Hoe regelen jullie een samenwerking met een zanger(es)

karstieman

Super K
Het zit zo: ik heb enkele tracks gemaakt, incl tekst en wil deze nu laten inzingen, eventueel met het doel om het eindresultaat op te sturen naar wat labels.

Ik heb helaas geen goede zanger in mijn vriendenkring, dus het wordt iemand die ik niet ken. Ik heb al wat reacties op mijn oproep, maar voordat ik iemand uitnodig, wil ik graag nog wat weten.

Hoe pakken jullie dat aan met een zanger(es) ?
Geef je de zanger eenmalig een bedrag voor het inzingen, of doe je alles kostenloos samen en maak je een contract voor het geval er iets aan verdiend kan worden ? ( en zo ja, doe je dan 50/50 of wat is een gangbare verdeling ? )

Ik ben benieuwd hoe dit normaal gesproken in z'n werk gaat...

Ik werk altijd obv fixed fee en wordt betaald na de opname sessie. Het hangt er natuurlijk vanaf wat de zanger(es) wil. De meeste pro's werken obv fixed fee. Is het makkelijkste en geen vragen en toestanden achteraf. Prijs is uiteraard afhankelijk van de kwaliteiten van de artiest.

Ik werk altijd obv fixed fee en wordt betaald na de opname sessie. Het hangt er natuurlijk vanaf wat de zanger(es) wil. De meeste pro's werken obv fixed fee. Is het makkelijkste en geen vragen en toestanden achteraf. Prijs is uiteraard afhankelijk van de kwaliteiten van de artiest.

Mag ik vragen wat een gangbare prijs is ?
Betaal je trouwens per nummer of per uur ?

Ik betaal per nummer. En gangbare prijs is er niet. Is afhankelijk van de bekendheid en kwaliteiten van de artiest. Voor mijn genre ligt het tussen de 150euro voor een relatief onbekende en 1500 euro voor een gevestigde naam per nummer.

Back