Midi connectie in cubase LE

tessitok

Ingeburgerd
Hi,

Helemaal nieuw, net gestart en het loopt al mis.
Ik had graag midi opgenomen met cubase LE van mijn Motif-Rack ES via een midi keyboard.
Volgens de getting started van cubase moet ik mijn keyboard aansluiten via USB op pc, en mijn Rack via midi tru/in met de keyboard. Krijg geen signaal binnen in Cubase. Volgens handleiding Rack moet ik de keyboard aansluiten via midi out/in naar rack en via USB van rack naar pc. Ook geen signaal. De midi instellingen in beide toestellen staan goed.
De usb driver is geinstalleerd en wanneer ik die open via configuratiescherm (Vista) zie ik dat alles werkt zoals het hoort.
Als ik verder lees in de get started van Cubase LE, vertellen ze daar dat ik, na het aanmaken van een miditrack, de midi in en out kan definieren. Maar ik krijg niet de mogelijkheid om mijn midi-in te kiezen. Bij midi out zie ik allerhande "emulation" staan. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?

Thanks

De hopeloze prutser.

geen signaal? bedoel je audiosignaal, oftwel je hoort niks over je speakers? Of bedoel je midisignaal, een stroompje info over wat je synth moet doen?

"Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?" Ik verbaas me echt over deze manier van vragen die kennelijk steeds normaler schijnt te zijn.

Maar goed, je moet in de hanleiding van LE idd even ergens kijken of je een midi-in kunt kiezen. En anders ergens in je preferences/options/o.i.d. naar de midi-settings zoeken. Ook kun je vaak per kanaal in een daw als cubase wat midi-settings opgeven, maar dat heeft doorgaans met midi-out zaken te maken.

Back