Verkoopt vinyl nog?

Ik weet niet hoeveel forumleden het tapedeck nog hebben meegemaakt.
Er zijn hier op het forum nog meer mensen (waaronder ook ik) die met tape (zowel cassetedecks als bandrecorders klein en groot) werken.
Lees maar even de draadjes over analoog opnemen ;)
En als je je creaties op vinyl wilt vereeuwigen kan dat in Haarlem: www.recordindustry.com/index.php

:biertje:

Ik toevallig ergens de andere dag dat vinyl weer populair is. Dat is mooi, want vinyl is cool! CDs zijn handig voor in de auto, maar in huis vooral de LPs (al zou ik nooit al m'n muziek op LP kunnen hebben want het neemt zo veel ruimte in!)!

Hehe Minidisc... net zoiets als de CD-i nu denk ik :D ook zo'n "revolutionair" medium.

We gebruiken MD voor de band voor de backing tracks, maar alleen omdat het ouwe goedkope troep is die
makkelijk is mee te nemen. Daar komt nog wel een eens leuke grote tape recorder voor in de plaats (ouwe dure troep :D ) Zelf nog nooit een "MD vastloper" meegemaakt maar wel bij andere bands gezien.

Heb nu drie vinyls op m'n naam staan. Bij Minimal Wave. 2 zijn al uitverkocht.
Hier in Rotterdam bij Plato groeit de bak vinyl gestaag. Veel reissues, maar ook nieuwe.
Ben trouwens ook weer tapes aan het maken. Laatst in Amsterdam zo'n 30 verkocht!
Nu kocht ik die bij Thomann, maar die lijkt ze niet meer te verkopen.
Ik vond deze: http://www.tapeline.info/v2/index.php
Maar weet iemand nog iets in Nederland misschien?

Misschien "Tapes" in Rotterdam, om de hoek van de Witte De Withstraat, richting de Zwaan. Correct misschien ook nog.

Vinyl verkoopt nog. In de dance zo tussen de 150-1500 stuks per release ongeveer. En nieuwe labels komen er wekelijks bij

Mediamarkt etc heeft nog TDK type 1 en 1 maar dat zijn geen "blanke" cassettes voor een release, uh kan natuurlijk ook wel maar is wel ghetto

Ik prefereer zelf de warme klank van de Edison Was Cilinder
50652t.jpg

ik heb geloof ik de afgelopen 5 jaar geen DJ meer met vinyl zien komen binnenlopen, kan aan mij liggen
maar volgens mij is dit toch zeer beperkt tot het nirvana in de belevingswereld van een paar techno hippies. en "iedereen" praat er over, maar op een paar obscure techno releases in eigen beheer na, doet niemand het (meer)

Ligt aan jou Raphie (en ook wel het genre avond waar je je bevindt). Ik zie ze nog met regelmaat. Doe 't zelf ook gewoon wanneer de locatie draaitafels heeft staan die goed opgesteld staan.

Mediamarkt etc heeft nog TDK type 1 en 1 maar dat zijn geen "blanke" cassettes voor een release, uh kan natuurlijk ook wel maar is wel ghetto

Ja precies, ze moeten ook wel C20 en C30 en zo zijn.

deze dan, die is pas ghetto:

Attachments

• gold_tape2.JPG
    gold_tape2.JPG
    12,4 KB · Bekeken: 86
ik heb geloof ik de afgelopen 5 jaar geen DJ meer met vinyl zien komen binnenlopen, kan aan mij liggen
maar volgens mij is dit toch zeer beperkt tot het nirvana in de belevingswereld van een paar techno hippies. en "iedereen" praat er over, maar op een paar obscure techno releases in eigen beheer na, doet niemand het (meer)

Ga eens langs bij Record Industry, die hebben de hele Sony back catalog binnengehaald en persen elke dag van alles en nog wat....
Ik snap ook wel dat er dj's zijn die niet met vinyl meer draaien, want dan zal je toch echt aan het werk moeten en dat kan niet als je de hele avond met je handjes in de lucht staat...

Precies: ik ben daar op bezoek geweest: de baas vertelde me dat alleen 'Dark Side of the Moon' al gestaag 30.000 keer per jaar over de toonbank gaat.

Mijn Vinyl discografie :-)
Gemiddelde oplage 2500 per release.

* Docking Sequense on BSI Records 12"
* Lyrical Benjie - Ten Plagues on King Shiloh Majestic 12"
* Idren Natural - Red Lights on Unity Sound 10"
* Sister Nadia - Life is Today on Unity Sound 7"
* DUBFLASH - on Dubflash Records 7"
* Rankin' Diddy - Righteousness on Dubflash records remix 12"
* Madu - Jah Garden on Unity Sound 7"
* Lyrical Benjie - Rastaman Style on King Shiloh Majestic 12"
* Zion Train - Original Sounds of The Zion remixed Vinyl & CD
* Earl 16 - 2 vocal 4 Dub 12"on King Shiloh Majestic
* Peter Broggs - Igzabihir Yakal 12" Album on King Shiloh Majestic + CD with bonus
* Madu - Where you gonna run 10" on Dubflash
* Omar Perry & Mika - Borderline DC mix 10"
* Sister Nadia - Deliver us Jah 10" on Asaiah Records
* Zion Train Live as one Remixed 12"
* Signs of the Conquering Lion - Lyrical Benjie , Babylon City - Kenny Knots 10" on Lion Roots France
* Jah Meekness & Who's gonna help - Lyrical Benjie , 10" on Asaiah Records
* King Shiloh soundselections, Peter Broggs remixed by Vibronics & Ras Muffet + a new DC/Broggs tune 12"
* Defender of the faith - Jah Marnyah, Let the healing begin - Jah Bird, 10" on Asaiahrecords
* Table for all nations - Wayne McArthur 10" on Moonwave records
* Fly Jah banner - Idren Natural 7" on Kibish Tribe
* Rising Flute feat Don Fe 12" on New Flower
* Fight To Survive � Lyrical Benjie 10"on Livication Corner
* Where were you � Iziyah Davis 10"on Livication Corner
* Lift up My Voice � Christine Miller 12" on King Shiloh Majestic
* Overjoy � Danny Red 12" on King Shiloh Majestic
* 1st Come Jah � Empress Rasheda, Moving out � Chanter 12" on King Shiloh Majestic
* Now you see the smoke � Idren Natural, Lightning Bolt � Culture Freeman 12"on King Shiloh Majestic
* Music is the weapon � Chanter, Top of the Mountain � Lyrical Benjie 12"on King Shiloh Majestic
* Rasta Live � King Kong & Christine Miller, Bless � Danny Red 12" on King Shiloh Majestic.​

Back