelijks van. Jullie advies heeft me daar echt bij geholpen.

Dit lijkt me het einde van deze discussie, meer heb ik er niet echt over te zeggen. En dat ga ik dus ook niet doen. Als jullie het nog niet begrijpen vind ik dat jammer, maar beter dan dit kan ik het niet uitleggen.

Volgens mij kun je een hoop lol aan de XV-88 beleven, al dan niet met wat uitbreidingskaarten erbij.
Voor dat geld (of een eventueel iets hogere verkoopprijs) vind je niet snel iets beters, of het zou de S80 moeten zijn. XV-88+een SRX versus S80: beide hebben voor- en nadelen, vind ik lastig vergelijken.
Ergo: zou me niet verbazen als de XV een behoorlijke tijd tot plezier kan strekken.

Dus dat jullie je gepasseerd of gebruikt voelen vind ik onterecht, ik heb echt wat aan jullie adviezen gehad. Dus bij deze: hartelijk bedankt, de xv88 is een fantastisch apparaat, en ik geniet er dagelijks van. Jullie advies heeft me daar echt bij geholpen.

'Gepasseerd' is een groot woord. Het gaf meer de indruk dat je prioriteiten elders lagen dan dat je deed voor komen. Meer niet. Maar goed, zoals aangegeven 'einde discussie'. Veel plezier met de XV88. We lezen het wel als er weer iets nieuws is ;).

Nu ik deze discussie zie is het misschien leuk om te melden dat ik mijn XV-88 2 jaar lang met erg veel plezier gebruikt en bespeeld heb.

Deze week heeft hij het veld moeten ruimen voor een Yamaha MO8 :)

500 euro voor een XV 88 is idd goedkoop, daar kunnen ook nog srx kaarten in .. met hele goede piano sounds. Roland is naast yamaha volgens mij het enige merk dat zijn eigen klavieren maakt, en het is nog een goed klavier ook!
De stock geluiden zijn ook nog steeds erg ok. Is allemaal al gezegt, ben het er gewoon mee eens! Halen die bak en lekker muziek gaan maken :-).

Back