trigger voor arpeggiator?

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb een casiotone 1000p... gave bak maar mis een trigger input voor de arpeggiator om met andere gear te syncen. is het makkelijk om dat zo in zo'n ouwe bak te bouwen?

ik zat al wat te zoeken naar een 555 chipje ofzo maar kon er geen vinden.

er zitten twee chips in waarvan de pootjes in een rij staan, de ms3335 en ms3336. dacht dat die misschien een kloksignaal doorgeven maar aan de andere kant zit ook weer een x-tal 4002 dat zal vast voor een oscillator zijn... ach laat maar ik denk dat ik de sync gewoon moet vergeten en weer eens muziek moet gaan maken. maar ja de kick om zoiets te maken is er ook weer natuurlijk.

na 28 minuten nog steeds niemand, stel je voor zeg! ;)

Kan je niet met een cheapo koptelefoontje proberen te traceren waar de klokpulsjes lopen? Lekkere circuitbendpraktijken. :)

Oud brolspeakertje dat veel te stevig is voor zijn eigen bestwil, kan ook handig zijn. Gewoon iets waarmee je signalen "hoort". Zo kan je soms heel snel iets traceren.

Meneer De Bruijn doet het anders in de Eminent orgels: die gaat met natte vingers over de PCB's en hoort doorheen de speakers van het orgel dan ploppen en tikken en weet zo of het OK is of niet. :)

Hij is een fantastisch elektronicus hoor, dus als je ooit met een defecte Eminent zit zou ik aan niemand anders denken.

Als hij van elektronische reparatie (en dat gaat van orgels tot vluchtsimulatoren) zijn beroep kan maken, zal hij wel iets goed doen. Hij heeft hier in ieder geval in recordtempo meerdere defecten opgespoord en gerepareerd.

Als ik het goed heb, zat hij trouwens mee in het ontwerp van de Solina String Synthesizer. Maar dat is me niet helemaal duidelijk.

na lange tijd maar weer eens mn casiotone van de plank getrokken. Blijft een leuke synth en ik blijf dat ding te willen modden!!!!
idee 1: arp syncen
idee 2: mixer voor stemmen
idee 3: een filter en een chorus inbouwen
.
Iemand op youtube heeft een goed klinkende demo... dus voor diegenen die de 1000p niet kennen:

Back