Wat vinden we eigenlijk van Nova??? (Rob papen)

Tja, mijn vader was (is?) wel fan van synthesizer-muziek en de track "Aurora" kwam mij dan ook heel bekend voor toen ik de track een aantal maanden geleden weer eens beluisterde :)

Ik ben er ook voor als Rob de draad weer oppakt en een moderne Nova neer gaat zetten met z'n muzikale collega's.

Re: Nova

Re: Nova

Origineel geplaatst door phochos
Zou het fijn vinden als jullie (Rob Papen, Ruud van Es en Peter Kommers) weer eens bij elkaar doken in de studio om of een nieuwe Nova of een nieuw Peru te maken (liefst dan in de stijl van Constellations, Continents en Points Of The Compass). Denkelijk zijn er meerdere mensen die ook zo denken.:D

;)

Ruud van Es heeft zich laats nogal wat analoog spul gekocht (Doepler sequencers en Modulair systeem).
We gaan dus ook spoedig weer aan de slag.

Helaas is Peter Kommers niet meer actief met muziek bezig =(

In iedergeval gaan wij weer lekker PERU muziek maken binnekort in de styl van Constellations, Forlian, Continents

Cheers,
Rob

Re: Re: Nova

Re: Re: Nova

Origineel geplaatst door robpapen
;)

Ruud van Es heeft zich laats nogal wat analoog spul gekocht (Doepler sequencers en Modulair systeem).
We gaan dus ook spoedig weer aan de slag.

Helaas is Peter Kommers niet meer actief met muziek bezig =(

In iedergeval gaan wij weer lekker PERU muziek maken binnekort in de styl van Constellations, Forlian, Continents

Cheers,
Rob

Blijft de naam Peru behouden? Ik reserveer alvast een plaatsje in mijn cdcollectie voor het komende album.

Re: Re: Re: Nova

Re: Re: Re: Nova

Origineel geplaatst door Hover
Blijft de naam Peru behouden? Ik reserveer alvast een plaatsje in mijn cdcollectie voor het komende album.

Zeker. De laatste CD van PERU (The Prophecies) is ook merendeel gedaan door Ruud van Es en ondergetekende.
Graag zouden wij Peter er bij willen hebben, maar helaas.

Cheers,
Rob

Dat zou geweldig zijn als jullie weer wat gaan maken!!!:)
Voor mij blijft dit toch fantastisch dat Rob Papen hier ook op reageerd. Nou ben ik absoluut niet iemand die ergens idolaat van is en dus posters gaat ophangen enovoooorrtssss. hahahahaha
Maar een kleine kinderwens wordt zo toch vervuld.
Ben tans 26 jaar en mijn eerste deuntje op een orgel was aurora. Ik was?!?!?! 5 of 6?

Misschien is er al iemand idolaat van mijn muziek?!?!?!?!? hahahahahaha

GruBen

haha, here the same

haha, here the same

Mijn eerste deuntje op mijn toendertijd magische Bontempi
was ook Aurora. Vergeet ik nooit meer...
Ben nu ook 24...

groetjes...

freakydile

Aurora heeft iets magisch gewoon!
Ik kreeg Aurora op single van mijn ouders en ik speelde het vaak mee, op mijn toen al oude Solina orgel.
Geweldig vond ik het.

Die rustige opbouw, Het simpele panfluit-deuntje(nu weten we dat het een MS20 is), en de climax met de bekende grondtoonverschuiving(en) met de cooldown arpeggio's op het eind.
Wie kan dit nummer nou niet dromen.
Toch ongelofelijk dat het zo'n 20 jaar geleden is, en je nu nog kippenvel bezorgt..
Jeugdsentiment ten top!

Chapeau Robbie, Ruud en Peter.

Aurora was mijn eerste en eigenlijk het enige deuntje wat ik kon/kan spelen. Toen was ik 10 jaar en ik ben nu 32 jaar.
:D :D :D

Ik had een casio PT 10 gekregen voor mijn verjaardag en maakte indruk op mijn klasgenootjes door het deuntje te spelen in de klas.

Ook kan ik jullie video clip nog beeldig voor me halen. Het kan ook een ander nummer geweest zijn, maar jullie stonden in een soort van halve cirkel met ieder een synth voor zich. En natuurlijk waren er VEEL lichteffecten

Groet Erik

Re: Re: Re: Re: Nova

Cheers,
Rob

tipje voor 'n actie:

Bier-inzamelings-actie om Peter Kommers toch maar over te halen !!

Aurora was in m'n muziekles-tijd het eerste nummer dat ik zelf uitvogelde als kleutertje (na die doodsaaie BZN-lesmeuk...). Ik kan me goed herinneren dat ik toen mezelf helemaal zot zocht om maar een beetje in de buurt van de geluiden te kunnen komen die in dat nummer gebruikt werden. Helaas moest ook ik het toen nog doen met 1 simpele bontempi......

Nieuw werk zou voor mij toch echt 'n beetje het idee geven van: de goden die mij verpest ;) hebben zijn er weer !!

Origineel geplaatst door Catalunya
Aurora was mijn eerste en eigenlijk het enige deuntje wat ik kon/kan spelen. Toen was ik 10 jaar en ik ben nu 32 jaar.
:D :D :D

Ik had een casio PT 10 gekregen voor mijn verjaardag en maakte indruk op mijn klasgenootjes door het deuntje te spelen in de klas.

Ook kan ik jullie video clip nog beeldig voor me halen. Het kan ook een ander nummer geweest zijn, maar jullie stonden in een soort van halve cirkel met ieder een synth voor zich. En natuurlijk waren er VEEL lichteffecten

Groet Erik

Als jij iemand kent die die clip heeft in mpeg ofzo???? heb het al vaker aan anderen gevraagd, maar zou hem graag nog eens willen zien:)

Ik bedenk me ineens dat dat in TOP POP geweest moet zijn. Misschien weet Rob Papen wel of er beeldmateriaal bestaat.

In 1982 of 1983 is er tevens een radioprogramma geweest bij de KRO over synthesizers. In ieder geval werd Robert Jan Stips ook geintervieuwd. Van deze uitzending heeft een instantie een bandje samengesteld wat je bij de bieb kon huren. Heb dit bandje ooit gekopieerd, maar zou het best weleens terug willen horen. Iemand enig idee. Misschien kwamen de leden van Nova ook wel aan het woord, want een groep werd ook geintervieuwd en er kwamen geluidsfragmenten in voor. Iemand enig idee wat ik bedoel?

Erik

In 1983 kocht ik "Constellations" omdat ik de hoes zo mooi vond, In 1991 vond ik 'm op CD (helaas zonder die mooie hoes).
Voor mij is "Constellations" echt een soort openbaring geweest; Superieur aan menig frans/duits synthesizer werk
Draai hem nog minstens eenmaal per week.

alleen voor deze plaat verdiend Rob Papen al een plekje in de hemel

groet
Joost

Zeker. De laatste CD van PERU (The Prophecies) is ook merendeel gedaan door Ruud van Es en ondergetekende.

Cheers,
Rob

Nova

Nova

Ik heb alle cd's van Peru en de best of van Nova. Het is jammer dan niet beide albums van Nova als cd zijn uitgebracht, daar er toch enkele nummers op Qua Vadis stonden die heel erg goed waren en niet zijn uitgebracht.
Ook zou het heel leuk zijn als er weer eens een nieuwe cd van Peru of Nova uit zou komen, want deze heren (Rob Papen, Ruud van Es en Peter Kommers - en Jos van Dongen (doet die nog steeds mee???)) zetten toch echt hele goede muziek neer vergelijkbaar met Tangerine Dream en soms Jean Michel Jarre.
Waarom zijn ze eigenlijk gestopt (zijn ze wel gestopt???) met Peru en Nova.

Daarom, heren van Peru en Nova: Duik weer eens in de studio en laat zien dat jullie nog steeds heel goed bezig zijn. Gaarne een album in de stijl van Constellation, Continents en Points Of The Compass.

Phochos
www.orionrecords.nl:halleluja

Nova

Nova

Schijnbaar is hierop dus al gereageerd door Rob Papen, dat ze weer gaan beginnen met opnamens. Excuses dus, maar ik had niet alle berichten in deze thread gelezen.

Phochos:stupid

Re: Aurora /Nova

Re: Aurora /Nova

Origineel geplaatst door Googol
Zijn ze nog te koop?:{

Ja hoor, o.a. bij www.groove.nl

http://www.groove.nl/cd/2/24460.html

24460.jpg

Nou, laatst stond ik ergens in NL in een goh... effe denken...
Nou in ieder geval in & van die muziekwinkels... Stond een DVD
en daarop Nova-Reel... Helaas was de clip 2min40 seconden,
de rest was niet te pruimen wat er op stond, en de DVD was
natuurlijk een goede gepeperde DVDprijs... Maar had ik em toch
bijna gekocht he...

Groetjes,

Axel

Origineel geplaatst door Freakydile
Nou, laatst stond ik ergens in NL in een goh... effe denken...
Nou in ieder geval in & van die muziekwinkels... Stond een DVD
en daarop Nova-Reel... Helaas was de clip 2min40 seconden,
de rest was niet te pruimen wat er op stond, en de DVD was
natuurlijk een goede gepeperde DVDprijs... Maar had ik em toch
bijna gekocht he...

Groetjes,

Axel

tja:(

Beeldmateriaal blijkt nogal schraars te zijn.....

De eerste LP is voornamelijk met korg spullen opgenomen. Waaronder een gemodificeerde KR-77 drumcomputer en een Formant Synthesizer.
Een Formant?

Deze? Linksboven?

modulars2.jpg

Back