Opname Cubase zacht

Hallucinator

[Hardwarekind]
Dag allen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik werk met hardware, en gebruik cubase om op te nemen. Echter, als ik iets opgenomen heb, en dit exporteer dan poept hij het veel te zacht uit.
Normalizen in cubase helpt niet, dat moet ik dan in een ander programma doen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

hoe slaan de level meters uit in cubase als je opneemt (rec levels) ?

hoe slaan de levels voordat je gaat renderen ?

Opnamelevel is gewoon maximaal.
Met hoe de levels staan voordat ik ga renderen snap ik niet helemaal. Bedoel je dat ik dat kanaal gewoon op maximaal zou moeten zetten voordat ik ga renderen?

Zo ja, dan ben ik dom, want daar heb ik nooit na gekeken.

Heb dit probleem al 2 jaar, maar omdat ik toch niet zoveel meer met muziek deed, heb ik er nooit iets om gegeven.

ik weet niet of je losse sporen opneemt of je complete mix rendered, maar vooral bij het laatst even checken hoe hard het uitslaat.

Je kan als test verschillende hardheden testen bij het renderen, de hardste stukken, korte stukken, en kies je diegene die het beste past bij wat je wilt.

Misschien moet je kijken naar je ASIO-driverinstellingen. Ik meen me te herinneren dat ik hetzelfde probleem had. Ik kan in mijn M-audio Delta-drivers instellen dat een audioapp de mixerinstellingen van de drivers niet kan gebruiken.

Ik zal straks eens wat gaan proberen van jullie tips. Maar normaliter zou hij toch gewoon als ik de file genormalized heb in cubase, deze ook genormalized uit moeten spugen.

Let ya know.

Thanks alvast.

Hoi,

Render je hele track dan is het geluid nog zacht, daarna normalizen en de track renamen. als je hem dan opent in wavelab ofzo heef tie max volume.
Ken het probleem ook en het ligt niet aan je totale uitgaande signaal.
Is 1 of andere vervelende cubase bug.

suc6

Dus als je iets niet goed voor elkaar krijgt, en je weet niet precies waar het aan ligt, is het maar meteen een bug en krijgt je software de schuld?
hehehe, dat is toch logisch, het kan natuurlijk niet aan jezelf liggen :D

on topic: normalizen is natuurlijk niet de oplossing, als je bron al te zacht opgenomen is, dan verstrek je daarmee alleen maar de ruis en artifacts van je opname. Nooit doen dus voor dit soort doeleinden.

@quifster

Te zacht opgenomen is het zeker niet. Netjes dat hij bij het inkomen bij Cubase net niet in het rood komt.

Normalizen heeft ook geen zin dan, want in Cubase is hij maximaal opgenomen.
Het is puur met het renderen, dat hij dan ineens echt 60% zachter is geworden.:(

Normalizen doe ik ook liever niet, want dat komt niet ten goede aan de kwaliteit van de file.

Het is puur met het renderen, dat hij dan ineens echt 60% zachter is geworden.:(

ah ok, dan had ik je post verkeerd begrepen.
dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat je een cubase versie gebruikt waarbij in het audioexport scherm de volume fader zachter gezet is (deze is gekoppeld aan de control export functie).

in de nieuwe versies is dat geloof ik niet meer.
dus wat je moet nakijken is:
- start het audioexport scherm op.
- als het goed is, zie je daar een volume schuifje staan halverwege het scherm. Ik vermoed dat je die teruggeschroeft hebt.

Back